מתוך הסרט פלנט אושן פסטיבל קיימות
מתוך הסרט פלנט אושן
"אקולנוע", פסטיבל הסרטים הסביבתיים, ייפתח השבוע בפעם התשיעית במספר ברחבי הארץ. היוזמה, שהחלה כפרויקט של סטודנטים למען הסביבה ב-2008 והפכה לפסטיבל ארצי, הצליחה להביא במשך השנים האחרונות כמה מהיוצרים החשובים והאנשים המשפיעים בעולם לישראל, ביניהם העיתונאי האמריקני זוכה פרס פוליצר, תומס פרידמן. כל זאת כדי לייצר חשיפה לקולנוע מקומי בנושא.

במוקד הפסטיבל השנה (שייפתח במוצ"ש הקרוב), תעמוד השמירה על הים התיכון. אירוע הפתיחה צפוי להיערך במרינה בהרצליה, שם ייתלה מסך ענק ממנוף ספינת מחקר ימי , ועליו יוקרן הסרט "כוכב הלכת אוקיינוס". הסרט, שמשלב בין צילומי מנוף מרשימים לצילומי מעמקים מורכבים, מציג את החלקים הבלתי מוכרים והפגיעים ביותר של כדור הארץ. הסרט, שנכתב על ידי מייקל פיטיו בשיתוף מומחים בעלי שם עולמי, בוחן לעומק את הקשר שבין האוקיינוס לאנושות ולעתיד כדור הארץ. בסיום ההקרנה יתקיים דיון עם מומחה הצילום התת מימי הישראלי, זיגי לבנת ועם המאייר, ג'ים טומיי, יוצר רצועת הקומיקס ׳הלגונה של שרמן׳ שגיבוריה הם דמויות מעולם הים.

מתוך הסרט פלנט אושן פסטיבל קיימות
צילומים תת מימיים ייחודיים
סרט מסקרן נוסף, "רבולושן", יוקרן בערב שישי בבית ציוני אמריקה. הבמאי והצלם התת־מימי רוב סטיוארט מציג את האסונות האקלימיים הצפויים להתרחש בכדור הארץ, אם לא תשנה האנושות את הרגליה. סרטו האחרון של סטיוארט, "ים כרישים", על השפעות הדיג על אוכלוסיית הכרישים ברחבי העולם, הביאה לאיסור על סחר בסנפירים במספר במדינות בעולם. בסרטו החדש הוא מציג את הנזקים העצומים שמייצר המין האנושי למרחבי המחייה שלו ב-250 השנים האחרונות, והדרכים לתקן אותו. הסרט זכה בפרסי הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בפסטיבלים רבים, בהם פסטיבל הסרטים הבינלאומי של ונקובר ופסטיבל סנטה ברברה. בסיום הסרט יתקיים דיון עם היוצר.

מתוך הסרט פלנט אושן פסטיבל קיימות
החיים מתחת למים
סרטים נוספים שיוקרנו במסגרת הפסטיבל הם "המסע אל מעבר להרי הפסולת", בו יוצא השחקן ג'רמי איירונס לחקור את מימדיה האמיתיים של בעיית הפסולת הגלובלית ומבקר ביעדים יפהפיים שזוהמו ברחבי העולם; "הפיראט האחרון", סרט ביוגרפי על קפטן פול ווטסון, אחד הפעילים הבולטים בעולם למען הגנת הסביבה הימית, שנודע בכינוי "הפיראט האקולוגי"; "אדמה מובטחת", סרטו החדש של הבמאי גאס ואן סנט ("סיפורו של וויל האנטינג"), המספר על סוכן מכירות (מאט דיימון) של תאגיד גז גדול, שמגיע יחד עם שותפתו (פרנסס מקדורמנד) לעיירה נידחת כדי לקנות זכויות לקידוח בשטח העיירה. התנגדות פתאומית של מורה ותיק, וקמפיין למען איכות הסביבה שמריץ אחד הצעירים בעיירה (ג'ון קרסינסקי, שגם כתב את תסריט) מסבכים את העסקה;

במהלך הפסטיבל יתקיימו דיונים שונים בנושאי איכות הסביבה, בהשתתפות מומחים מהארץ ומהעולם. רשימת הסרטים המלאה, מועדי ההקרנות ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר הפסטיבל.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו