במאי 1994 יצא לאקרנים "העורב", סרט אקשן גותי על פי קומיקס בעל אותו השם. סביר להניח שהסרט הזה היה מצטרף לסרטי סופר-הירוז אחרים בתהום הנשייה ולא זוכה לפרסום נרחב עוד לפני צאתו לאקרנים, לולא טרגדיה שהתרחשה על הסט: ברנדון לי, כוכב הסרט ובנו של ברוס לי, נהרג במהלך הצילומים כשקליעים אמיתיים נורו לעברו מאקדח שהיה אמור להיות טעון בכדורי סרק.

רובין וויליאמס (צילום: reuters)
רובין וויליאמס | צילום: reuters
העולם אולי מכור להאפי אנדינגס, אבל אין דבר שמוכר יותר מסיפור טראגי אמיתי. מותו בטרם עת של רובין וויליאמס השבוע השתלט בבת אחת על כותרות החדשות בחו"ל וגם אצלנו, ובין ההספדים והספקולציות על הסיבה להתאבדותו של הקומיקאי דובר גם לא מעט על הסרטים שצפויים לצאת לאקרנים אחרי מותו.

עד לפני שבוע, שמו של וויליאמס על כרזה של סרט ככל הנראה לא היה תורם להצלחתו בקופות – אבל עם מותו של הכוכב האהוב הפך הטייטל "סרטו האחרון" למבוקש מאוד על ידי המפיצים. וויליאמס כמובן לא לבד – סרטים "אחרונים" של שחקנים שהלכו לעולמם בטרם עת לנצח יקבלו עומק מורבידי, גם אם מדובר בקומדיה או בסרט ילדים. מהית' לדג'ר ועד וויטני יוסטון, הנה כמה כוכבים שהשאירו אחריהם מזכרות קולנועיות עצובות במיוחד.

פיליפ סימור הופמן: "איש מבוקש מאוד" ו"עורבני חקיין"

בצירוף מקרים מצמרר במיוחד יוצא השבוע בארץ "איש מבוקש מאוד", הסרט האחרון שצילם הופמן לפני שנפטר בפברואר 2014. בסרט, על פי ספרו של ג'ון לה קארה, מגלם הופמן סוכן ביון בהמבורג שעוקב אחרי טרוריסטיים מוסלמים במדינה. אבל למרות ש"מבוקש" מוגדר כ"סרטו האחרון" של הופמן, זו לא תהיה הפעם האחרונה שבה נזכה לראות אותו על המסך הגדול: השחקן, שגילם את קברניט המשחק פלוטארך ב"משחקי הרעב: התלקחות", הצטלם גם לשני הסרטים הנוספים בסדרה – "עורבני חקיין" חלק 1 ו-2. על פי הדיווחים, מפיקי הסרט השני – שייצא לאקרנים ב-2015 – נאלצו ליצור את דמותו במחשב עבור סצנת מפתח אחת.

הית' לדג'ר: "מופע הפלאים של ד"ר פרנסוס" ו"האביר האפל"

לדג'ר, שנמצא מת ממנת יתר בדירתו ב-2008, עשה היסטוריה כפולה אחרי מותו: מי שגילם את הג'וקר ב"האביר האפל" הצליח לגנוב את ההצגה מכוכב הסרט, באטמן (כריסטיאן בייל) וקטף את פרס האוסקר על תפקידו. אבל ההישג האמיתי היה של מפיקי "מופע הפלאים של ד"ר פרנסוס", הסרט האחרון שצילם לדג'ר לפני שנפטר – במקום לוותר על הסצנות שצילם, הם החליפו אותו בשלושה כוכבים אחרים, שגילמו את דמותו בתוך האימג'נריום: קולין פארל, ג'וד לאו וג'וני דפ.

בריטני מרפי: "Something Wicked"

קשה לומר שהקריירה של מרפי נקטעה בשיאה, אבל מותה של כוכבת "קלולס" מדום לב שנגרם מעובש בביתה – חצי שנה לפני שבעלה סיימון מונג'אק נפטר מאותה הסיבה – ללא ספק הפך אותה לעוד סיפור הוליוודי בלתי נשכח. ממש לפני שהלכה לעולמה בסוף 2009, מרפי צילמה את סרט האימה "Something Wicked" בו גילמה פסיכיאטרית שמטפלת בבני זוג טרי שנרדפים אחרי רוחות מעברם. בעקבות מותה נערך הסרט מחדש וצולמו סצנות משלימות, והוא יצא לאקרנים רק במרץ האחרון, יותר מארבע שנים אחרי הטרגדיה ההוליוודית.

ג'יימס גנדלופיני: "דיברנו מספיק" ו-"The Drop"

פחות מחצי שנה אחרי מותו העצוב של גנדולפיני ביוני 2013, יצא לאקרנים הסרט האחרון שבו כיכב בתפקיד ראשי – "דיברנו מספיק". זו היתה קומדיה רומנטית מתוקה שבה כיכב לצידן של ג'וליה לואי-דרייפוס וקת'רין קינר שזכתה לאהדת המבקרים בעיקר בזכות גנדולפיני, אבל היא לא היתה הפרידה הראויה למי שהתפרסם בזכות תפקיד המאפיונר טוני סופראנו. בספטמבר השנה ייצא לאקרנים סרטו האחרון בהחלט, "The Drop", בו הוא מגלם בעל בר בברוקלין שמסתבך עם פושעים ומככב לצידו של טום הארדי. למרות שמדובר בתפקיד משנה, ברור לכולם מי עומד לגנוב את ההצגה.

וויטני יוסטון: "Sparkle"

היא אמנם לא שחקנית קולנוע פר סיי, אבל יוסטון המנוחה הספיקה להפיק ולככב בסרט מוזיקלי ממש לפני מותה בפברואר 2012. "ספארקל" הוא חידוש לסרט מ-1976 שעוסק בלהקת בנות ומבוסס על סיפורן של "הסופרימס", בכיכובה של זוכת "אמריקן איידול" ג'ורדן ספארקס. סביר להניח שבלי הכותרת הנכספת "סרטה האחרון של וויטני יוסטון" הסרט הזה היה יוצא ל-DVD, אבל העיתוי שבו יצא – חצי שנה אחרי שנמצאה באמבטיה במלון "הילטון בוורלי הילס" – תרם כמובן לבאזז סביבו.

ברני מק ואייזק הייז: "Soul Man"

אבל כוכב מת לא תמיד מבטיח הצלחה קופתית מסחררת – תשאלו את מפיצי "סול מן", שקיבלו שני כוכבים מתים במחיר של אחד. ברני מק נפטר מסיבוכים של דלקת ריאות באוגוסט 2009, יום לפני שהקולגה שלו לסרט, אייזיק הייז, נפטר משבץ מוחי. שלושה חודשים לאחר מכן יצא  "Soul Man" לאקרנים אך זכה לביקורות מעורבות ונכשל כלכלית בקופות.

פול ווקר: "שכונות פשע"

אולי תופתעו לשמוע, אבל הסרט האחרון שצילם פול ווקר לפני שנהרג בתאונת דרכים מזעזעת בנובמבר האחרון לא היה עוד המשכון בסדרת "מהיר ועצבני", כי אם סרט אקשן אחר לגמרי – "שכונות פשע" - שיצא פחות מחודש לאחר מותו. ווקר מת במהלך עבודה על הפרק השביעי בסדרת "מהיר ועצבני" ואחיו קודי וכיילב התגייסו כדי להשלים את הסצינות שלא הספיק לצלם. 

רובין וויליאמס: "לילה מוטרף במוזיאון 3", "Merry Friggin’ Christmas", "Boulevard" ו-"Absolutely Anything"

למרבה המזל, וויליאמס לא חתם את הקריירה שלו בסדרת הטלוויזיה "המטורפים" עם שרה מישל גלר. הקומיקאי המוכשר, ששם קץ לחייו השבוע בגיל 63, הספיק להשלים ארבעה סרטים שעתידים לצאת בשנתיים הקרובות והראשון מביניהם יהיה ככל הנראה "Merry Friggin’ Christmas" עם לורן גראהם וג'ואל מקהייל, שייצא בתחילת נובמבר. אחריו צפוי לצאת "לילה מוטרף במוזיאון 3" ב-19 בדצמבר, ולדרמה "Boulevard" עדיין אין תאריך הפצה רשמי, למרות שהוקרנה כבר בפסטיבל טרייבקה באפריל האחרון. אגב, בקומדיה "Absolutely Anything" וויליאמס מדבב בקולו בלבד, כך שגם אם יהיה זה הסרט האחרון מבין הארבעה שייצא לאקרנים - ספק אם מעריציו אכן יתייחסו אליו כאל "סרטו האחרון של רובין וויליאמס".