אם השם סבסטיאן סילבה לא מצלצל לכם מוכר, אתם לא צריכים להרגיש רע. גם עכברי קולנוע ותיקים יתקשו לספר לכם יותר מדי על הבמאי הצ'יליאני האלמוני למדי. אבל נראה שאחרי ההתבטאות התקשורתית האחרונה שלו, הרבה מאד אנשים יתקשו לשכוח אותו ולא מהסיבות הנכונות.

סילבה, זוכה פרס הבימוי בפסטיבל סאנדנס 2009 ("The Maid") מקדם בימים אלה את סרטו השישי "Crystal Fairy", בו הוא גם משחק לצידו של מייקל סרה. עלילת הסרט מתמקדת בצעיר שמזמין אישה אקסצנטרית להצטרף אליו למסע לצ'ילה בחיפוש אחרי סם הזיה אגדי. בדרך אל המטרה עוברים השניים שורה של אירועים הזויים ופוגשים בדמויות צבעוניות במיוחד.

עד כאן הכל נראה נורמלי, אלא שבראיון שהעניק סילבה למגזין  Uinterview מסתבר שהוא לוקח את עלילת הסרט שלו הרבה יותר ברצינות ממה שהיה ניתן לצפות. כשנשאל אם היה ממליץ לצעירים להתנסות בסמים גם במציאות, השיב סילבה: "אני חושב שאם אתם לא בקטע של אמונה, מה שנראה לי מאד קשה בימים אלה, החומרים האלה בהחלט יכולים לעזור להתחבר לפנימיות של האדם ולראות דברים מזווית שונה. אז כן, אני ממליץ בחום לילדים להתנסות בסמים".

בנקודה הזאת סילבה כנראה הרגיש שהוא חצה את הגבול ומיהר לסייג...ובכן סוג של: "אני לא מדבר על סמים כמו קריסטל מת' או קוקאין, אני מדבר על חומרים סטייל אלו של אלדוס הוקסלי (סופר בריטי שהתפרסם בשימוש אינטנסיבי בסמי הזייה). מבחינתי זו טעות לסווג סם כמו מסקלין באותה קטגוריה מסוכנת". מייקל סרה, שישב לצידו של הבמאי בראיון, מיהר להפריד את עצמו מהדברים: "אני לא יודע, החברים שגדלתי איתם ולקחו סמים, היה ממש קשה להסתכל עליהם...ראיתי את זה מידרדר מאד כשאנשים לוקחים דברים כאלה".

בראיון השבוע להפינגטון פוסט חשף סרה כי הוא וגבי הופמן, השחקנית שכיכבה לצידו בסרט, התנסו במסקלין במהלך הסצנות בסרט. "לקחנו את זה מול המצלמות, זה לא היה תחליף, אלא הדבר האמיתי. אני לא הרגשתי שום דבר מיוחד למען האמת, אבל גבי הייתה סיפור אחר לגמרי. היא לגמרי איבדה את זה שם".

הסרט עלה לאקרנים בהפצה מצומצמת בארה"ב במהלך הסופ"ש האחרון. עם זאת הרעש הגדול שעושה הראיון של השניים ברשת במהלך הימים האחרונים, עשוי להביא צופים שלא היו שומעים עליו בדרך אחרת, להגיע.

>> נגסתי בגמבה: הדיווח הגזעני על תאונת המטוס
בואו לפייסבוק שלנו