האזרח קיין (צילום: Hulton Archive, GettyImages IL)
מעל לחצי מיליון שקל | צילום: Hulton Archive, GettyImages IL
התסריט המקורי של הקלאסיקה הקולנועית "האזרח קיין", נמכר בשבוע שעבר בסכום של מאה אלף פאונד (כ-600 אלף שקלים) במכירה פומבית. מדובר בעותק מקורי (working copy) שעליו נמצאות ההערות של אורסון וולס, כשימש כתסריטאי, במאי וגם כיכב בתפקיד הראשי. בחלק מהמקומות מחק וולס חלקים נרחבים מהטקסט וcמקומות אחרים הדגיש וסימן שורות. חלק גדול מהשינויים בתסריט נבעו מכך שהסיפור המקורי התבסס על דמותו של העיתונאי ווילאם רנדולף. ניסה לטשטש את הקשר בין הסרט למציאות כדי לא להפוך את ההקשר לרנדולף לברור מדי.

דיויד מקדונלד, מנהל המכירות הפומביות בסותיב'ס הגיב על המכירה: "המסמך מיצג רגע מכונן בעשיית אחד מהסרטים הגדולים ביותר בקולנוע המודרני. זה העותק המקורי של היוצר והשחקן. שום דבר כזה לא נעשה בעבר. אפשר לראות בתסריט אלו פסקאות נמחקו מהתסריט ואיך עוצבו חלקים אחרים ממנו".

עוד במאקו תרבות:

"האזרח קיין" יצא בשנת 1941 ונחשב עד היום על ידי רבים לסרט הטוב ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, זאת על אף שנחל כישלון קופתי כשיצא. במרכז הסרט עומדים שני עיתונאים שנשלחים על ידי העורך שלהם לחקור את דמותו של איל העיתונות, צ'ארלס פוסטר קיין, ותוך כדי עבודתם מגלים פרטים על עברו.

התסריט המקורי נמצא כבר 20 שנה אצל אותם בעלים, שנפרד ממנו שבוע שעבר תמורת 100 אלף פאונד. באותה מכירה נמכר גם שייקר קוקטיילים ששימש את הגנגסטר אל קפונה תמורת 50 אלף פאונד (כ-300 אלף שקל), פי חמישים ממחירו במכירה המוקדמת.