הית' לדג'ר בוודאי לא היה הראשון לגלם את דמותו של הג'וקר בקולנוע, אבל רבים טוענים כי הוא ברא את הדמות הזו מחדש כשלו. האיפור המרוח וההופעה המתמסרת והפסיכוטית, בשילוב המוות הסמוך של לדג'ר בגיל 27 בלבד, העניקו מעמד מיתי לתפקיד הג'וקר בגילומו של לדג'ר, משאיר אבק להופעה איקונית אחרת של הג'וקר - זו שגילם ג'ק ניקולסון ב-1989.

מאז סיומה של הטרילוגיה בכיכובו של לדג'ר המנוח ובבימויו של כריסטופר נולאן, ג'ארד לטו כבר הספיק להיכנס לנעליו של הג'וקר בסרט הכושל "יחידת המתאבדים", והוא גם צפוי לחזור לתפקיד בסרט שמתמקד בדמותו בלבד, ושיצלול לעומקם של היחסים בין הג'וקר והארלי קווין. על פי השמועות, הוא גם ישוב לחזור לגלם את הג'וקר בסרט ההמשך של "יחידת המתאבדים".

עם כל הפרויקטים העתידיים סביב הג'וקר ששמו של לטו כבר צמוד אליהם, הטריילר החדש לסרט "ג'וקר" שיצא בשבוע שעבר, מעלה סימן שאלה גדול - מה בעצם עושה שם חואקין פיניקס בתור הדמות הראשית? ההסבר של אולפני וורנר לעניין עלול לבלבל, אבל תישארו איתנו: בעוד לטו מגלם את דמות הג'וקר כחלק מהיקום הקולנועי של DC, "הג'וקר" של חואקין פיניקס הוא הסרט הראשון בסדרת סרטים נפרדת לחלוטין, שעלילתם תתרחש בנפרד מהיקום שאנחנו כבר מכירים. 

"ג'וקר" יהיה הסרט הראשון שמבקש לחזור למקורות של הדמות, ולספר איך הפך ארתור פלאק הפך לרוצח המעוות שהוא הג'וקר. כפי שדיווחנו בעבר, "ג'וקר" יתרחש בשנות ה-80, אז פלאק היה סטנדאפיסט כושל שפנה אל חיי הפשע לאחר שלא נחל הצלחה בקומדיה. קו העלילה הזה, שנלקח מאחד הסיפורים בקומיקס המקורי, הוא גם ההסבר הרשמי שמוצג בטריילר למקור הכינוי של הג'וקר.

את "הג'וקר" מפיק מרטין סקורסזה וטוד פיליפס ("בוראט"), שביים וכתב אותו יחד עם סקוט סילבר, ביקש להבהיר כי לא מדובר בעוד סרט קומיקס, אלא בסרט שייראה וירגיש כמו סרט של סקורסזה. ברשת כבר מצאו הוכחות להבטחה הזו כשהבחינו כי הטריילר מזכיר את "נהג מונית", סרטו האיקוני של סקורסזה משנות השבעים, שעוסק גם הוא באדם לא נורמטיבי שמנסה לחיות חיים רגילים, מתאכזב מהאנושות ויוצא למסע רצחני. נקודת דמיון נוספת: רוברט דה נירו, נהג המונית בכבודו ובעצמו, שמופיע גם בסרט הזה.

"ג'וקר" צפוי לצאת באוקטובר הקרוב, בעוד סרט ההמשך של "יחידת המתאבדים" מתוכנן לצאת רק ב-2021, ולשני הסרטים הנוספים בכיכובו של ג'ארד לטו עדיין אין תאריך.