פסטיבל הקולנוע הבריטי
רוצו לראות

בשורה משמחת לאנגלופילים ולחסידי אומת התה: המועצה הבריטית חוזרת עם פסטיבל הקולנוע הבריטי, ואיתו שורה של אירועי תרבות בריטית שיכללו מלבד קולנוע גם מוזיקה, ספרות, ועיצוב.

מדובר בפסטיבל קולנוע שזכה להצלחה רבה במהלך השנים, ומאפשר לעשרות אלפי צופים הצצה למיטב הקולנוע הבריטי העכשווי בסינמטקים ברחבי הארץ.

בין הסרטים המסקרנים שיוקרנו הוא הסרט החדש "A Liar's Autobiography", פרויקט אנימציה מורכב של שלושה במאים וארבע-עשרה חברות אנימציה, שמתאר את מעלליו הפיקטיביים של גרהאם צ'אפמן מחבורת מונטי פייתון, ומבוסס על ספרו הקומי משנת 1980.

"תכנית הפסטיבל מורכבת מסרטים ממנעד רחב ועשיר של ז'אנרים. הפסטיבל יתמקד השנה בקולנוע בריטי חדש, בסרטי קומדיה שחורה ובמחווה מיוחדת למונטי פייטון", מגלה נעמי מיכאלי, מנהלת תחום האמנויות במועצה הבריטית. "רבים משווים את השפעתם של מונטי פייטון על הקומדיה להשפעת הביטלס על המוזיקה".

סרט מעניין נוסף שיוקרן בבכורה בפסטיבל הוא "Seven Psychopaths" בכיכובם של קולין פארל, וודי הארלסון וסם רוקוול, על תסריטאי מחוסר עבודה שמסתבך עם העולם התחתון של לוס אנג'לס. זהו סרטו העלילתי השני של מרטין מקדונה ("ברוז'''), שקדמו לו גם הצלחות בעולם התיאטרון. יוצג גם סרטו האחרון של הבמאי בן וויטלי – "Sightseers" על חופשת קרוואן זוגית רומנטית ופסטוראלית שמקבלת תפנית לא צפויה.

 מלבד הפסטיבל, יתקיימו בחודשים ינואר ופברואר אירועי תרבות מגוונים כמו תערוכתו של האמן דאגלס גורדון באגף החדש במוזיאון תל-אביב לאמנות ולצדו גם פתיחתה של תערוכת יחיד של האמן ג'ון סטזאקר, תערוכתם של צמד המעצבים הבריטי 'Boudicca' כחלק מהתערוכה "גוף הדברים" גם כן במוזיאון תל-אביב וביקורה של הסופרת הבריטית נעמי אלדרמן ונוספים ביריד הספרים הבין-לאומי בירושלים.

המועצה הבריטית היא ארגון בין-לאומי לקידום קשרי תרבות בין בריטניה ומדינות אחרות, הפועל בישראל בתחום האמנויות, החינוך, המדע והשפה האנגלית.

פסטיבל הקולנוע הבריטי
הבריטים באים