אסירים

נשמע כמו: "נראתה לאחרונה" פוגש את "שבעה חטאים"

על הפוסטר: יו ג'קמן, ג'ייק ג'ילנהול, ויולה דייויס, טרנס הווארד, מליסה לאו

על הנייר: זה נראה כמו הגרסה האמריקאית של "מי מפחד מהזאב הרע". ג'קמן מגלם אב ששתי בנותיו הקטנות נעלמות והוא מחליט לקחת את החקירה לידיו שלו. בזמן שהבלש שמונה לחקור את המקרה (ג'ילנהול) בודק מספר כיוונים אפשריים, תופס האב אדם שבו הוא חושד כחוטף ומחליט לעשות הכל כדי להוציא ממנו הודאה. הסרט הוקרן לראשונה בפסטיבל ונציה וזכה לביקורות נהדרות (עד כדי אזכורים לאוסקר), הבשורה העיקרית היא שאווירת המתח הקודרת מזכירה את סרטיו של דייויד פינצ'ר. אין הרבה מחמאות טובות יותר שבמאי צעיר כמו דניס וילנוב יכול לקבל.

מתי בישראל: 19 בספטמבר

סוף

נשמע כמו: "סופרבאד" פוגש את אמא של כל סרטי האסונות

על הפוסטר: סת' רוגן, ג'יימס פרנקו, ג'ונה היל, ג'יי ברושל, דני מקברייד

על הנייר: מפגש פסגה של מיטב מצחיקי הוליווד על מסך אחד. בדרך כלל כינוסי ענק של כוכבים לצורך סרט נגמרים באסונות כמו "יום האהבה", אבל הפעם השילוב הזה כנראה יעבוד. הכל מתחיל במסיבת ענק בביתו של ג'יימס פרנקו. מיטב הסלבס מגיעים לשתות, לעשן ולנענע את המאנימייקרס עד שפתאום, בלי שום הודעה מוקדמת, סוף העולם מגיע. הופעות האורח כאן אמורות להיות היסטריות לא פחות מאשר אלו של החבורה המובילה, כל כך טובות עד שאפילו המבקרים לא הצליחו למצוא משהו רע להגיד על הסרט הזה.

מתי בישראל: 3 באוקטובר

קארי

נשמע כמו: מה שקורה כשמציקים לחנונים יותר מדי

על הפוסטר: קלואי מורץ, ג'וליאן מור, ג'ודי גריר

על הנייר: רימייק לקלאסיקת האימה מ-1976, בכיכובה של מי שכבר הוכיחה לנו ב"קיק אס" כמה היא מרגישה בנוח בסביבת דם. קארי ווייט היא נערה ביישנית ודחויה חברתית מעיירה קטנה, שבנוסף לכל הצרות צריכה לחזור הביתה לאם עם אובססיה דתית ואינסטינקטים אימהיים של שד טזמני. הסביבה התומכת הזו מובילה את קארי להתפרץ יום אחד ולגלות כוחות טלקינטיים עוצמתיים, שבאמצעותם היא חוזרת לנקום בכל מי שהעז להרע לה אי פעם.

מתי בישראל: 17 באוקטובר

תור: העולם האפל

נשמע כמו: כל סרט שני אחר בסדרת גיבורים

על הפוסטר: כריס המרסוורת', נטלי פורטמן, אנתוני הופקינס, טום הידלסטון

על הנייר: אל הרעם הנורדי ואליל הנשים הבלונדיני חוזר בעקבות סרט הבכורה המוצלח וההופעה המוצלחת עוד יותר ב"הנוקמים". אחרי שמנע בגופו את פלישתו של לוקי, אחיו האכזר, לכדור הארץ, נאלץ ת'ור להתמודד עם איום גדול בהרבה. גזע עתיק יומין שהתגורר על פני הכדור לפני תחילת הציביליזציה מחליט לעשות קאמבק בהנהגתו של סופר נבל מסוכן במיוחד ומציב כמטרה את ג'יין פוסטר, אהובת ליבו של ת'ור. האתגר, מסתבר, כל כך מסובך עד שהאל רב העוצמה נאלץ לבקש סיוע מהגורם האחרון שניתן היה להעלות על הדעת.

מתי בישראל: 31 באוקטובר

הרשות החמישית

נשמע כמו: "אויב המדינה" פוגש את "הרשת החברתית"

על הפוסטר: בנדיקט קמברבאץ', דניאל ברוהל, סטנלי טוצ'י, לורה לייני

על הנייר: עיבוד לספרו של דניאל דומשיט-ברג, שותפו וחברו הקרוב של ג'וליאן אסאנג', מייסד ויקיליקס, איתו יצא יחד למאבק כנגד מה שהוגדר כעצמית העיניים של המערב והיה אחראי להדלפה הגדולה ביותר בהיסטוריה. אחרי שהביכו ממשלות וחשפו מחדלים וקשרים אפלים בינלאומיים, מוצאים עצמם השניים נרדפים על ידי מיטב כוחות הביון בעולם ומערכת היחסים ביניהם הולכת ומתערערת. אסאנג' עצמו יצא כבר כנגד הסרט וטען כי מדובר באוסף של שקרים, על אף שהודה כי אהב את הליהוק של קמברבאץ' שיגלם אותו. גם אנחנו.

מתי בישראל: 31 באוקטובר

המשחק של אנדר

נשמע כמו: "הארי פוטר" פוגש את "גברים בחלל"

על הפוסטר: אסא באטרפילד, האריסון פורד, אביגייל ברסלין, בן קינגסלי, היילי סטיינפלד

על הנייר: אחד מספרי המד"ב הטובים בכל הזמנים מגיע סוף סוף למסך הגדול. עלילת הספר מאת אורסון סקוט קארד על חבורת ילדים גאונים שנשלחים לחלל כדי להציל את האנושות מפלישה של חייזרי על המכונים Buggers, מורכבת במיוחד ועוסקת גם בהיבטים פילוסופיים וגיאו פוליטיים של תושבי כדור הארץ. אבל הסרט צפוי להתמקד בעיקר בדמותו של אנדר, הגיבור בן ה-6, שנלקח לבית הספר העליון ללחימה כדי לעבור הכשרה כמפקד שיוביל את הקרב המכריע מול הפולשים בעלי המחושים.

מתי בישראל: 7 בנובמבר

משחקי הרעב: התלקחות

נשמע כמו: משחקי הרעב VIP

על הפוסטר: ג'ניפר לורנס, ג'וש האצ'רסון, ליאם המרסוורת', וודי הארלסון, אליזבת בנקס, דונלד סאת'רלנד

על הנייר: ההצלחה העצומה של הסרט הראשון בסדרה המבוססת על ספריה של סוזן קולינס, מציב רף גבוה במיוחד לממשיך דרכו שמגיע שנה בדיוק אחריו. אחרי שחזרו הביתה כמנצחי משחקי הרעב מגלים קטניס אוורדין ופיטה מלארק שהעולם שהותירו מאחוריהם השתנה. הניצחון של בני המחוז העני ביותר מעורר תקווה בקרב תושבי פאנם שמתחילים להתמרד כנגד השלטון המרכזי. בניסיון לפתור שתי בעיות במכה אחת מחליטים ראשי המדינה להכריז על תחרות חדשה ואכזרית במיוחד. פרנסיס לורנס ("אני אגדה") ינסה להכנס לנעליים הגדולות שהותיר גארי רוס, במאי הסרט הראשון, שהחליט לא להמשיך.

מתי בישראל: 21 בנובמבר

שבעה צעדים

נשמע כמו: "להרוג את ביל" פוגש את "דרייב" עם פטיש שהביא מהבית

על הפוסטר: ג'וש ברולין, אליזבת אולסן, שרלטו קופלי, סמואל ל ג'קסון

על הנייר: "אולדבוי" המקורי של צ'אן ווק פארק מ-2003 היה מושלם. כל כך מושלם עד שקוונטין טרנטינו החליט לחקות אותו בשני סרטי "קיל ביל" שלו, וכולנו יודעים איזה כבוד זה שקוונטין מעתיק ממישהו. אבל לסרט הייתה בכל זאת בעיה קטנה אחת: שפת הפסקול שלו הייתה קוריאנית. זה הספיק כדי שאחוז גבוה מהצופים בארה"ב ובעולם יתרחקו ממנו כמו מכל דבר שאינו דובר אנגלית. אל המרווח הזה נכנס ספייק לי שהחליט לייצר רימייק לסיפורו של אדם שנחטף ומוחזק בשבי ללא כל הסבר במשך 20 שנה. עם שחרורו המפתיע הוא יוצא למסע לגלות את זהות השובה שלו, רק כדי לגלות שהמשחק האכזרי רחוק מסיום. מומלץ להגיע עם מטפחות מהבית. אל תגידו שלא הזהרנו אתכם כשתחזרו הביתה מכוסים בשפריצים של דם. 

מתי בישראל: 5 בדצמבר

ההוביט: מפלתו של סמאוג

נשמע כמו: "ההוביט" עם דרקון

על הפוסטר: מרטין פרימן, איאן מקלן, קייט בלאנשט, בנדיקט קמברבאץ', אורלנדו בלום, אוונג'לין לילי

על הנייר: החלק השני בפרויקט המגלומני של פיטר ג'קסון, שמנסה למשוך ספר הרפתקאות קצרצר ומהנה לסאגה מייגעת של שלושה סרטים בני שלוש שעות. אחרי שהצליחו להימלט מהרי האובך, ממשיכה חבורת הגמדים, המכשף וההוביט את מסעה אל "ההר הבודד" והמפגש הבלתי נמנע עם סמאוג, הדרקון שהשתלט על ביתם של הגמדים. מלבד הלטאה החביבה ויורקת האש, מגוון רחב של אויבים ממשיכים לדלוק אחרי החבורה ובהם אחד שאיבד בסרט הקודם טבעת מוזהבת ויקרה לו מפז.

מתי בישראל: 12 בדצמבר

והרי החדשות 2

נשמע כמו: "ניוזרום", רק מודע לעצמו

על הפוסטר: וויל פארל, סטיב קארל, דייויד קוצ'נר, פול ראד, כריסטינה אפלגייט

על הנייר: תשע שנים אחרי הסרט המקורי שהפך להצלחת ענק בארה"ב (אבל לא הופץ מעולם מסחרית בישראל), חוזרת האגדה על שם רון בורגונדי לחיינו. צוות החדשות הכי בינוני וסביר בסן דייגו סימן וי גדול על הסבנטיז ומציב אותנו במרכז ההתרחשויות של שנות ה-80. עידן הפוליטקלי קורקט וכניסתה של רשת חדשות חדשה שמזכירה מאד את CNN, מאיימים על הסדר הישן אליו הורגלה החבורה ומאלצים אותה לבצע התאמות כדי לנסות ולשרוד את התחרות הקשה.

מתי בישראל (מוערך): דצמבר

היועץ

נשמע כמו: "מלכודת לפרקליט" פוגש את "ארץ קשוחה"

על הפוסטר: מייקל פסבנדר, חאווייר ברדם, קמרון דיאז, פנלופה קרוז, בראד פיט

על הנייר: דרמת פעולה עטורת כוכבים שהפכה משמעותית במיוחד לבמאי רידלי סקוט. במהלך הצילומים התבשר סקוט כי אחיו, טוני, התאבד בקפיצה מגשר סן פדרו בלוס אנגל'ס, והודיע שיקדיש את הסרט לזכרו. עלילת הסרט נשמרת בסודיות די גדולה עד כה וכל מה שידוע הוא שפסבנדר יגלם את דמותו של עורך דין, שמסתבך עד מעל הראש עם קרטל קטלני במיוחד בעקבות עסקת העברת סמים אליה הוא מצטרף. ברדם וקרוז, בעל ואישה מחוץ למסך, ישתפו פעולה בסרט ראשון מאז "ויקי, כריסטינה, ברצלונה" ב-2008.

מתי בישראל: 14 בנובמבר

לחלק א'