בשבוע שעבר הצגנו כאן את רשימת הסרטים הקטנים שחשוב להכיר לפני שמגיע השיטפון הגדול של הקיץ, ועכשיו הגיע הזמן לצלול אל לוח הזמנים הצפוף שצפוי לכם בחודשים הקרובים. הכינו פופקורן. הרבה פופקורן.

איירון מן 3

מי הוא חשוב שהוא: טוני סטארק, ומי אתם, תזכירו לו?

מה הסיפור שלו: את גיבור העל היחיד שמסתובב בעולם כשזהותו ידועה לכולם, אין באמת צורך להציג. אחרי סרט בכורה מעולה וסרט שני טוב פחות, הוא הוביל בקיץ האחרון את "הנוקמים" לסכומי קופות פסיכיים לחלוטין. את הסרט החדש מביים שיין בלאק ("קיס, קיס, באנג, באנג" המעולה), שמחליף את ג'ון פאברו, שבמרכזו דמות של טרוריסט רצחני בשם "המנדרין" (בן קינגסלי), שלא מתבייש להסתכל לאיש הברזל בלבן הזוהר שבעיניים.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "לא ציפינו שסרט שלישי יהיה כל כך מוצלח" – ציון 8.

תאריך הפצה בישראל: 2 במאי

גטסבי הגדול

מי הוא חושב שהוא: אחד שלא צריך תספורת מרקפת רוסק עמינח.

מה הסיפור שלו: עיבוד קולנועי לאחת מהקלאסיקות הספרותיות הגדולות ביותר בתרבות האמריקאית מאת פ. סקוט פיצ'ג'רלד. לא מעט פעמים כשיצירות בסדר הגדול הזה מגיעות לקולנוע, הן מסיימות את דרכן בקול ענות חלושה (קחו לדוגמא את "בדרכים" הנורא. אל תיקחי את זה אישית, קירסטן סטיוארט, הטופלס שלך היה בסדר גמור). באז לורמן האוסטרלי ("מולן רוז'") יודע לטפל יפה בחלק הוויזואלי של הסרטים שלו, אבל ספק אם יצליח לבטא כמו שצריך את הסיפור המורכב שבתוכו על הטרגדיות שנמצאות מאחורי העושר. לאונרדו דיקפריו וקארי מוליגן ישפריצו אבק כוכבים לכל כיוון, לגבי היתר אנחנו לא מוכנים להתחייב.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "זה הדבר המשעמם הכי יפה שראינו השנה" – ציון 6.

תאריך הפצה בישראל: 16 במאי.

לפני חצות

מי הוא חושב שהוא: זה שמופיע לילה אחד, שובר את הלב, ונעלם.

מה הסיפור שלו: בתוך מבול האפקטים ותקציבי הענק של הקיץ הזה, כדאי מאד לא לתת לסרט הזה ללכת לאיבוד. הבמאי ריצ'רד לינקלייטר עשה לעצמו הרגל נפלא: בפעם בעשור הוא משחרר עוד חלק בסיפורם של סלין (ג'ולי דלפי) וג'סי (אית'ן הוק), צמד אוהבים, שנפגשים בכל פעם ללילה אחד, רק כדי לדעת שבבוקר שניהם יצטרכו להמשיך בחייהם. ב-1995 ("לפני הזריחה") זה קרה בוינה, ב-2004 ("לפני השקיעה") בצרפת והפעם זה קורה ביוון, כמעט 20 שנים אחרי המפגש הראשון ביניהם. באתרי ההימורים כבר מסמנים אותו כאחד המועמדים להגיע לישורת האחרונה של אוסקר 2014.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "יש למישהו טישו?" – ציון 8.

תאריך הפצה בישראל: 23 במאי.

מהיר ועצבני 6

מי הוא חושב שהוא: שרירן גדול עם מנוע גדול עוד יותר

מה הסיפור שלו: סדרת הסרטים שצריכה לקבל סמינר משל עצמה בפקולטה לקולנוע, על הדרך לייצר עוד ועוד המשכים בלי לשנות סיפור. כבר בערך שש שנים שדום (וין דיזל) וחבריו חולי ההגה ועמוסי הטוסטסטרון יוצאים לחפש לעצמם צרות על הכביש. כמעט תמיד זה יהיה נגד המשטרה או בשירותה של המשטרה כנגד כנופיות אחרות בתמורה למחיקת העבירות שעשתה רק בסרט הקודם. הפורמט הזה עובד כל כך טוב עד שכבר עכשיו ידוע שהסרט הנוכחי יגיע לסיום פתוח, שיחייב את יציאתו של סרט שביעי כבר בקיץ הבא. 

במבט לאחור נגיד עליו: "בטח שאנחנו יכולים לנסוע רק על שתי גלגלים באיילון, פשוט חבל על הכיסויי מגנזיום" - ציון 6

האנגאובר 3: חוזרים לווגאס

מי הוא חושב שהוא: ההוא שנוסע לחתונה, אבל תמיד נתקע באיזו עיר בדרך.

מה הסיפור שלו: לשם שינוי, הפעם באמת אמור להיות לו סיפור, ולא סתם ניסיון לשחזר את עלילת הסרט הראשון אחד לאחד בעיר אחרת. הפעם לא אמורות להיות חתונות או מסיבות רווקים מוזרות, פשוט טיול חבר'ה לטיחואנה שבטקסס. אבל שם, כמובן הדברים יתחילו להשתבש, פתאום ייכנסו לתמונה תינוקות עזובים, נמרים, אסיאתים עצבניים וחשפניות טובות לב.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "הם היו צריכים לעצור אחרי הסרט הראשון" – ציון 5.

תאריך הפצה בישראל: 24 במאי.

האויב בתוכנו: סטארטרק

מי הוא חושב שהוא: הסיבה שגיקים בעולם מרטיבים בגללה כבר שנתיים.

מה הסיפור שלו: שאלה טובה. כיאה לסרט של ג'יי. ג'יי. אברמס, גם הפעם מדובר בסוד שנשמר בקפדנות ממש עד להקרנת הבכורה. מה שידוע בכל זאת הוא שקפטן קירק (כריס פיין), ספוק (זקארי קווינטו) וצוות האנטרפרייז ייצאו להתמודד עם כוח טרור מסתורי ורב עוצמה של איש אחד (בנדיקט קאמברבאץ' הנפלא מ"שרלוק"), שצמח משורותיהם וגורר אותם למאבק לחיים ולמוות. זה עומד להיות גדול, מפוצץ ועם כמויות של הרס קיץ חסרות תקדים בדיוק כמו שאברמס יודע. השאלה היא כמה קשור זה יהיה באמת לעולם המקורי של "מסע בין כוכבים". בעצם, עזבו, זה לא מעניין אף אחד.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "רגע, אז הם בעצם היו מתים כל הזמן, נכון?" - ציון 7.5.

תאריך הפצה בישראל: 13 ביוני.

איש הפלדה

מי הוא חושב שהוא: באטמן, רק בלי הקטע של הצרידות.

מה הסיפור שלו: הרבה לפני הצלחות הענק של יתר הקולגות לבושות הטייטס, היה סופרמן הסופר הירו האמיתי הראשון. אבל מאז ימי כריסטופר ריב נכשל כל ניסיון להפוך את החבר מקריפטון להצלחה קולנועית. לפני שנה וחצי נמאס לאולפני "וורנר" לשחק והם פנו לאיש למשימות מיוחדות. כריסטופר נולאן, האיש שהוציא את באטמן מתהומות העולב אליהן נזרק בתחילת הניינטיז, נבחר לפקח על הפרויקט בעצמו. נולאן כתב את התסריט ביחד עם דייויד. ס. גויאר, והביא לתפקיד הבמאי את זאק סניידר ("300", "השומרים"), שהביא איתו את החזון הויזואלי שלו. כל כך הרבה תלוי בהצלחה הפרויקט הזה עד שהשניים שינו את שם הסרט, כדי שלא יזכיר את שמו המפורש של הפרויקט הגדול. עד כדי כך חוששים שם מנאחס.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "מה? לחכות עכשיו שנתיים עד הסרט הבא?" – ציון 8.

תאריך הפצה בישראל: 20 ביוני.

אוניברסיטה למפלצות

מי הוא חושב שהוא: הסרט שהאחיין שלכם עומד לגרור אתכם אליו.

מה הסיפור שלו: הניסיון החדש של פיקסאר לסחוט עוד מיצירה מקורית מצוינת שלה, הפעם בצורת פריקוול. מסתבר שמפלצות לא נולדות מפחידות, אלא עוברות בדיוק כמונו דרך לימודים גבוהים, שנועדו להכשיר אותם לתפקיד. מה שאומר שקיבלנו כאן סוג של סרט קולג'ים ראשון באנימציה, בכיכובם של מייק ווזאובסקי וסאלי הצעירים.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "פיקסאר, אנחנו מצפים מכם להיות הרבה יותר מרק חמודים" – ציון 6.

תאריך הפצה בישראל: 20 ביוני.

הפרש הבודד

מי הוא חושב שהוא: ג'ק ספארו אחרי שגילה שהוא נצר לשבט האפאצ'י.

מה הסיפור שלו: זה סופי, ג'וני דפ כנראה לא יכול להשתחרר מדמות הפיראט, גם כשהוא לא משחק אותה. טונטו, הצ'יף האינדיאני אותו הוא מגלם בסרט החדש, נראה כמו הגרסה האינדיאנית של הקפטן השתוי תמיד. הסיפור מבוסס על אחת מסדרות הטלוויזיה הקלאסיות של שנות ה-40 וה-50 באמריקה, ובה מצטרף הלוחם האינדיאני ללוחם טקסני עטוי מסכה (ארמי האמר) כדי ללחום יחד למען הצדק. כל הצוות של "שודדי הקאריביים" מהמפיק ג'רי ברוקהיימר ועד הבמאי, גור ורבינסקי, עברו יחד מהאוקיינוסים למדבריות כדי לנסות ולשחזר את ההצלחה.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "חבל, הייתם צריכים להישאר בים" – ציון 6.

תאריך הפצה בישראל: 4 ביולי.

מלחמת העולם Z

מי הוא חושב שהוא: "המתים המהלכים" פוגש את "מת לחיות".

מה הסיפור שלו: עיבוד לרב המכר בעל אותו השם מאת מאט ברוקס. אתם כבר מכירים את הסיפור: יום אחד מגיפת ענק תוקפת את העולם וגורמת לאנשים רקובים ורעבים לצוד את שארית בני האדם. הספר הפך להצלחה גדולה בזכות האופי המחושב והעובדה שרובו תואר בטון דיווחי של עיתונאי מהשטח, אבל לא כדאי לצפות לכל אלו בסרט של הבמאי מארק פוסטר ("קוונטום של נחמה"), שצפוי לכלול הרבה מאד אנימציה ממוחשבת וצילומים מהצד היפה של בראד פיט, בעוד הוא מנסה להציל את העולם מהאפוקליפסה הבלתי נמנעת.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "אחרי השעתיים האלה פתאום מבינים איך זה לחיות בלי מוח מתפקד" – ציון 4.

תאריך הפצה בישראל: 11 ביולי.

פסיפיק רים

מי הוא חושב שהוא: רובוט ענק שמשתמש במשאית בתור נבוט. עוד שאלות?

מה הסיפור שלו: גיירמו דל טורו ("המבוך של פאן") אוהב מאד סיפורים על מפלצות. את האחרון שלו הוא שאב מהמיתולוגיה של המנגה היפנית, שצפויה להפוך לאחד מהסרטים היותר עמוסי אפקטים של הקיץ הקרוב. במרכז הסיפור עומד מאבק ההישרדות האנושי מול חייזרי ענק בשם קייג'ו, שעולים מהים ומאיימים להשמידו. בתגובה מחליטה האנושות להראות לאורחים מהחלל למי יש גדול יותר ומייצרת רובוטי ענק, הנשלטים על ידי טייסים ומשמשים כמגן האחרון בין ניצחון לאפוקליפסה.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "איזה מעולה היה. יש למישהו אספירין?" – ציון 7.

תאריך הפצה בישראל: 1 באוגוסט.

אליסיום

מי הוא חושב שהוא: ריקי כהן, אחרי שפשטה רגל ועברה לגור בשיכון.

מה הסיפור שלו: ב-2009 אף אחד בעולם לא הכיר את השם ניל בלומקאמפ. זה לא הפריע לו לקחת את "מחוז 9", סרט מדע בדיוני קטן ודי שולי בציפיות המוקדמות, ולהפוך אותו לאחד מההפתעות הנעימות ביותר של השנים האחרונות בקולנוע, כולל מועמדות לפרס הסרט הטוב ביותר באוסקר. ב-2013 הרוב המכריע של אוהדי הקולנוע עדיין לא מכיר את השם ניל בלומקאמפ, אלא שהפעם זה כנראה ישתנה, לטוב או לרע. אולפני "סוני" שפכו לא פחות מ-100 מיליון דולר על ההפקה החדשה שלו, שמתמקדת בכדור הארץ של שנת 2154, ובו המיעוט העשיר בעולם חי מתגורר בתחנת חלל סופר משוכללת, בעוד שהרוב המכריע ממשיך לבלות את חייו בכדור הארץ הצפוף וההרוס. איש אחד (מאט דיימון) מחליט לנסות ולשנות את הסטטוס קוו ולהשליט צדק חברתי.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "אז איך אמרתם, ניל מה?" – ציון 8.

תאריך הפצה בישראל: 8 באוגוסט.

לזמן את הרוע

מי הוא חושב שהוא: מישהו שהיה סגור בתוך בית ישן יותר מדי זמן.

מה הסיפור שלו: יותר מדי סרטי אימה מתבלבלים לגבי המטרה האמיתית שלהם: הם לא אמורים להגעיל אותנו, הם אמורים לגרום לנו לצרוח מפחד. זה לא שאי אפשר לקשור את שני הדברים ביחד, אבל בעידן של "מתים מהלכים", קרביים פתוחים כבר לא ממש עושים עלינו רושם. ג'יימס וואן ("המסור") הוא אחד מיוצרי האימה שמבינים את ההבדל הדק הזה ובדיוק בגלל זה הפרויקט החדש שלו מעורר סקרנות. העלילה מתארת את סיפורם של שני פאראפסיכולוגים (חוקרים של תחומים על טבעיים) שמנסים לעזור למשפחה, הסובלת מנוכחותה של דמות אפלה שממררת את חייה בבית האחוזה בו היא מתגוררת.

במבט לאחור בטח נגיד עליו: "גם את ראית את המגירה הזאת זזה עכשיו?" – ציון 7.

תאריך הפצה בישראל: 29 באוגוסט.

עוד שמות חשובים: "וולברין" (25 ביולי), "העולם אחרי" (6 ביוני), "וושינגטון על הכוונת" (27 ביוני), "גנוב על המינונים" (4 ביולי), "רד 2" (18 ביולי), "הדרדסים 2" (1 באוגוסט), "קיק אס 2" (8 באוגוסט).

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו