1. הכוח שובר

"מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" ממשיך לשבור שיאים קטנים בדרכו לנסות ולשבור את השיא הגדול של "אווטאר" כסרט הרווחי בכל הזמנים. אחרי שהפיל אתרי מכירות כרטיסים ושבר שיאי מכירות ליממה אחת בכמה מדינות (יותר מ-200 אלף כרטיסים בבריטניה, למשל), ה"הוליווד ריפורטר" מדווח כי הטריילר החדש לסרט שיצא לפני שבוע נצפה ברשת 112 מיליון פעמים ביממה הראשונה שלו באוויר. יחד עם 16 מיליון איש שצפו בו בטלוויזיה האמריקאית, הוא הגיע ל-128 מיליון צפיות ב-24 השעות הראשונות לפרסומו, ושבר את השיא הקודם - שהיה שייך לטיזר השני לסרט ועמד על 88 מיליון צפיות.

 

2. להתראות לנין

ועוד בחדשות "הכוח": פסל של דארת' ויידר הוצב בעיר אודסה שבאוקראינה. הפסל הוסב לדמותו של הלורד האפל מפסל של ולדימיר לנין, אחרי שחוק חדש שאוסר הצגת סמלים קומוניסטיים עבר במדינה. האמן שיצר את הפסל, אלכסנדר מילוב, אמר שהוא מקווה שהפסל החדש יהפוך לאחת מהאטרקציות התיירותיות בעיר, והתקין בראשו של ויידר נקודת וויי-פיי. בשנה שעברה פסל שיצר מילוב לפסטיבל ברנינג-מן זכה לכותרות. מתי שורפים את ויידר?

In Odessa, #Ukraine, the force really has woken with a statue of Vladimir Lenin being converted into one of Darth Vader. Artist #AlexanderMilov transformed the Soviet-era statue after new legislation came into force in Ukraine, which demands all remnants and symbols of the country's communist past be taken down. Photo: Volokin Yevgeny/Reuters #starwars #statue #starwarsart #odessa #maytheforcebewithyou #darthvader #lenin

A photo posted by The Guardian (@guardian) on


3. 60 אלף ליש"ט של גיקיות

ומפרנצ'ייז גיקי אחד לאחר – טולקינאים, הקשיבו. מפה של הארץ התיכונה עם הערות מקוריות בכתב ידו של ג.ר.ר טולקין נמצאה בספר ישן בביתה של פולין ביינס, המאיירת הקבועה של טולקין (ושל סדרת "נרניה"). המפה עתידה להימכר בחודש הבא במכירה פומבית. המחיר הצפוי: 60 אלף ליש"ט. מכירים חנון עשיר? זו ההזדמנות שלו לזרוח.

4. דפ חלק

בדיוק בימים בהם ג'וני דפ עולה לכותרות עם סרטו החדש "חוקי הפשע" וכולם מתווכחים אם הוא שחקן גרוע ומעצבן או מוכשר ומהמם, חדשות על אולי-סרט חדש בכיכובו עושות גלים. דפ נמצא במו"מ לגלם את התפקיד הראשי בעיבוד לספרו של ניל גיימן, “Fortunatly, The Milk”, המספר על אב שיוצא להביא ארוחת בוקר לילדיו ונקלע למסע בזמן-חלל. עוד סיבה להתרגשות היא שהבמאי המיועד הוא לא אחר מאהוב הגיקים אדגר רייט שביים את "סקוט פילגרים נגד העולם" ואת הטרילוגיה הבריטית בכיכובו של סיימון פג הכוללת את "מת על המתים", "שוטרים לוהטים" ו"סוף העולם".

5. עוד אח אחד

כשכולנו מחכים בקוצר רוח לצאתו של “!Hail Caeser”, הסרט החדש של האחים כהן, האחים הפוריים כבר בשיחות עם הכוכב האהוב עליהם ג'ורג' קלוני, שעתיד לביים תסריט שיצרו. הסרט, פילם נואר המתרחש בעיירה קטנה בשנות ה-50 (כמובן), נקרא “Suburbicon”. קלוני הבמאי בהחלט צריך תסריט טוב כדי לנסות להתאושש מהכישלון של "ציידי האוצרות" שביים בשנה שעברה. בינתיים, תסריט אחר שכתבו האחים, "גשר המרגלים", מתמודד חזק על האוסקר השנה בבימויו של סטיבן ספילברג.