אתמול דיווחנו לכם כי "עולם היורה" – הסרט הרביעי בסדרת "פארק היורה" – רשם ביומו הראשון בקופות הקולנוע ברחבי ארה"ב את הפתיחה השלישית בטיבה בכל הזמנים, עם הכנסות של 83 מיליון דולר. הלילה גילינו כי הסרט לא הוריד את הרגל מהדוושה במהלך כל השבוע וקיבע את מעמדו בהיסטוריה, בדרך הבטוחה להפיכתו לאחד הסרטים הרווחיים בכל הזמנים.

בסוף השבוע הכניס "עולם היורה" 204.6 מיליון דולר בארה"ב – הפתיחה הרווחית השנייה בכל הזמנים, קצת אחרי "הנוקמים" (207 מיליון) והרבה לפני "הנוקמים: עידן אולטרון" (191 מיליון). אבל זה עוד כלום לעומת ההצלחה הגלובלית: "עולם היורה" גרף ברחבי העולם 511.8 מיליון דולר, מה שהופך אותו לסרט בעל הפתיחה העולמית הרווחית אי פעם, הרבה לפני ה-494 מיליון של "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק 2". התקציב שבו הופק "עולם היורה", אגב, הוא 150 מיליון דולר. כדי לסבר את האוזן: בסין לבדה הכניס הסרט 100 מיליון דולר במהלך סוף השבוע.

למעשה, "עולם היורה" רשם גם את פתיחת יום השישי הרווחית בכל הזמנים עם 64.1 מיליון דולר (כלומר, 82.8 מיליון דולר פחות ה-18.5 מיליון שנגרפו ביום חמישי) – לפני "הנוקמים" (62.7 מיליון). ביום שבת שוחזר ההישג – 69.7 מיליון דולר, שהם קצת יותר מהשבת שהייתה ל"הנוקמים" (69.5 מיליון). ההערכות לגבי יום ראשון מדברות על כ-53 מיליון דולר ל"עולם היורה" (לעומת 57 מיליון שהיו ל"הנוקמים"), אך ייתכן שסרט הדינוזאורים עוד יצליח לסגור את הפער לחלוטין.

ומי שעוד מרוויח מכל הסיפור הוא כמובן כוכב הסרט כריס פראט, שהשתתף בשנה שעברה בשניים מהבלוקבאסטרים הגדולים של 2014 – "שומרי הגלקסיה" ו"לגו: הסרט". קצת מזכיר את ג'ף גולדבלום, שהשתחל בשעתו ל"פארק היורה", ל"פארק היורה: העולם האבוד" ול"היום השלישי". ובכל זאת, המצב של פראט נראה יותר מבטיח מזה של גולדבלום, כשבאופק שלו נמצאים גם "שבעת המופלאים" ואולי גם "אינדיאנה ג'ונס".

בינתיים פראט ימשיך ליהנות מההצלחה המסחרית של "עולם היורה". ב-1993 היה "פארק היורה" הסרט הראשון לחצות את רף 50 מיליון הדולרים בסוף השבוע הראשון להקרנתו. ב-2015, "עולם היורה" חצה את הרף הזה ביום החלש שלו. מי מהם מוצלח יותר? אתם תחליטו.