בזמן שבטקס פרסי האוסקר ממשיכים להתעלם באופן סדרתי מנשים בקטגוריית הבימוי הטוב ביותר, המצב בטקס פרסי גילדת הבמאים והבמאיות שנערך אתמול היה קצת יותר טוב. למרות שגם שם לא היה אפילו שם נשי אחד במועמדים בקטגוריה הראשית, עלמה הראל הישראלית קטפה את הפרס לבימוי סרט הבכורה באורך מלא, עבור "האני בוי" ("ילד דבש", בהקרנות מסוימות בארץ), שנכתב על ידי שיה לה באף ומבוסס על ילדותו המורכבת ובעיקר היחסים עם אביו.

אחרי שהודתה ללה באף, הראל בחרה להתייחס למאבק שיזמה לאחרונה יוצרת הדוקומנטרי ג'סיקה דימוק, שנוגע לזכויות חברות הגילדה שיוצאות לחופשת לידה. על פי הכללים של הגילדה, כל אחד מהחברים והחברות בה חייב לעבוד מינימום מסוים של ימים במהלך שנה על מנת לשמור על ביטוח הבריאות שהגילדה מעניקה. הבעיה? חופשות לידה לא נלקחות בחשבון, וכך נוצר מצב שבמאיות (או במאים) שיוצאות לחופשת לידה משלמות על כך באובדן ביטוח הבריאות.

"מחר מתקיימת פגישה בנושא", אמרה הראל על הבמה. "אנחנו סומכות על הגילדה שתילחם עבור אימהות ואבות כדי שיוכלו לגדל את הדור הבא של הצופים ויוצרי הסרטים". מאחורי הקלעים, בראיונות לעיתונות, היא הוסיפה: "אנחנו רוצים לתת לנשים יותר זמן ולאפשר להן לא להיקנס ולאבד את ביטוח הבריאות דווקא בשנה הכי פגיעה שלהן".

למרות שדימוק היא שם לא מוכר לקהל הרחב, הקמפיין שהיא יזמה כבר הספיק לסחוף אחריו גם שמות הרבה יותר משפיעים. היא ניסחה מכתב פתוח שמפציר בגילדה לשנות את התנאים עבור הורים טריים, ועל המכתב הזה חתמו בימים האחרונים עשרות חברות גילדה, כולל ריס ווית'רספון, ברי לרסון, אוליביה ויילד, קרי וושינגטון, גרטה גרוויג, אווה דוברני ועוד. הראל העירה כבר בחודש שעבר על חוסר השוויון שניכר במועמדויות לפרס גלובוס הזהב, והציעה לייסד קטגוריה נפרדת בטקסי הפרסים הגדולים לסרטים שבוימו על ידי נשים. "זה ברור שאין להם שום מודעות (לנושא)", אמרה הראל בראיון למגזין הבידור "וראייטי". איגוד העיתונאים הזרים, שמחק את פרסי גלובוס הזהב, הגיב לטענותיה של הראל ואמר שהם אינם מעניקים פרסים על פי מגדר.