פסטיבל הקולנוע ה-35 בירושלים, שייערך בירושלים בין ה-26 ביולי ל-5 באוגוסט 2018, חשף הבוקר את הסרטים שנבחרו להשתתף בתחרות הישראלית שתיערך בפסטיבל. שבעה סרטים עלילתיים ישתתפו בתחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי, ושמונה סרטים תיעודיים ישתתפו בתחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי, כשסך הפרסים שיוענקו בתחרויות השונות בפסטיבל הקרוב יגיע ל-700 אלף שקלים.

בתחרות הישראלית יתמודדו הסרטים הבאים:

הצלילה, סרטו של יונה רוזנקיאר מספר על שלושה אחים שמתאחדים בקיבוצם שעל גבול הצפון, לפני היציאה למלחמת לבנון השנייה. האח הבכור מאמן את האח הצעיר בשיטות האלימות של אביהם, ואירוע טראגי מוציא את המצב משליטה.

גאולה של יוסף מדמוני ובועז יהונתן יעקב עוקב אחר מנחם, בעבר סולן כריזמטי של להקת רוק, וכיום חוזר בתשובה, אב לילדה בת שש. כדי לממן טיפול חדשני ויקר למחלה של בתו, הוא מאחד את להקתו לסיבוב הופעות אחרון.

אין בתולות בקריות של קרן בן-רפאל (בהשתתפות ג'וי ריגר, שזכתה בפרס בפסטיבל טרייבקה על משחקה בסרט), במרכזו שמועה על בתולת ים ששוחה מול החוף, שמזכה את קריית-ים בתשומת לב בלתי צפויה.

כאן ועכשיו של רומן שומונוב עוקב אחר סיפורו של אנדריי, עולה חדש משכונת מצוקה באשדוד, שחולם להשתתף עם להקתו בפסטיבל מוזיקה בינלאומי. כשמשבר פוקד את משפחתו, הוא מנסה בכל כוחו לתמרן בין העבודה, הטיפול באחותו הקטנה והמוזיקה.

אשה עובדת של מיכל אביעד מספר על  אורנה, אם צעירה ואמביציוזית, שמשתוקקת להצליח בעבודתה החדשה בחברת נדל"ן, מבלי לשלם את המחיר שהבוס שלה דורש.

הד של עמיקם קובנר ואסף שניר, במרכזו גבר שחושד שאשתו בוגדת בו, אך במקום להתעמת איתה הוא מקליט את שיחות הטלפון שלה ומחפש רמזים מפלילים. תוך כדי החיפוש, אבנר מגלה שאשתו שונה לחלוטין מהאשה שחשב שהכיר.

פרה אדומה של ציביה ברקאי-יעקב, מספר על בני בת ה-17 שחיה לבדה עם אביה בהתנחלות בסילוואן שבמזרח ירושלים. ככל שאביה שוקע בתוכניות לבניין בית המקדש השלישי, היא מתקרבת ליעל, בת שירות לאומי שהכירה, והקשר עם אביה מתחיל להיסדק.

בתחרות הקולנוע התיעודי ישתתפו שמונה סרטים: "יומני אוסלו" של מור לושי ודניאל סיון, "יונתן אגסי הציל את חיי" של תומר הימן, "קינג ביבי" של דן שדור, "טוקלומטי" של גד אייזן ודוד אופק, "סיבת המוות" של רמי א. כץ, "ילדי פרא" של טל פסס, "אליפלט" של שקד גורן ו"אורי זהר חוזר" של דני רוזנברג ויניב סגלוביץ'.

לצד התחרויות, יוקרנו בהקרנות מיוחדות הסרטים התיעודיים "דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוצקבר" של אורי ברבש ו"סלפיש" של תמי פדרמן. במחווה לסרטו הקצר הקלאסי של אברהם הפנר מ-1967 "לאט יותר", בוגרים נבחרים של בית הספר סם שפיגל ערכו מחווה לסרט הקצר, שמתאר מריבה ופיוס בין בני זוג מזדקנים בתל-אביב של 1967. בפרויקט ששמו "Voice Over", לקחו חלק אברהם הפנר, ניר ברגמן, איתן ענר, תום שובל, סיגלית ליפשיץ, מאיה קניג ואורית פוקס-רותם.

אחד האירועים הבולטים בפסטיבל השנה הוא הקרנת עותק דיגיטלי משוחזר של הקלאסיקה הישראלית "החיים על פי אגפא", סרטו של אסי דיין מ-1992. ההקרנה באיכות 4K - רסטורציה ישראלית ראשונה מסוגה - הופקה ביוזמת הארכיון הישראלי לסרטים בסינמטק ירושלים. העותק החדש הוקרן בפברואר האחרון המסגרת היוקרתית של הקלאסיקות בפסטיבל ברלין.

הסרט, בכיכובם של גילה אלמגור, שולי רנד, עירית פרנק, אביטל דיקר, דני ליטני ואחרים, עוקב אחר 12 שעות בחייהן של שלל דמויות הקשורות לפאב תל אביבי קטן ודחוס בשם "בארבי", המהווה מיקרוקוסמוס של ההוויה הישראלית בראשית שנות ה-90. הסרט הוצג בבכורה בינלאומית בפסטיבל הקולנוע של ברלין בשנת 1993, שם התמודד בתחרות הרשמית וזכה לציון לשבח מחבר השופטים. "החיים על פי אגפא" גרף תשעה פרסי אופיר, בהם פרס הסרט הטוב ביותר, ונבחר לייצג את ישראל בהתמודדות על פרס האוסקר לסרט הזר. ההקרנה תתקיים בנוכחות שחקני הסרט.

פסטיבל הקולנוע ה-35 בירושלים ייערך בירושלים בין ה-26 ביולי ל-5 באוגוסט 2018.