נטלי פורטמן בירושלים
ההצגה חייבת להימשך. נטלי פורטמן על סט הצילומים
אם תעיפו מבט בכותרות העיתונים ואתרי החדשות המובילים בישראל הבוקר, תמצאו שם בוודאי אזכורים לרב מצגר, דיווחים על המחאה של חברי הבית היהודי מול נשיא הפרלמנט האירופי ועדכונים על מחאת עובדי הדסה. מה שלא תמצאו שם הם דיווחים על נטלי פורטמן, סרט חדש שמצולם בירושלים ומחאה חרדית. אבל זה בדיוק מה שכמה מאתרי הבידור הגדולים בחו"ל בטוחים שנמצא על ראש סדר היום המקומי.

"ההפקה של נטלי פורטמן מושכת אליה אש מחרדים אורתודוקסים משכונת נחלות", נכתב באתר The Wrap. על פי האתר הצילומים נערכים ברחובות רגישים ובקרבה לבתי כנסת וישיבות, מבלי שנעשתה בדיקה מוקדמת לגבי האם מה שמתרחש באותן סצנות אינו פוגע באורחות חייהם הרגישים.

כזכור, זוכת האוסקר ואחת הכוכבות הגדולות של הוליווד, נמצאת בשבועות האחרונים בישראל לצורך צילומי סרט הביכורים שלה בכיסא הבמאית. פורטמן, ילידת ירושלים, בחרה לעבד את ספרו של עמוס עוז "סיפור על אהבה וחושך", המתאר את ילדותו של הסופר הישראלי המצליח. לצורך ההפקה נסגרו רחובות מרכזיים בעיר לכניסת תושבים וכוחות אבטחה גדולים מקיפים את האזור כדי למנוע מסקרנים להציץ.

בגרדיאן הבריטי מדווחים כי מכתב נשלח לסגנית ראש העיר, רחל עזריה, ובה נתבקשה על ידי התושבים החרדים לפעול כדי למנוע פגיעה ברגשותיה של הקהילה. עזריה מסרה לעיתון כי ירושלים מתקיימת בתוך מתח תמידי בין הרצון לחגוג את ייחודיות העיר לבין הניסיונות של קיצוניים לחבל בכך. "הארכיטקטורה המקורית של העיר והתמיכה של העירייה וקרנות הקולנוע ינצחו", קבעה עזריה, "וההתפתחות של ירושלים תימשך".

נטלי פורטמן - 2014. בישראל.  (צילום: צ'ינו פפראצי)
הסלט הזה כשר למהדרין? | צילום: צ'ינו פפראצי
בדיווחים השונים בעולם מופיעה גם תרומתה של העירייה עצמה להצלחת ההפקה, שהגיעה בדמות חבילת סיוע בשווי 1.6 מיליון שקלים. פורטמן, שגם מככבת בסרט בתפקיד הראשי (בתור אמו של עוז), נצפתה מתהלכת בסט בתלבושת מסורתית שהייתה נהוגה בשנות ה-40 בעיר.