זה יקרה בעוד קצת יותר מחודש: מאות יוצרי קולנוע מרחבי הארץ יוזנקו במקביל למשימה מרתקת מיוחד – יצירת סרט קולנוע קצר (4-7 דקות) בתוך 48 שעות בלבד. "פרויקט 48" מתפרס מדי שנה על פני יותר מ-130 ערים ברחבי העולם, ומושך אליו קולנוענים מקצועיים וחובבים במקביל. השנה יתקיים האירוע בישראל בפעם השביעית בין ה-18 ל-20 ביוני וההרשמה למשתתפים פתוחה באתר הרשמי של התחרות.

את העניין שצבר סביבו "פרויקט 48" בתעשיית הקולנוע הישראלי, אפשר לזקוף גם לזכות העובדה שמשתתפי התחרות אינם יודעים מה יצלמו עד דקות ספורות לפני ההזנקה. רק על קו הזינוק מתוודעים המשתתפים לז'אנר בו יעסוק הסרט, לדמות ולשורת דיאלוג אחת שחייבים להופיע בסרט המוגמר.

הסרטים שיעמדו בדרישות ויגיעו אל קו הסיום בזמן, יוקרנו כולם בסינמטק ירושלים. לקטורים מטעם הנהלת התחרות יצפו בסרטים ויבחרו את הטובים ביותר, שיעלו לשלב חצי הגמר. החל מה-1 ביולי תוכלו לצפות בכל אחד מהסרטים הנבחרים במתחם מיוחד שיוקם ב-mako ולהצביע לסרט החביב עליכם. את זהות המנצחים נגלה ב-20 ביולי באירוע הגמר של התחרות, שייערך במסגרת פסטיבל ירושלים. הזוכה הגדול ייצג את ישראל בתחרות העולמית של פרויקט "48 שעות" שתיערך בלוס אנג'לס, ובמידה וינצח יזכה גם להקרנה יוקרתית במסגרת פסטיבל קאן 2015.

בשנה שעברה נרשמו לתחרות יותר מ-900 משתתפים, כמות שצפויה לחזור על עצמה גם השנה. ההרשמה לתחרות פתוחה לכל המעוניינים, אך כמות המשתתפים מוגבלת. במידה ומצאתם את עצמכם ללא קבוצה, תוכלו להירשם גם כבודדים (במאים, עורכים, מאפרים, כותבים וכו') ולהצטרף לצוותים אחרים.

בין הפרסים שיחולקו השנה בפסטיבל: טיסה לארה"ב, הפלגה מפנקת, מצלמת DSLR ופרסים כספיים. לראשונה יחולקו פרסים כספיים ייעודיים לסרטים שיצולמו בעיר העתיקה. נתראה בקו הסיום. 

הפרויקט מופק ע"י חברת גרינפרודקשנס בתמיכת המיזם לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים והרשות לפיתוח ירושלים, סינמטק ירושלים, פסטיבל הקולנוע ירושלים, mako. 

נותני חסות: קרן הקולנוע הישראלי, אולפני אדיט, אולפני DB, אנובה מיוזיק, האוזן השלישית, סי טיים, דראפט ראשון