פסטיבל קולנוע דרום יפתח בסינמטק שדרות בפעם ה-14. את הפסטיבל יפתח השנה הסרט התיעודי "פה ולא שם" של דנאי אילון. הבמאית, בתו של הסופר עמוס אילון, משרטט בסרט את דיוקן משפחתה לאחר שחזרה לירושלים בניגוד לבקשתו של אביה לפני מותו. "פה ולא שם", שיוצג בפסטיבל בהקרנת טרום בכורה, הוא החלק השלישי בטרילוגיה של אילון, שזכתה בעבר בפרסים בפסטיבלים של טרייבקה וסנדאנס.

שני סרטים עלילתיים יוצגו לראשונה במסגרת הפסטיבל: "היורד למעלה" ו"הקפות". "היורד למעלה", סרטו של אלעד קידן בכיכובם של איתי טיראן ואורי קלאוזנר, מספר על הדרכים ההפוכות שעושים גבר היורד מהכרמל כדי לברוח מהחיים וגבר שעולה אל הכרמל כדי למצוא עגיל שאבד לאשתו. "הקפות" של לי גילת, בכיכובם של ליאור אשכנזי ואסי לוי, מספר על ילד בן 13 (אגם אוזלבו) שנבחר לשאת את ספר התורה בחגיגות שמחת תורה ומעורר מתחים ישנים בין הוריו. "הקפות" ינעל את הפסטיבל ב-11 ביוני.

במסגרת הפסטיבל תיערך מחווה לבמאי משה מזרחי, זוכה האוסקר על "כל החיים לפניו". במסגרת המחווה יוקרנו רבים מסרטיו של מזרחי, ובהם סרטו הגנוז "אורח בעונה מתה" שהוקרן פעם אחת בלבד בעבר – בפסטיבל ברלין ב-1970.

אין תמונה

האורח המרכזי של הפסטיבל יהיה הבמאי הרוסי סרגיי לוזניצה, ששלושת סרטיו האחרונים הוצגו בפסטיבל קאן. הפסטיבל יציג אחדים מסרטיו, ובהם "האושר" ו"בתוך הערפל". עוד יתארחו בפסטיבל: קארים איינוז הברזילאי ממוצא אלג'יראי, עלי קארמייב האוזבקי, סנדרה קוגוט הברזילאית ופיה מאראיס הגרמנייה.

הפסטיבל יערוך כמדי שנה את תחרות סרטי הגמר של מכללת ספיר, במסגרתה יוצגו 23 סרטים מז'אנרים שונים. עוד בפסטיבל: תכנית אוצרות דרום לסרטים תיעודיים. במהלך הפסטיבל יוקרנו גם עבודות שנוצרו במסגרת שיתוף פעולה בין תלמידי מכללת ספיר לתלמידי בית הספר המפורסם לקולנוע בפראג.

מנהלת הפסטיבל, הגר סעד שלום, מסרה כי "פסטיבל דרום ממשיך זו השנה ה-14 את הקו של קולנוע מעז, חתרני ופורץ דרך בכל תכניו, הן בסרטים העליליתיים והן בסרטים הדוקומנטריים. אנו גאים לארח בפסטיבל יוצרים חדשים שזהו סרטם הראשון, ולתת להם הזדמנות לחשוף את סרטם. בשנה שעברה הוצגו במסגרת הפסטיבל "גט", "אפס ביחסי אנוש" ו"בן זקן" שהוצגו בטרום בכורה אצלנו, והיו לסרטים המדוברים של השנה, ואני מאמינה שגם השנה, הסרטים שיוקרנו אצלנו, יקצרו הצלחה".

פסטיבל קולנוע דרום נערך במתחם סינמטק שדרות וברחבת העירייה, ביוזמת בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר. הכניסה לכל ההקרנות וההופעות חופשית.