שנתיים אחרי "סקייפול", הסרט המצליח ביותר בסדרת הסרטים הארוכה ביותר בהיסטוריה של הקולנוע, ינסה הסוכן הכי מפורסם של הוד מלכותה לנסות ולהתעלות על השיאים של עצמו. ההכרזה הרשמית על הסרט התקיימה היום (חמישי) באולפני פיינווד שבלונדון, שם צולמו כל סרטי בונד מאד ד"ר נו ב-1962.

הסרט ה-24 בסדרת ג'יימס בונד ייקרא "ספקטרה", כך נחשף באירוע אותו הנחה במאי הסרט (ומי שביים גם את "סקייפול"), סם מנדז. השם מתכתב עם ארגון הטרור הבדיוני Spectre (ראשי תיבות של SPecial Executive for Counter-intelligence, Terrorism, Revenge and Extortion), שהוצג לראשונה בספריו של איאן פלמינג עליהם מבוססת הסדרה. הארגון, שמוגדר כא-פוליטי, החל את דרכו בתור קבוצה קטנה של טרוריסטים שהלכה וצברה עוצמה בינלאומית, שבשיאה מיקמה את המפקדה שלה על אי בודד.


מנהיג Spectre הוא ככל הנראה הנבל המפורסם ביותר בתולדות הסדרה, ארנסט בלופלד, שהתמודד מול בונד במהלך שישה סרטים שונים החל ב"מרוסיה באהבה" ועד "לעיניך בלבד". על פי פרסומים שונים שהופצו בימים האחרונים, דמותו של כריסטוף וולץ (שייקרא בסרט בשם אוברהאוזר) עשויה להיות הגרסה המודרנית של בלופלד.


מנדז הציג באירוע את הקאסט כולו, ובמרכזו דניאל קרייג שיחזור לגלם את בונד בפעם הרביעית. בן ווישו (קיו), רייף פיינס (אם) ונעמי האריס (הסוכנת איב מאניפני) יחזרו אף הם לתפקיד שגילמו ב"סקייפול". הסרט החדש יציג שתי נערות בונד: לוצ'יה סקיארה בגילומה של מוניקה בלוצ'י ומדלן סוואן, אותה תגלם ליה סיידו. דיוויד בטיסטה ("שומרי הגלקסיה") יגלם אף הוא דמות חדשה בשם מר הינקס. גם הרכב החדש והנוצץ של בונד נחשף לראשונה באירוע. הפעם תהיה זו האסטון מרטין DB10 שתגרום לכל חובב הגה להזיל ריר מול המסך.

המכונית החדשה של בונד (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
תביא סיבוב | צילום: צילום מסך מתוך youtube
צילומי "ספקטרה" ייפתחו בעוד ארבעה ימים ויימשכו שבעה חודשים ברומא, במקסיקו סיטי, במרוקו, באלפים האוסטרים ובאולפני פיינווד. הסרט עצמו צפוי לצאת לבתי הקולנוע ב-6 בנובמבר 2015.