או ג'יי סימפסון (צילום: ap)
חף מפשע? או ג'יי סימפסון במהלך המשפט | צילום: ap
הכניסו כאן את קלישאת "מראה שחורה" החביבה עליכם, אבל בקרוב יכול להיות שיצירה קולנועית תשפיע על המציאות באופן דרמטי. אחד ממשפטי הרצח המתוקשרים והמדוברים בתולדות ארה"ב הסתיים ב-1995 עם זיכויו של הנאשם היחיד בתיק. מכאן ואילך נותרה תעלומת מותם של ניקול בראון וחברה לחיים, רונלד גולדמן, חידה בלתי פתורה. אלא שכעת, 20 שנה לאחר פתיחת המשפט, מתכנן במאי בריטי סרט חדש שישפוך אור חדש על הפרשה.

כזכור, אמריקה כולה נצמדה למסכים באמצע שנות התשעים כשאחד מכוכבי הפוטבול הגדולים והנערצים במדינה, או ג'יי סימפסון, נמלט מרשויות החוק במכוניתו. המרדף והמעצר שלו הועבר בשידור ישיר ברשתות הטלוויזיה והמשפט כולו הפך לאירוע מדיה חסר תקדים. ביום הכרעת הדין צפה כל אמריקאי שני בשידור החי של החלטת השופטים הדרמטית. מאז הספיק סימפסון להסתבך בשוד בוגאס, להימצא אשם בשורה ארוכה של סעיפים ולהישלח לכלא למשך 33 שנים. ועם זאת תעלומת הרצח שליוותה אותו ממשיכה להסעיר את המדינה.

ג'ושוע ניוטון, קולנוען אלמוני למדי, הצליח לגייס לא פחות מ-65 מיליון דולר לצורך ההפקה העצמאית של שחזור המשפט הבלתי נשכח. משפט כל כך טראומתי לחברה האמריקאית עד שאף יוצר עד כה לא העז להתקרב אליו. לסרט, שיזכה לשם "An American Mystery" כבר לוהקה שרלוט קירק, שחקנית צעירה שתגלם את בראון. בראיון שהעניק ל-The Wrap טען ניוטון כי בידיו עדויות חדשות וממצאים על המשפט והתעלומה שייחשפו לראשונה במהלך הסרט. הוא אף טוען שסימפסון עצמו הביע עניין להשתתף בסרט, אך נדחה בטענה שזה עשוי להטות את דעת הקהל לגביו.

או ג'יי סימפסון
את הסרט הזה הוא יראה מאחורי הסורגים
"לסרט יש את היכולת לאתגר את המוסכמות שאפיינו את הנושא השנוי במחלוקת הזה לאורך כמעט דור שלם", אמר ניוטון, "על אף שאנחנו מביאים כאן יצירה אמנותית, המטרה של הסרט היא חיפוש האמת. זה היה פשוט להבין שהשתתפות של או ג'יי תפגע במטרה הזאת. אנחנו רוצים להביא את העובדות, להציב אותן בפני הצופים ולאפשר להם להחליט בעצמם".

על פי הדיווח, הסרט החדש צפוי להציג רשימה חדשה של חשודים פוטנציאליים שלא הוזכרו בעבר. כיצד הושגו הממצאים והשמות הללו? את המידע הזה מעדיף ניוטון להשאיר חשאי בשלב זה. הסרט מתוכנן להיות מופץ בארה"ב במהלך השנה הבאה.

>> צפו: הילדה הצורחת שהדהימה את שופטי הריאליטי
בואו לפייסבוק שלנו