בזמן שכל העולם עדיין סקרן לגבי הגרסה החדשה של "מלך האריות" בכיכובם של ביונסה ודונלד גלובר, בדיסני מודיעים שיהפכו גם את קלאסיקת שנות ה-90, "הגיבן מנוטרדאם", לסרט לייב אקשן - ממש כפי שעשו עם "ספר הג'ונגל" ו"היפה והחיה". 

העיבוד החדש ישלב בין עלילת הספר המקורי של ויקטור הוגו, שיצא ב-1831, ובין הסרט המצויר של דיסני משנת 1996, ואחד מהמפיקים שלו הוא ג'וש גאד, מי שמוכר לכם יותר כקולו של אולף מ"לשבור את הקרח", וגם הופיע בגרסת הלייב אקשן של "היפה והחיה". לא ברור עדיין אם גאד גם ישחק בסרט, אם כי הוא נראה לנו ליהוק מצוין לגיבן עצמו. כלומר, מישהו שבעיני מפיקים הוליוודיים עובר כגיבן מעוות. בדיסני גם גייסו את אלן מנקן וסטיבן שוורץ, מי שהיו אחראים על עיצוב הפסקול של הסרט המצויר, והם יחזרו לטפל בפן המוזיקלי של הסרט גם הפעם. השניים גם יצרו יחד הצגה שמבוססת על "הגיבן מנוטרדאם", אבל בדיסני מדגישים שלא יהיה כל קשר בינה לבין הסרט החדש.

הגיבן מנוטרדאם (צילום: באדיבות יח"צ yes)
כל ליצן יהיה למלך - "הגיבן מנוטרדאם" | צילום: באדיבות יח"צ yes

למרות ההודעה, לא ברור מתי הסרט יצא, או אפילו מתי הפקתו תתחיל, מכיוון שלדיסני יש עוד כמה פרויקטים בהולים יותר על השולחן כרגע. מלבד "היפה והחיה", "ספר הג'ונגל", "סינדרלה" ובמובן מסוים גם "היפהפייה הנרדמת" שהיווה את הבסיס לסרט "מליפיסנט", דיסני צפויים לשחרר בקרוב גרסאות חדשות ל"אלאדין", "דמבו" ו"מלך האריות", ואחריהן יגיע תורן של "היפהפייה והיחפן" ו"מולאן". ועוד לא שכחנו את הדיבורים הצפופים על הגרסה החדשה שמתוכננת ל"בת הים הקטנה", שמתגלגלת בין במאים כבר קרוב לחמש שנים. חלק מהסרטים יהיו גרסאות לייב אקשן, חלקם באנימציה ממוחשבת מציאותית יותר מההנפשה שהתרגלנו לראות מבית דיסני, וחלקם ישלבו בין השניים. כל אלה מגיעים אחרי ההצלחה הקופתית האדירה של "היפה והחיה", שגרף מעל למיליארד דולרים בקופות לפני שנתיים.