הירי בניו-טאון, ארכיון (צילום: ap)
ניוטאון, דקות אחרי הטבח. אמריקה מתקשה להתאושש | צילום: ap
בכל מה שקשור לטראומות העיבוד הקולנועי באמריקה הוא לא שאלה של אם, אלא רק של מתי. פחות מחודשיים חלפו מאז נכנס אדם לנזה לבית הספר היסודי "סנדי הוק" בניוטאון, קונטיקט, חמוש בכבדות, ופתח באש לכל עבר כשהוא מותיר אחריו 26 גופות בטרם התאבד בירייה בראשו. מאוחר יותר הסתבר כי בטרם יצא לכיוון בית הספר הספיק לנזה לרצוח גם את אמו. הרצח גרם לזעזוע עמוק בארה"ב ולהעלאת סוגיית האחזקה בנשק לראש סדר היום הציבורי.

יוצר לא מוכר בשם ג'ונתן בוקרי (Jonathan Bucari) מעורר בימים אלה סערה לא קטנה אחרי שהחליט לצלם סרט עצמאי על הרצח בבית ספר בריגפילד, הממוקמת קילומטרים ספורים בלבד מניוטאון. בכירים בעיירה הביעו את התנגדותם לשימוש בשטחה כדי לחקות את זירת הטבח, בטענה כי זו עלולה לפגוע בתושבים ובמבקרים שיגיעו למקום.

בוקרי עצמו טרח להבהיר כי אין לו שום כוונה לפגוע ברגשותיו של איש: "חברים יקרים אחרי הדיווחים האחרונים על הסרט, רציתי להבהיר נקודה חשובה מאד", כתב בעמוד הפייסבוק שהוקם עבור הסרט. "אנחנו לא עושים סרט על מה שקרה בניוטאון ולעולם לא נעשה זאת. מה שאנחנו כן עושים הוא סרט עצמאי, ללא מטרות רווח, על מחלות נפש. המטרה היא לסייע למשפחות עם ילדים שסובלים מהבעיה. אני מודה לכולם על התמיכה".

הסרט, שזכה לשם "Illness", יתמקד בנער בן 13 עם בעיות נפשיות, שהוריו מתחילים לדאוג לגבי לאחר שנודע על הטבח בניוטאון. הפקת הסרט מנסה עדיין לגייס 3,000 דולר בתרומות כדי לממן את ההוצאות הנלוות.