שנת 2018 מתקרבת לקיצה, ועיתוני התרבות ברחבי העולם מתחילים לבחור את רשימות הסרטים הטובים ביותר של השנה, ולצדן גם את הרשימות שמעניינות אותנו הרבה יותר – הסרטים גרועים של השנה. באופן לא מפתיע, ברשימות המרכזיות אפשר למצוא כמה סרטים חוזרים שוב ושוב, יצירות שהקונצנזוס הביקורתי הוקיע בתמימות דעים. החשודים המידיים לא יפתיעו אף אחד, וחלקם גם זכו לביקורות צוננות כאן אצלנו ב-mako תרבות. אז בלי הקדמות מיותרות, הנה הם לפניכם, חמשת הסרטים הכי גרועים שיצאו השנה לבתי הקולנוע:

"החיים האלה"

המלודרמה הנצלנית של יוצר "החיים עצמם" קיבלה מהחתום מעלה כוכב אחד בלבד, וגם המבקרים הגדולים בעולם נחרדו מתצוגת הקיטש האינפנטילית והגסה. TIME בחרו בו כסרט הגרוע של השנה, והוא הופיע גם במצעדי הבושה של הרולינג סטון (מקום 3), The A.V. Club (3), TheWrap (4), Entertainment Weekly (2) ובחמישיית הסרטים הגרועים של מבקר Variety פיטר דבורג. ב-TIME כתבו כי הסרט "מחזיק את רגשות הצופה כבן ערובה, במלודרמה הקודרת הזאת, שמתעדפת סנטימנטליות על פני עלילה קוהרנטית. יוצר 'החיים עצמם' למד את כל הלקחים הלא נכונים מהצלחת הסדרה... הסרט לא טורח לפתח את הדמויות. במקום זאת, הוא מחסל אותם בדרכים אלימות בצורה מטרידה, ומכריח את הקהל לצפות במותם פעם אחר פעם".

"בובה של רצח"

סרט הבובות למבוגרים בלבד של מליסה מקארתי רצה להביא מנה גדושה של, סקס, בדיחות גסות ואלימות לילדים שגדלו על "החבובות". בעולם דמיוני שבו חיות בובות לצד בני אדם, אך סובלות מאפליה על רקע בובתי, בלש פרטי (שהוא בובה) חובר לשותפתו לשעבר במשטרה (שהיא בת אדם) כדי לפתור תעלומה שמערבת חנות פורנו, רצח המוני ותככים אפלים מאחורי הקלעים של תכניות טלוויזיה לילדים. אם זה נשמע לכם מטופש, המציאות מטופשת וקשה לצפייה אף יותר. הסרט נכנס לרשימות של TIME (2), TheWrap (4), ו- The A.V. Club (10) ונבחר כסרט הגרוע ביותר על ידי הרולינג סטון: "שפל של כל הזמנים בפארסה נטולת ההומור של מליסה מקארתי והבובות משפחת הנסון (המחזיקים בזכויות על החבובות), שסוחרת בבדיחות זין בזמן שיוצר החבובות מתהפך בקברו... קומדיה למבוגרים בלבד בלי טיפת צחוק וללא תכונה אחת טובה. יורד נמוך מספיק כדי להיחשב כמפסידן הקולנועי הגדול של המאה החדשה. ברכות".

"חמישים גוונים של שחרור"

אף אחד לא הופתע כשיצאו הביקורות השליליות על הסרט השלישי בטרילוגיית "חמישים גוונים". כבר מתחילת הסדרה זכו הסרטים לקיתונות של בוז. אבל אם "חמישים גוונים של אפור" עוד שמר על הרוח הסקסית של הספרים, בסרט השלישי נעלם כל זכר ליחסי שליטה או אפילו ארוטיקה, וכל שנותר זה סיור מודרך באתרים תיירותיים שבחיים לא יהיה לנו מספיק כסף לנפוש בהם. הקונצנזוס השלילי המשיך גם ברשימות הסיכום, כש-Entertainment Weekly בחרו בו כסרט הגרוע של השנה, והוא נכנס גם לרשימות של רולינג סטון (9), TheWrap (8), ו- The A.V. Club(4). מכה קשה, ולא בקטע סקסי.

"ונום"

עוד סרט שהמבקר שלנו ממש לא אהב, עוד נציגות מכובדת ברשימות הסרטים הגרועים. בניגוד לסרטים האחרים שמובאים כאן, סרט נבל העל של טום הארדי לא נמצא בכל רשימות הסיכום (ארבעת האחרים נמצאים כמעט בכל הרשימות). בסקירת הרשימות השחורות, נראה כי "ונום" הוא סרט הקומיקס המושמץ של השנה, ז'אנר שפעם היה תופס את המקומות הראשונים בדירוגים שליליים כאלו, והיום מצליח לחמוק מחצי המבקרים, שרק הרולינג סטון שמו אותו במקום העשירי ו- Entertainment Weeklyהעניקו לו את המקום הרביעי. האם ההצלחה של סרטי הקומיקס ריככה את לב המבקרים, או שהז'אנר כל כך ילדותי במהותו שכבר התרגלנו למופרכות המטופשת? כך או כך, "ונום" הוא סרט גיבורי על מחורבן וחסר השראה, שגם בזמנים סלחניים אלה הצליח להתברג כאחד הסרטים הגרועים של השנה.

"גוטי: שלושה דורות"

את הסרט הזה, שנבחר כסרט הגרוע של The A.V. Club, והגיע למקומות הגבוהים גם בכל שאר הרשימות, לא ראינו בעצמנו, אבל אחרי קריאת הביקורות השליליות, חייבים להודות שקצת בא לנו לראות. ביוגרפיה תקופתית על המאפיונר הידוע לשמצה ג'ון גוטי, בכיכובו של האיש והפאות ג'ון טרבולטה. בניגוד ליצירות האחרות, שנראה כי הרגיזו את המבקרים, פה מדובר סתם בסרט ממש ממש גרוע. הסרט לא זכה לבאז תקשורת עם יציאתו, אבל הצליח להתברג במקום השני ברשימה השחורה של הרולינג סטון, במקום השלישי של TheWrap ו-Entertainment Weekly, ובחמישיית הסרטים הגרועים של מבקר Variety פיטר דבורג. אנחנו סקרנים לראות את הסרט כחובבי דרמות פשע, אוהבי כישלונות קולנועיים מביכים ומעריצים אדוקים של טרבולטה, בעיקר בעידן פוסט קדחת הניתוחים הפלסטיים והשתלות השיער, כשנראה ששרירי הפנים שלו זזים רק בעוויתות לא נוחות, ללא שום קשר לטווח ההבעות האנושי.

כפי שכתב מבקר The A.V. Club: "ביוגרפיית המאפיה המחרידה הזאת לא עושה מסתירה את העובדה שהיא גרועה. אנחנו מדברים על סרט שנפתח עם ג'ון טרבולטה מסתובב למצלמה במבט של 'הו, לא ראיתי אותך שם' ומצהיר: 'תנו להגיד'כם משהו – ניו יורק היא העיר הכי פאקינג טובה בעולם'". אבל אחרי המילים היפות ומעוררות הציפייה הללו, האנשים הטובים ב- The A.V. Clubמקפידים לסייג: "חובבי הסרטים הגרועים שעלולים להתפתות על ידי הקומדיה הלא מכוונת ועמוסת הקלישאות... היזהרו: 'גוטי' זה מבחן סיבולת... מאז שנות השלושים, סרטים הואשמו בכך שהאדירו וייפו את עולם הפשע המאורגן. 'גוטי' הופך אותו למעייף".