לקראת עליית החלק האחרון בסדרת "משחקי הרעב" לאקרנים נתלו ברחבי הארץ כרזות עם דמותה של גיבורת הסדרה, קטניס אוורדין (ג'ניפר לורנס); בירושלים ובבני ברק, כפי שמעריצי הסדרה הופתעו לגלות, נשארה רק תמונת העורב מחשש להשחתה. "אף אחד, אפילו לא הנשיא סנואו, הצליח למחוק את קטניס אוורדין", אומר עו"ד אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון. "היא שרדה שתי עונות של 'משחקי הרעב' וגם את המרד בפאנם. אבל מתברר שרודני הצניעות של ירושלים מסוגלים להעלים מלוחות המודעות אפילו את העורבני החקיין".

אין תמונה
איפה ג'יי לו?

"קשה לאמוד את הנזק שהכניעה לקנאי הדת גורמת ליהדות", רגב ממשיך. "לסדרת הספרים והסרטים 'משחקי הרעב' יש מאות אלפי מעריצים בקרב בני הנוער והצעירים בישראל ודמותה של קטניס היא סמלה של הסדרה, סמל של נשיות שיוויונית בוטחת בעצמה, מנהיגה. הרעיון לפרסם את הסרט בלי דמותה של קטניס שווה ערך לאפשרות לפרסם את סרטי 007 בלי תמונתו של ג'יימס בונד. חייבים להבהיר שבין צנזור דמותה של קטניס לבין היהדות אין שום קשר. הטירוף הזה אינו יהדות. זו סטיה שהתפתחה ממנה, משניאה אותה על הצעירים וגורמת לה נזק שלא יתואר".

אין תמונה
הנה ג'יי לו! (התמונה המקורית)

ממשרד יחסי הציבור של סדרת הסרטים בישראל נמסר ל-mako תרבות: "מבדיקה שעשינו התברר לנו ששלטי חוצות שעולים בירושלים עם דמויות נשיות, מועדים להשחתה. לכן החלטנו לעלות עם שילוט הסרט שבו לא מופיעה הגיבורה. בבני ברק ישנו איסור על פרסום דמויות נשיות".

עיריית ירושלים ציינה בפנינו כי היא "אינה שמה הגבלות על פרסום נשים בשלטי חוצות ואינה קשורה לפרסומים".