פני מרשל פרצה כשחקנית, והפכה ברבות השנים גם לאחת הבמאיות הבולטות בהוליווד. היא השתתפה בסיטקום המצליח "הזוג המוזר" ובתפקיד אורח בקומדיה "ימים מאושרים". למעשה, התפקיד ב"ימים מאושרים" היה מוצלח כל כך, עד שסדרה שלמה  - "לוורן ושירלי" - נרקמה סביבו (מרשל היתה לוורן), ושודרה אף היא בהצלחה במשך שמונה עונות. אחרי שביימה כמה פרקים ב"לוורן ושירלי", מרשל פנתה לעבודות בימוי בקולנוע. סרטה הראשון היה "ג'ק פלאש המקפץ" בכיכובה של וופי גולדברג, ואחריו הגיעו להיטיה הגדולים "ביג" (שהפך אותה לבמאית הראשונה שסרט בבימויה הרוויח יותר מ-100 מיליון דולר), "ליגה משלהן" (שעד היום יושב בראש רשימת סרטי הספורט המכניסים ביותר בקולנוע), "אשת הכומר" ונוספים. סרטה "התעוררות" מ-1990 היה מועמד לשלושה פרסי אוסקר. בעשורים האחרונים התמקדה בהפקה, והפיקה בין השאר את העיבוד המחודש ל"סמנת'ה" בכיכובה של ניקול קידמן ואת "סינדרלה מן" עם ראסל קרואו ורנה זלווגר.

אחיה הוא הבמאי המנוח גארי מרשל ("אישה יפה", "יומני הנסיכה") ובן זוגה לשעבר הוא השחקן והבמאי רוב ריינר ("הנסיכה הקסומה", "אני והחבר'ה", "כשהארי פגש את סאלי"). בתה של מרשל היא השחקנית טרייסי ריינר, שנולדה ממערכת היחסים הזו.

"להתראות, פני", כתב כוכב "ביג" טום הנקס בטוויטר. "בחיי, כמה צחקנו יחד! הלוואי שיכולנו להמשיך. אוהב אותך. הנקס".


וופי גולדברג צייצה "פני מרשל ואני עשינו יחד את 'גק פלאש המקפץ', הסרט הראשון שביימה והסרט השני שאי פעם שיחקתי בו. צחקנו, צרחנו ובשבילה הייתי אישה קטנה שחורה בקופסה כסופה גדולה, שנגררת ברחובות לוס אנג'לס. תנחומיי לטרייסי ולמשפחה".


 "פני מרשלי תחסר לנו מאוד. אגדה אמיתית ורוח שהשפיעה על הוליווד. היא סללה את הדרך לרבים, כולל לי", כתבה מינדי קיילינג:


"צר לי כל כך לשמוע על פני מרשל", כתבה ברברה סטרייסנד, "יש לי זכרונות נהדרים ממסיבות יום ההולדת שלה, שבאתי אליהן עם קארי פישר בימים ההם... והיא באה לכל כך הרבה הופעות שלי. תנוח על משכבה בשלום".


כוכבת "ליגה משלהן", ג'ינה דיוויס, נפרדה גם היא: "אני עצובה מאוד לשמוע את החדשות על מותה של פני. ליבי יוצא לטרייסי ריינר ולמשפחתה. פני גרמה אושר גדול כל כך להמונים והיא תחסר עד מאוד. לנצח אהיה אסירת תודה לה, על שהפכה אותי לחלק מ'ליגה שלהן'".