מקצוע המשחק הוא מקצוע אכזרי וכפוי טובה, שמלא בסירובים ובדחיות. עדיין, היינו מצפים שהברקסים ייגמרו כשהשחקן עובר לעולם שכולו טוב - אבל מסתבר שגם אחרי המוות מחכים לו כמה אכזבות.

זמן קצר לאחר שידורו של טקס האוסקר, שנערך אמש בלוס אנג'לס, הציף את הרשתות החברתיות גל טענות על כך שקליפ המחווה המסורתי לזכרם של שחקנים ויוצרי קולנוע שנפטרו השנה לא כלל כמה שמות מוכרים שהלכו לעולמם.

הבולט שבהם הוא כוכב "בוורלי הילס 90210" לוק פרי, שנפטר כתוצאה משבץ במרץ האחרון. פרי לא רק כיכב בסדרת הקאלט המצליחה (ולאחרונה גם ב"ריברדייל" של נטפליקס), אלא גם השתתף במספר סרטים במהלך הקריירה שלו, בהם גם "היו זמנים בהוליווד" של קוונטין טרנטינו. הסרט, אגב, היה מועמד לכמה פרסים אמש וגרף שני פסלונים. "פשוטו כמשמעו, הוא היה באחד הסרטים עם הכי הרבה מועמדויות הלילה", נכתב באחד מעשרות ציוצי המחאה שפורסמו בנושא, "מביש". 

עוד מנוח ששמו נשמט מקליפ הפרידה, שהוקרן על רקע הופעה מרגשת במיוחד של בילי אייליש, הוא כוכב ערוץ דיסני קמרון בויס, שכיכב גם בסרטי "מגודלים" לצדו של אדם סנדלר. בויס נפטר בשנתו ביולי האחרון כתוצאה מהתקף אפילפסיה והוא בן 19 בלבד.

בויס ופרי הם רק כמה מהשמות שלא זכו להיכלל במחווה, אבל צופי הטקס ציינו גם את כוכב "איירוולף" ז'אן-מייקל וינסנט, את מייקל ג'יי פולארד ("בוני וקלייד") ואת הקומיקאי טים קונוויי שלא עברו סלקציה. בעבר, אגב, נשמטו כוכבים כמו ורן טרויר ("אוסטין פאוורס") ואדם ווסט (באטמן הטלוויזיוני, שגם תרם את קולו לסדרה "איש משפחה").

מי שכן נכלל במפתיע בקליפ השנה הוא הכדורסלן קובי בראיינט, שנהרג החודש בהתרסקות מסוק יחד עם בתו. מה הקשר בין כוכב ה-NBA לקולנוע ולטקס האוסקר, תשאלו? ובכן, מסתבר שבראיינט היה האפרו-אמריקני הראשון שזכה בפרס הנכסף על חלקו בסרט האנימציה הקצר Dear Basketball. מרשים, ללא ספק, אבל לא מרשים כמו לשבור למיליוני טינאייג'ריות בניינטיז את הלב.