כמעט שנה וחצי של ספקולציות, הדלפות וניחושים הסתיימו אתמול (שני), כשאולפני דיסני חשפו לראשונה את זהות הקאסט של "מלחמת הכוכבים 7". אחרי שרכשו את הזכויות לסאגה המצליחה ב-4 מיליארד דולר, שמרו בדיסני על פרופיל נמוך ומיעטו לשחרר מידע למיליוני המעריצים ברחבי העולם. עכשיו אפשר סוף סוף לעשות קצת סדר בבלאגן.

ג'ון בוייגה (צילום: Larry Busacca, GettyImages IL)
הבן של לוק? ג'ון בוייגה | צילום: Larry Busacca, GettyImages IL

השחקנים החדשים

ג'ון בוייגה

כישרון עולה בן 22 שפרץ לתודעה לראשונה ב-2011 כשכיכב ב"Attack The Block". הסרט הבדיוני הצנוע אמנם כשל בקופות, אבל המבקרים בחרו בו שוב ושוב לאחד מהסרטים החשובים של השנה, בעיקר בגלל הכריזמה שהציג בוייגה על המסך. על אף שהוא השחקן הצעיר ביותר בחבורה שכינס הבמאי ג'יי ג'יי אברמס, ההערכות הן שהוא צפוי לגלם דמות מרכזית בסדרת הסרטים החדשה. אפשרות שהוזכרה בעבר היא אחד מצאצאיו של לוק סקיווקר.

דייזי רידלי (צילום: imdb)
ביי ביי אנונימיות. דייזי רידלי | צילום: imdb

דייזי רידלי

אלא אם כן אתם ממש מקורבים להפקת הסרט החדש, רוב הסיכויים שלא נתקלתם עדיין בשחקנית האלמונית ביותר בחבורה. כמה אלמונית? עד כדי כך שאפילו גילה של הבריטית הצעירה עדיין לא ידוע לאיש. את קריירת המשחק שלה החלה רק בשנה שעברה והספיקה להשתתף בתפקידים משניים במספר סדרות טלוויזיה בבריטניה. בתחום הספקולציות חסרות כל הביסוס, אפשר לציין ששמה הופיע שני בהודעה לעיתונות. האם זה אומר שהיא תגלם את הדמות השנייה בחשיבותה? הניחוש שלכם טוב כמו שלנו.

אדם דרייבר (צילום: Rob Kim, GettyImages IL)
איי אם יור פאדר. אדם דרייבר | צילום: Rob Kim, GettyImages IL

אדם דרייבר

אחד הכישרונות העולים בתעשיית הבידור בשנים האחרונות. דרייבר (30) פרץ לתודעה ב-2012 כשנכנס לנעליו של אדם, בן זוגה של האנה ב"בנות" של HBO. בעקבות ההצלחה זכה לתפקידי משנה מוצלחים גם ב"לינקולן", "בתוך לואין דיוויס" ו-"פרנסס הא", מהסרטים הבולטים והאהובים ביותר בשנים האחרונות. עוד לפני שאושר רשמית כחבר בקאסט של "מלחמת הכוכבים", הוכרז כאחד הכוכבים בסרטו הבא של מרטין סקורסזה, "Silence". במקרה של דרייבר השמועות מבוססות, ככל הנראה, הרבה יותר. הוא צפוי לגלם את דמות הנבל הראשי בסדרת הסרטים החדשה.

אנדי סירקיס (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
עוד דמות מחשב? אנדי סירקיס | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL

אנדי סירקיס

ככל הנראה השחקן הכי מצליח שאת פניו אתם לא מכירים. הבריטי בן ה-50 גילם בעשור האחרון את דמותו של גולום בסרטי "שר הטבעות" והופיע גם בסרט הראשון בטרילוגיית "ההוביט". אתם מכירים אותו גם כסיזר, מנהיג המרד בסרטי "כוכב הקופים" החדשים. היכולת שלו להכניס חיים בדמויות ממוחשבות, הפכה אותו לשם דבר בהוליווד. היכולת הזאת ככל הנראה תשמש אותו גם ב"מלחמת הכוכבים", שם יוצגו לא מעט דמויות יצירות מחשב חדשות.

אין תמונה
הפעם בלי חתול. אוסקר אייזק

אוסקר אייזק

עד לפני שנה, היה אוסקר אייזק עוד פרצוף שראיתם בכמה וכמה סדרות וסרטים, אבל מעולם לא טרחתם לזכור. כל זה השתנה כשנבחר לככב ב"בתוך לואין דיוויס" של האחים כהן, בהופעה שזכתה לשבחים מכל עבר. אייזק בן ה-35 נולד בגואטמלה וצפוי לככב בשנים הקרובות בעוד כמה סרטים בולטים (ביניהם "A Most Violent Yeat", שצפוי להתחרות על מועמדות לאוסקר השנה). גם אייזק, על פי ההערכות, צפוי לגלם את אחד מצאצאיו של לוק סקייווקר. השאלה הגדולה היא האם יהיה ג'דיי או שמא יעבור לצד האפל.

דומנל גליסון (צילום: Tim P. Whitby, GettyImages IL)
מעולם הקוסמים לחלל. דומנל גליסון | צילום: Tim P. Whitby, GettyImages IL

דומנל גליסון

מעריצי "הארי פוטר" יזהו את גליסון בתור ביל, האח הבכור לבית וויזלי. קריירת המשחק שלו התמקדה בעיקר בסרטי דרמה מוצלחים כמו "אנה קרנינה" ו"Never Let Me Go". השנה יככב בדרמה ההיסטורית "Unbroken" בבימויה של אנג'לינה ג'ולי. גליסון בן ה-30 צפוי לקבל, ככל הנראה, את אחת מדמויות המשנה בסרטים החדשים.

מקס פון סיידוב (צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL)
גיבור או נבל? מקס פון סידוב | צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL

מקס פון סידוב

זקן השבט ואחד השחקנים המעוטרים ביותר בתעשייה כיום. פון סידוב השבדי (85) היה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב, פרס אמי ושני פרסי אוסקר בעבר, על סרטיו "קרוב להפליא ורועש להחריד" ו"פלה הכובש". הקריירה העשירה שלו כוללת גם תפקיד מרכזי ב"חותם השביעי" של אינגמר ברגמן. כשלוקחים בחשבון את הגיל והאופי של הדמויות אותן מגלם פון סידוב בקריירה, אפשר להעריך כי הוא מיועד לתפקיד של מנטור מלומד. השאלה היא, שוב, האם מדובר בסוג של יודה או דווקא ביורש ללורד סידיוס.

הריסון פורד (צילום: Stephen Shugerman, GettyImages IL)
נחשו מי חזר | צילום: Stephen Shugerman, GettyImages IL
השמות המוכרים

את השמועות הלאה אף אחד לא הצליח להסתיר יותר מדי זמן. קארי פישר, הריסון פורד ומארק האמיל, כוכבי הטרילוגיה המקורית המצליחה, ישובו לככב גם בסדרת הסרטים החדשה. שמועות שנפוצו בצמוד לפרסום רשימת השחקנים, מספרות על כך שפורד צפוי לקבל תפקיד משמעותי במיוחד. שלושה  חברים נוספים שהסתתרו מאחורי מסכות, חוזרים אף הם לככב ב"מלחמת הכוכבים" החדשה: אנתוני דניאלס (C3PO), קני בייקר (R2D2) ופיטר מייהו (צ'ובאקה). גם המלחין האגדי ג'ון וויליאמס ישוב לצוות המורחב של הסדרה.

אין תמונה
נתראה בדצמבר
עובדות ושמועות

הנה מה שידוע בוודאות מוחלטת לגבי "מלחמת הכוכבים 7": עלילת הסרט תתרחש כ-30 שנה אחרי אירועי "שובו של הג'דיי" (שבמקרה או לא, תואמת גם את הזמן שעבר במציאות). דיסני הודיעה לפני כמה ימים כי עלילות "העולם המורחב", שתוארו במאות חוברות קומיקס מאז סיום הסדרה המקורית, לא ייכנסו לטרילוגיה החדשה. תקציב הסרט יעמוד על כ-200 מיליון דולר (לא כולל כמובן הקמפיין השיווקי העצום שצפוי לבוא לקראתו). לורנס קסדן ("האימפריה מכה שנית", "שובו של הג'דיי") יכתוב את התסריט ביחד עם ג'יי ג'יי אברמס.

ומה עדיין לא ידוע, אבל מסקרן בכל זאת? על פי דיווח ב"הוליווד ריפורטר", גיוס השחקנים עדיין לא הסתיים. המחסור הבולט בתפקידים נשיים בחבורה, מצביע ככל הנראה על תפקיד מרכזי נוסף שיינתן לשחקנית ועדיין לא לוהק. לופיטה ניונגו, זוכת האוסקר ב-2014, הוזכרה לאחרונה כמועמדת מובילה להצטרף גם כן לחבורה. חשיפת השמות הנוספים עשויה להתרחש ב-4 במאי (May The Forth) שהפך ליום "מלחמת הכוכבים" הרשמי בלוח השנה של המעריצים. הערכות של אנליסטים שנערכו לאחרונה קבעו כי הכנסות הסרט החדש עשויות להגיע ל-2 מיליארד דולר.  

"מלחמת הכוכבים 7" ייצא ב-17 בדצמבר, 2015