האם סרטו האחרון של אסי דיין צפוי לצאת סוף סוף לאקרנים? בפוסט שהעלה השחקן אקי אבני לעמוד הפייסבוק שלו כתב: "אז, זהו, זה כבר חסוי [ייתכן והתכוון לכבר לא חסוי- ב"ב], התחלנו לעבוד על קומדיית האימה המטורפת 'פיניטו לקומדיה' של שחר צפניה - הבמאי האהוב עלי שאיתו עשיתי את 'האור השחור'. מתחילים לצלם בסוף החודש עם - אסי דיין, וזהו".

הפוסט הכיל שיתוף לידיעה הבלעדית של mako תרבות לפיה השחקנית, אינה בקלמן ("תאג"ד"), ויתרה על התפקיד הראשי בסרט מכיוון חר שנדרשה לסצנות עירום וסקס. היינו מוחמאים מהשיתוף עצמו עד שהבחנו בסוף הדברים שכתב כי בסרט הולך להשתתף גם השחקן/במאי/תסריטאי המנוח, אסי דיין, שנפטר בשנת 2014.

אז מה העניין בעצם? האם דמותו של אסי דיין הולכת להיות משוחזרת דיגיטלית - טופאק שאקור סטייל - ולהופיע בסרט החדש? בפשטות, לא. הסרט האחרון בו כיכב דיין היה דרמה מורכבת בשם "פיניטה לה קומדיה" של הבמאי ויקטור בראון, המספרת על איש משפחה שמחליט להגשים את חלומו ולצלם סרט על חייו של המלחין הגרמני לודוויג ואן בטהובן (דיין). צילומי הסרט החלו כבר בשנת 2010  וקטעים מתוכו אפילו מסתובבים באינטרנט, אך הם נעצרו לאחר פטירתו של דיין ואי הצלחתם של היוצרים לגייס את הסכום הנדרש כדי לסיים את הצילומים - לפי ראיונות שהעניק בראון לתקשורת את כל החלקים עם דיין הספיק לצלם במלואם.

הבמאי אף פתח קמפיין גיוס כספים באתר גיוס ההמונים "הדסטארט" במטרה להשיג עוד כ-200 אלף שקלים שהיו חסרים לו לסיום הסרט. בראיון שהעניק לאתר "כלכליסט" בשנת 2014 סיפר בראון כי: "אמרתי לבנו ליאור שבאזכרת השנה למותו אני רוצה ומקווה להקרין את הסרט בסינמטק". מאז כידוע עברו כשלוש שנים והסרט לא הוקרן מעולם. אז האם בראון, במאי ישראלי מוכשר שנולד בארגנטינה וסרטו "סינדרום ירושלים" אף זכה בפרסים, החליט לוותר על הפרויקט ולהעביר אותו הלאה?

מבדיקה שערכנו עולה כי הסרט החדש של שחר צפניה עליו מדבר אבני ("פיניטו לקומדיה") - "קומדיית אימה מטורפת" - כהגדרתו, הולך לעסוק בסדרה של רציחות מסתוריות שמתרחשות מאחורי הקלעים של צילומי הסרט "פיניטה לה קומדיה" (הסרט של בראון, אם אתם מתקשים לעקוב) ויאפשרו גם שימוש בחומרים של הסרט המקורי שעדיין לא הושלם. נשמע לכם מורכב? גם לנו. נשמע לכם מסקרן בטירוף? גם לנו! בכל מקרה, אם להסתמך על הסטטוס של אבני צילומי הסרט צפויים להתחיל בסוף החודש, ועד אז נאזר בסבלנות.