השחקן אהרון איפלה הלך היום לעולמו בגיל 75, אחרי קריירה מרשימה בהפקות אמריקאיות ובריטיות. איפלה, שעלה בילדותו ממרוקו לישראל, החל את דרכו כשחקן כשהשתתף ב"כנר על הגג", ההפקה האמריקאית שזיכתה את חיים טופול במועמדות לאוסקר. באמצע שנות ה-70 כיכב איפלה בתפקיד יהושע במיני סדרה על יציאת מצרים. במהלך שנות ה-70 גילם ללא הרף תפקידים קטנים בסדרות טלוויזיה כמו "המלאכיות של צ'רלי", "וונדר וומן" ו"הוואי חמש-אפס". ב-1985 גילם את אחד מתפקידיו הבודדים בקולנוע הישראלי, התפקיד הראשי בסרטו של ניסים דיין, "גשר צר מאוד". בסוף שנות ה-90 ובראשית שנות האלפיים זכה איפלה לעדנה עם תפקיד משני גדול יחסית בסרטי "המומיה" ועם תפקיד חוזר בדרמת האקשן "זהות בדויה". הוא הופיע גם ב"הבטלנים מאישתאר", "מלחמתו של צ'ארלי ווילסון" וסרטים נוספים. איפלה השתתף לאחרונה גם בסדרה "ריי דונובן", וגילם את ראש ממשלת ישראל ב"The Brink".

בשנים האחרונות חזר איפלה להתגורר בישראל, גילם תפקיד קטן בדרמה "ריי דונובן" והעביר סדנאות אמן. בראיון שהעניק ל-YNET ב-2008 סיפר כי הוא לא מנסה במיוחד להשיג תפקידים בישראל: "בארץ יש מין סטיגמה לגבי - 'הוא מהוליווד, הוא בטח ירצה הרבה כסף'. אני בהחלט מעוניין לעבוד בארץ, ולא מסיבה כספית. הייתי רוצה להיות מעורב ולעזור, בכל זאת יש לי לא מעט ניסיון. אשמח ללמד משחק בישראל".

מארגון השחקנים שח"ם נמסר: "ארגון שח"ם מרכין ראש על פטירתו של השחקן המוערך אהרון איפלהאנו משתתפים בצער משפחתו, חבריו ומכריו. יהי זכרו ברוך".

הלוייתו של איפלה תתקיים הערב ב-20:00 בבית העלמין בחולון.