לרבים ממעריצי "הארי פוטר" יש פינה חמה בלב לגמדון הבית, דובי. מאז 2009, אתר קבורתו בויילס נחשב ליעד חובה למעריצים שמגיעים למקום ומשאירים מסרים לגמדון האמיץ.

לאחרונה ידיעה שדיווחה על מעשי השחתת קברו של דובי זכתה לפופולריות מחודשת, ושפכה אור על זהות האישה שדואגת לשקם את האתר פעם אחר פעם. בתחילת השנה, מצבת קברו של דובי נעלמה והשאירה מעריצים רבים שבורים. למרבה המזל, קאי נאזלר, שגרה בקרבת מקום, התערבה והחליטה להכין מצבה חלופית. היא כתבה על המצבה את מילותיו של הארי: "כאן נח דובי, גמדון חופשי", אך גם המצבה הזו נעלמה.

נאזר המשיכה ויצרה ארבע מצבות נוספות, כולן נעלמו זמן קצר אחרי שהוצבו במקום. "עברנו לפה לא מזמן, הבת שלי היא מעריצה של 'הארי פוטר' והתרגשנו למצוא את הקבר", סיפרה נאזר בראיון לאתר Wales Online. "אבל אחרי שחזרנו למקום, גילינו שהמצבה נעלמה. החלטתי ליצור אחת אחרת ולהציב אותה במקום. חודש לאחר מכן היא נעלמה וחשבתי 'אוקיי אני אכין עוד אחת', אבל זו נעלמה אחרי יומיים. יצרתי אחת שלישית, שגם נעלמה. אחרי שהצבתי את הרביעית השארתי מסר על אבן אחרת - 'אל תגנבו את המצבה של דובי'. לוקח לי רק עשר דקות להכין מצבה, אבל זה משמח אותי. אני יודעת שמעריצי 'הארי פוטר' בכל הגילים ישמחו למצוא את מקום קבורתו של דובי. זה חשוב לאנשים האלה והם קוראים לי 'שומרת החופש של דובי'".

 

דובי היה גמדון טוב לב שמצא את מותו כאשר ניסה לחלץ את הארי וחבריו שנקלעו לצרה בבית משפחת מאלפוי. בלטריקס לייסטרינג' הייתה זו שהרגה אותו בעזרת פיגיון שנזרק ישירות לליבו. דובי נקבר בבקתת הצדפים, בקבר שכרה הארי ללא קסמים וסימן באבן בעצמו.