הזוכים בדוב הזהב (צילום: Andreas Rentz, GettyImages IL)
דאו ינאן וליאן פאו, הבמאי והכוכב של "Black Coal, Thin Ice" | צילום: Andreas Rentz, GettyImages IL
בלי לשים לב אנחנו נמצאים כבר חודש וחצי בתוך 2014. עונת הפרסים ההוליוודית אמנם התארכה השנה הרבה יותר בגלל הרצון לא להתנגש עם אולימפיאדת החורף בסוצ'י, אבל ברחבי העולם כבר מתחילים להעניק פרסים לסרטים שיעשו את השנה הבאה. פסטיבל ברלין היוקרתי ננעל אתמול (שבת) בפעם ה-64 עם טקס שהכתיר, כמיטב המסורת האירופאית, דווקא את האנדרדוג.

"Black Coal, Thin Ice", סרט סיני בבימויו של דאו ינאן, לקח הביתה את דוב הזהב, הפרס הגדול והיוקרתי מכולם. הסרט עוסק בסיפורו של חוקר פרטי בעל עבר במשטרה, שיוצא לבחון שורה של רציחות מסתוריות באזור התעשייתי והאפל עליו נהג לפקח בתקופתו כשוטר. דרכיו מצטלבות עם אישה מסתורית, שנראה שעשויה להוביל אותו לקורבנות הרצח. "באמת קשה להאמין שהחלום הזה התגשם", אמר ינאן הנרגש על הבמה.

הזוכה בפרס השני בחשיבותו הוא ווס אנדרסון, שסרטו החדש "מלון גרנד בודפסט", זכה לשבחים מקיר לקיר במהלך הפסטיבל. היוצר הצבעוני והמוערך זכה בפרס השופטים (דוב הכסף) על עוד הרפתקה צבעונית, מוזרה ועמוסת כוכבים, חודש לפני שהסרט יעלה לאקרנים ברחבי העולם. את פרס הבימוי קטף ריצ'רד לינקלייטר על סרטו המסקרן "Boyhood", שצולם במשך לא פחות מ-12 שנים ומלווה ילד צעיר בתהליך התבגרותו.

אין תמונה
אהוב השופטים. "מלון גרנד בודפסט"
הנציג הישראלי היחיד בתחרות השנה, "אם תחייך, העולם יחייך אליך", שנוצר על ידי ארגון "בצלם", לא הצליח לזכות בפרס.

רשימת הזוכים הבולטים:

דוב הזהב (הסרט הטוב ביותר): "Black Coal, Thin Ice"

דוב הכסף (בחירת השופטים): "מלון גרנד בודפסט"

הבמאי הטוב ביותר: ריצ'רד לינקלייטר ("Boyhood")

השחקנית הטובה ביותר: הארו קורוקי ("הבית הקטן")

השחקן הטוב ביותר: ליאו פאן ("Black Coal, Thin Ice")