לוכד השועלים (Foxcatcher)

אחד הסרטים המדוברים ביותר של 2014. הדרמה האפלה של בנט מילר ("מאניבול", "קפוטה") הוזכרה כמועמדת בכירה להגיע לקו הגמר של האוסקר בשנה שעברה. רגע לפני שהקמפיין החל, הוחלט לדחות את הסרט לחורף הקרוב. העלילה מתארת את סיפורו של המיליונר הסכיזורפן, ג'ון דו פונט (סטיב קארל), שהחליט לפרוש את חסותו על נבחרת ההאבקות האמריקאית לאולימפיאדת לוס אנג'לס 1984. החברות הקרובה עם האחים זוכי מדליית הזהב, דייב ומארק שולץ (מארק רפאלו וצ'אנינג טייטום) מובילה לטרגדיה ומוות. השילוב בין סיפור שעורר הדים לבמאי שהצליח עד כה בכל מה שנגע בו, מביא את רף הציפיות לשיא חדש. פרמיירה מוצלחת בקאן תהפוך אותו בלי ספק למועמד הבכיר הראשון לאוסקר השנה.

the search (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
the search | צילום: צילום מסך מתוך youtube
החיפוש (The Search)

בפעם הקודמת שמישל הזנביצ'יוס היה חתום על סרט צרפתי קטן ודל תקציב, זה נגמר בחמישה אוסקרים ל"ארטיסט". ברניס בז'ו, אשתו של הבמאי, שפרצה אז לתודעה בתפקיד פופי מילר (היורשת הצעירה של ג'ורג' ולנטין), ממשיכה איתו גם לסרטו החדש. "The Search" הוא רימייק למלודרמה הפוסט מלחמתית זוכת האוסקר של פרד זינמן (1948). העלילה מתארת את סיפורה של עובדת ארגון רווחה, שמנסה לסייע לילד צעיר למצוא את אמו בתום המלחמה העקובה מדם בצ'צ'ניה.

מפות לכוכבים (Maps to the Stars)

דיוויד קרוננברג מעולם לא היה יוצר קל לעיכול עבור המיינסטרים, אבל נראה שסרטו החדש מנסה יותר מאי פעם להגיע גם לקהל הרחב. "מפות לכוכבים" היא סאטירה על האופן שבו הוליווד משקפת את התרבות המערבית. ג'וליאן מור מגלמת בו כוכבת לשעבר שמנסה להתמודד עם הנפילה מהתהילה, בעזרתו של פסיכיאטר חמקני (ג'ון קיוזאק) ועוזרת אישית מעורערת (מיה וסיקובסקה). רוברט פטינסון, ששיחק גם בסרטו הקודם של קרוננברג ("קוסמופוליס") ישוב לככב גם כאן. הומור עצמי הוליוודי נשמע כמו משהו שיעורר הרבה אהדה בקאן.

שני ימים, לילה אחד (Two days, One Night)

אם רשימת פייבוריטים קיימת איפשהו בעיר הנופש הצרפתית והנוצצת, האחים דארדן ללא ספק מככבים בה. השניים זכו פעמיים ב"דקל הזהב" (1999 ו-2005) והיו מועמדים לפרס עם שלושה סרטים נוספים. עם סטטיסטיקה כזאת, סרטם החדש הופך אוטומטית למועמד מוביל לזכייה. הסרט בכיכובה של מריון קוטיאר מתאר את סיפורה של אישה שמקבלת שבוע אחד בלבד לשכנע את חבריה לעבודה לוותר על הבונוסים שלהם, על מנת שתוכל להמשיך ולשמור על משרתה.

levaithan (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
levaithan | צילום: צילום מסך מתוך youtube
לוויתן (Leviathan)

עיבוד מודרני לאירועים המתוארים בספר איוב. העלילה מתרחשת על חצי אי דמיוני בים ברנץ ומוגדרת כ"אירוע הקשור בחוסר הביטחון של העולם, שמתפתח לממדים עצומים ומאיים על עתיד המין האנושי כולו". הבמאי, אנדריי זוויאגניצב, נחשב לאחת התקוות הגדולות שיצאו מרוסיה בעשור האחרון. אלה לא רק הסרטים הקודמים שלו שזכו להצלחה, אלא בעיקר ההתנגדות האמיצה והמתמשכת שלו למדיניות שמגיעה מהקרמלין. הטון הקודר של סרטו החדש אולי נראה מרתיע במבט ראשון, אבל אלה דווקא הסרטים שזוכים להכרה ופרסים בקאן.

The Homesman

טומי לי ג'ונס חוזר אל אחורי הקלעים בפעם השנייה בקריירה (אחרי "שלוש הלוויות של מליכאדס סטראדה" מ-2005) ומביים את עצמו בתפקיד הראשי ככורה ערמומי, שמשתף פעולה עם אישה שאפתנית בהובלה של שלוש נשים לוקות בנפשן מנברסקה לאיווה. הסרט מבוסס על רב מכר מצליח מאת גלנדון סווארטאות ומחזיר לחיינו את ז'אנר המערבון, כשהטוויסט הוא שהוא מוצג דווקא מנקודת מבט נשית. טריק שמזכיר את מה שעשו האחים כהן ב"אומץ אמיתי". הקאסט החלומי לצדו של לי ג'ונס כולל את היילי סטיינפלד, מריל סטריפ והילארי סוואנק.

lone river (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
lone river | צילום: צילום מסך מתוך youtube
אגם אבוד (Lost River)

מוכנים? החל מפסטיבל קאן הקרוב תוכלו לומר את המילים "ריאן גוסלינג – במאי". בכל הקשור לקידום, אין ספק שגוסלינג יודע את העבודה. הסרט שינה את שמו רק לאחרונה מהטייטל המבטיח "How to Catch a Monster" (איך לתפוס מפלצת) לטייטל מעורפל הרבה יותר. במקביל שוחררו תמונות סטילס מעוררות ציפייה מהסט, שהגבירו את ההייפ סביבו. העלילה המקאברית מתארת מסע של אם חד הורית אל העולם שמתחת לאדמה, לאחר שבנה מגלה מעבר סודי שמוביל אליו. כריסטינה הנדריקס, סארישה רונאן ואווה מנדז יככבו בסרט שמוגדר כשילוב בין "הגוניס" ו-"טווין פיקס". כשנזכרים שגוסלינג עבר לא מעט בשנים האחרונות עם במאים נהדרים כמו ניקולס ווינדינג רפן ודרק סיאנפרנס, קשה למצוא הבטחה גדולה יותר בכל פסטיבל שהוא.

Clouds Of Sils Maria (צילום: צילום מסך מתוך youtube)
Clouds Of Sils Maria | צילום: צילום מסך מתוך youtube
העננים של סילס מריה (Clouds of Sils Maria)

"ברבור שחור" ו"הכל אודות חוה" חקוקים אצלכם בזיכרון כסרטי חובה? אז קבלו את הסינופסיס הבא: שחקנית מצליחה נקלעת להתמוטטות עצבים, כששחקנית צעירה ומבטיחה מקבלת את התפקיד שהפך אותה למפורסמת. כדי לאזן את ההתלהבות נספר שקריסטן סטיוארט אמורה לככב באחד משני התפקידים הראשיים (לצדה של ג'ולייט בינוש). הנטייה הטבעית היא לפסול את כישורי המשחק של סטיוארט, אבל דווקא בדרמות אינדי קטנות הוכח שיש בה יותר ממה שנראה לעין. גם קלואי מורץ הנהדרת תככב כאן תחת הבימוי של אוליבייה אסיאס ("קרלוס").

השבוי (The Captive)

מריאן גוסלינג לריאן ריינולדס. אחרי כמה בלוקבאסטרים כושלים למדי בכיכובו, מגיע ריינולדס לקאן בתפקיד הראשי במותחן מבית היוצר של אטום אגויאן הקנדי (פעמיים מועמד לאוסקר על "המתיקות שאחרי"). בשלב זה כל מה שידוע על העלילה הוא שמדובר באב שמנסה למצוא את בתו החטופה. רוסריו דוסון, סקוט ספידמן ומירייל אנוס ("דה קילינג") יככבו לצדו של ריינולדס.

גרייס ממונאקו (Grace of Monaco)

זאת יכולה להיות הבשורה הגדולה ביותר שתצא השנה מקאן, או הפלופ הגדול ביותר. לפחות לפי ההערכות כרגע נראה שהמטוטלת נוטה לכיוון האופציה השנייה, אבל אין לדעת. עוד לפני שהגיע להקרנתו הראשונה, זכה הסרט בכיכובה של ניקול קידמן לעמוד במרכזה של שערורייה, כשמשפחת המלוכה ממונאקו יצאה נגד הסרט והדימוי של גרייס קלי שמשתקף ממנו. העלילה מתארת את המשבר האישי שחוותה קלי כשנקלעה לעימות פוליטי בין הנסיך ריינייר לנשיא צרפת, שארל דה גול.