אם למדנו משהו מהמתרחש בהוליווד בשבועות האחרונים, זה שכל חשיפה של מטרידן סדרתי מלווה באינספור תלונות חדשות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם. בתחילת השבוע התפרסם תחקיר נרחב על הבמאי ג'יימס טובאק, בו 38 נשים העידו כי הטריד אותן מינית. כבר ביממה שלאחר פרסום הכתבה, כמעט 200 מתלוננות חדשות פנו לכתב ה"לוס אנג'לס טיימס" שעמד מאחורי התחקיר, וסיפרו על היתקלויות דומות עם הבמאי. כעת, גם השחקנית זוכת האוסקר ג'וליאן מור חשפה כי הוטרדה על ידי טובאק.

לפי התחקיר, לטובאק הייתה דרך פעולה קבועה – הוא פנה לנשים במקומות ציבוריים בניו יורק, סיפר להן שהוא במאי מצליח והציג גזרי עתונים עם כתבות עליו כהוכחה. לאחר ששיכנע אותן במעמדו הרם בעולם הסרטים, הוא הזמין אותן לפגישה ושם הבטיח להן שיהפוך אותן לכוכבות, אך קודם כל עליו "להכיר אותן באופן אינטימי", בטענה כי זה חלק נורמלי ומקובל בתהליך היצירתי. אם נשאר עם הנשים לבד, הוא ניסה לענג את עצמו מולן, עד שהגיע לסיפוק.

ג'יימס טובאק (צילום: יחסי ציבור)
ג'יימס טובאק | צילום: יחסי ציבור

בשני ציוצים שפירסמה הבוקר, מור סיפרה כי בשנות השמונים טובאק פנה אליה באותה צורה המתוארת בכתבה – עצר אותה ברחוב והזמין אותה לאודישן בדירתו. היא סירבה להצעה, וכחודש לאחר מכן היא שוב נתקלה בו ברחוב, והוא שוב פנה אליה באותה דרך בדיוק. לדבריה, היא אף התקילה ושאלה אותו: "אתה לא זוכר שכבר עשית את זה?".



טובאק הכחיש את ההאשמות וטען כי מצבו הבריאותי הקשה (חולה בסכרת וסובל מבעיות בלב) לא היה מאפשר לו לבצע את המעשים המיניים כפי שטענו הנשים. אך למרות ההכחשות, התמונה, כאמור, מתחילה להתבהר בנוגע להיקף ולתדירות של ההתנהגויות בהן הוא חשוד. 


אם כן, מניין הקורבנות של טובאק כבר עלה על 200, ונראה כי לא מדובר רק באדם שניסה לנצל את כוחו, אלא במטרידן סדרתי, לכאורה, שניסה את הטריקים שלו על אינספור נשים לאורך השנים. אנחנו נחכה להתפתחויות חדשות בפרשה, ונקווה שנזכה לקבל בוקר אחד בו לא נתעורר לחשיפה נוספת של המעשים המגונים המתרחשים בחדרים האחוריים של הוליווד.

mako תרבות בפייסבוק