בתור צופים מנוסים, אנחנו כבר כמעט ולא חושבים על איך סצנות מסוימות צולמו עבור סרטים וסדרות. את רוב התשובות אנחנו הרי כבר יודעים - עולם האיפור, הפרוטזות והדם המזויף כבר נחשף בפנינו אינספור פעמים, וכך גם ההדמיות הממוחשבות. אבל דווקא בגלל שאנחנו כבר לא כל כך שמים לב לדברים האלה, מעניין לפעמים לצלול ולבדוק איך סצנות מפורסמות צולמו, ולגלות שהדברים הם לפעמים מורכבים יותר ממה שחשבנו.

קחו לדוגמה את סצנת העיפרון באביר האפל, בה הית' לדג'ר, כלומר הג'וקר, מבטיח להראות לנוכחים קסם כשהוא מתפרץ לישיבה חשובה של ראשי משפחות הפשע של גות'האם - הוא יגרום לעיפרון להעלם. רגע אחרי זה, הוא אכן גורם לו להיעלם, אבל לא בדיוק בקסם - הוא חובט את ראשו של אחד הנוכחים בשולחן, כשהעיפרון נכנס לתוך עינו והורג אותו מיידית.

במקור, כך חושפים עכשיו המעורבים בעשיית הסרט, המחשבה הייתה לייצר עיפרון בהדמיה ממוחשבת (CGI), אבל מכיוון שמדובר בסרט שהיה מיועד להיות מוקרן על מסכי IMAX באיכות גבוהה, הבמאי כריסטופר נולאן וצוותו רצו להמעיט בשימוש בהדמיות ממוחשבות. הפתרון, אם כך, היה לצלם את הסצנה כפי שהיא, עם עיפרון חי וקיים, כשהשחקן שפוגש את מותו בסצנה, צ'ארלס ג'רמן, יחטוף אותו במהרה עם היד בזמן שלדג'ר חובט את ראשו בשולחן. "אם לא הייתי חוטף את העיפרון בזמן, לא היינו מנהלים את הראיון הזה עכשיו, אולי בסיאנס", אמר ג׳רמן בראיון, כשהוא מתעלם לחלוטין מהאירוניה בכך שהפרטנר שלו לסצנה כבר לא בין החיים.

ג'רמן אמנם שרד את צילומי הסצנה, אבל ממש לא בקלות. הוא מספר שלקחו 22 ניסיונות לצלם את הרגע הזה, והוא התעלף לא פחות משלוש פעמים. "ביום השני של צילומי הסצנה הייתה לי חבורה על המצח של לפחות שני סנטימטרים", הוא אמר. "בפעם הראשונה שהתעלפתי לקח לי כמה שניות לחזור להכרה... אני זוכר את הסחרחורת לפני כן ואת ההתאוששות. זו היתה הפעם הראשונה (שצילמנו) ולא רציתי להרוס את הטייק... ואני זוכר שהית' אפילו שאל אותי אם אני בסדר, ואז מיד חזר לדמות של הג'וקר". ג'רמן מספר שהסצנה צולמה במהלך יומיים, והראש שלו זכה לפגוש במכה שני סוגי של משטחים - שולחן עץ ושולחן שעליו שכבה דקה של גומי שהייתה אמורה להקל על הכאב, אבל הוא אמר שזה היה אפקטיבי "כמו לשים מגבת על קיר לבנים ואז לרוץ לתוכו".