"ספיידרמן: השיבה הביתה" מסתמן כאחד מסרטי הקיץ המצליחים והאהובים של השנה, כשהסרט הראשון בעיבוד החדש לספיידרמן זכה לקבלת פנים חמה מהקהל והמבקרים. בסוף השבוע הראשון ליציאתו לאקרנים, "ספיידרמן: השיבה הביתה" זינק לראש טבלת שוברי הקופות, כשהכניס כ-257 מיליון דולר ברחבי העולם ו-117 מיליון בארה"ב בלבד.

הפתיחה הרווחית של "ספיידרמן: השיבה הביתה" היא השנייה בגודלה בהשוואה לסרטי ספיידרמן אחרים: הסרט מדורג מתחת ל"ספיידרמן 3" בכיכובו של טובי מגווייר, שהכניס בסוף השבוע הראשון להקרנתו יותר מ-151 מיליון דולר בארה"ב, ועקף את "ספיידרמן" הראשון והשני של מגווייר (115 ו-88 מיליון דולר, בהתאמה), ואת שני סרטי "ספיידרמן המופלא" בכיכובו של אנדרו גארפילד (62 ו-91 מיליון דולר). 

העיבוד המחודש לדמותו של ספיידרמן הוא יוצא דופן לא רק בגלל ההצלחה הקופתית – הוא מסמן את הכניסה הראשונה של איש העכביש ליקום הקולנועי של מארוול. ספיידרמן של הולנד הוצג לראשונה בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", וכעת לאחר שקיבל סרט משלו, אפשר להתחיל לשער איך הוא משתלב ביקום המורחב עם שאר הנוקמים. למעריצים שרוצים להתחיל לפנטז על האפשרויות הגלומות בסרטים הבאים, לפניכם כמה רמזים המאותתים מה יכול לצפות לנו בהמשך הדרך:

כולם יודעים מי זה ספיידרמן

זהותו הסודית של ספיידרמן, כמו גיבורים רבים אחרים, היא מפתח חשוב לשמירה על ביטחונם של האהובים עליו, ולמנוע מאויביו לנצל את המידע לרעה. "ספיידרמן: השיבה הביתה" לא מהסס להסיר את מעטה המסתורין ולחשוף את פיטר פארקר למגוון סכנות עתידיות. נתחיל מכך שהדודה מיי גילתה די מהר שאחיינה הוא ספיידרמן, מהלך לא אופייני שחורג מספרי הקומיקס בהם היא נשארת בעלטה (היא מגלה פעם אחת ואז שוכחת). העירוב של משפחה ועסקים הוא נקודת תורפה קלאסית בסיפורי גיבורי על, ובהתחשב בעובדה שגם הוולצ'ר (מייקל קיטון) מגלה את זהותו במהלך הסרט, מסתמן שבהחלט יש סיבה לדאגה בעתיד.

האויבים מתאחדים

הסצנה הראשונה לאחר כתוביות הסיום מציגה את המפגש בין וולצ'ר לסקורפיון בבית הכלא, כשסקורפיון מציע לטפל עבורו בספיידרמן ואומר שיש לו "כמה חברים מחוץ לכלא". למרות שהוולצ'ר לא נראה נלהב במיוחד, זה נראה כמו רמז להיווצרותה של חבורת האויבים של ספיידרמן - הידועה בקומיקס בשם "Sinister Six". החבורה, שבקומיקס כללה אויבים קלאסיים כמו הלטאה, מיסטיריו, ד"ר אוקטופוס והגובלין, עשויה להופיע בסרטים הבאים בסדרה. ייתכן גם, בהתחשב בשילוב של איש העכביש ביקום המורחב של מארוול, שנזכה אולי לראות את חבורת הנבלים באחד מסרטי "הנוקמים", או בסרטים אחרים בעולם הקולנועי של מארוול.

ספיידרמן השיבה הביתה (צילום:  יחסי ציבור )
יחבור לרעים או לא? וולצ'ר | צילום: יחסי ציבור

ספיידרמן אפרו-אמריקאי?

השמועות על ספיידרמן ממוצא אפרו-אמריקאי מציפות את הרשת כבר כמה שנים, כשבגרסת הקומיקס פארקר כבר הוחלף בספיידרמן שחור בשם מיילס מוראלס. השמועות האינטרנטיות התמקדו באפשרות שדונלד גלובר ("אטלנטה") יגלם את הספיידרמן המדובר באחת מהגרסאות הבאות של הגיבור. זה התברר כלא נכון כשלא במקרה, הוא הופיע בסרט הנוכחי בתפקיד אורח בתור ארון דיוויס, פושע קטן שמספר כי יש לו אחיין שגר בשכנות לפיטר פארקר. מי הוא אחיינו של ארון דיוויס בקומיקס? לא אחר מאשר מיילס מוראלס, יורשו הפוטנציאלי של פארקר. מיינד בלואון.

איירון מן וקפטן אמריקה משלימים?

עוזרו של איירון מן, האפי הוגן, זורק משפט קטן שיכול להגיד הרבה. במהלך הסרט הוא מציין שאחד הפריטים שנשלחים לבסיס הנוקמים זה "השריון החדש של הקפטן". כזכור, איירון מן וקפטן אמריקה נמצאים בברוגז מאז אירועי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", כשסטארק גילה שהקפטן הסתיר ממנו את האמת על רצח הוריו. אם טוני סטארק אכן התקין שיריון חדש ומשוכלל עבור קפטן אמריקה, ייתכן שהברומנס האהוב יחזור לימים הטובים? האם בסרט הבא בסדרה "הנוקמים: מלחמת הנצח", הם סוף כל סוף יעשו שולם שולם לעולם, ברוגז ברוגז אף פעם? אפשר לקוות.

קפטן אמריקה: מלחמת אזרחים (צילום:  יחסי ציבור )
תתנשקו ונסיים עם זה? איירון מן וקפטן אמריקה | צילום: יחסי ציבור