אחרי רצף של דחיות וביטולים, הודעות עמומות לתקשורת וראיונות שטוענים ששני הצדדים ישמחו להמשיך לעבוד יחד באיזהשהו עתיד לא מוגדר - אולפני וורנר הכריזו רשמית שהם עובדים על סרט חדש במותג באטמן ללא בן אפלק. אפלק, כזכור, גויס ליקום הקולנועי של וורנר ודי. סי. כדי לגלם את הגיבור במסכת העטלף - וכך אכן עשה בשני סרטים, "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" מ-2016 ו"ליגת הצדק" מ-2017 - וכדי לביים סרטי "באטמן" עתידיים. הסרטים האלה בוטלו אחד אחרי השני, ושיתוף הפעולה של וורנר וחברת הקומיקס די. סי. שינה את פניו והפך מיקום קומיקס משותף (בדומה למה שמארוול ודיסני מפיקים בעשור האחרון) לסדרת סרטים שאין ביניהם בהכרח קשר עלילתי. 

כתוצאה מכל אלה, אין אולי מה להתפלא על ההכרזה של וורנר מאתמול. האולפני הודיעו שסרט "באטמן" חדש יצא בחודש מאי 2021  בבימויו של מאט ריבס ("כוכב הקופים: השחר", "קלוברפילד") - ועם שחקן אחר בתפקיד גיבור העל האפלולי. ריבס נשכר על ידי וורנר כבר לפני שנתיים כדי לביים סרט בהשתתפותו של אפלק, שזכה לשם הזמני "הבאטמן" (מקורי, אהבנו).

אפלק עצמו פרגן בקצרנות למאט ריבס ולסרט החדש בציוץ שפורסם בטוויטר ובו לינק לידיעה על פיטוריו, הלכה למעשה, מהתפקיד. "מתרגש לקראת 'הבאטמן' בקיץ 2021, והחזון של מאט ריבס, שיקום לתחיה", כתב אפלק -

אחרי תקופה של סרטים מצליחים למדי בקופות, אך לא מאוד אהובים על ידי מעריצים ובטח שלא על ידי המבקרים, נראה ששיתוף הפעולה של וורנר ודי. סי. עלה על איזו דרך מלך. הכוכבים הוותיקים פוטרו (ביי, הנרי קאוויל), אך "אקוומן" הפך לפני כחודשיים לשובר קופות ענקי ולסרט המצליח ביותר במותג, ובחודש מרץ הם יציגו דמות חדשה מסקרנת - שאזאם, שתוכל למשוך אליהם מעריצים חדשים. גל גדות ו-וונדר וומן ישובו ב-2020, ואליהן יצטרפו גם מרגו רובי ודמותה האהובה של הארלי קווין, שהוצגה לראשונה בכישלון המטורלל "יחידת המתאבדים" ב-2016, ותככב בשנה הבאה בסרט משלה.

ואל תזדרזו לרחם גם על בן אפלק - בשחקן והבמאי יופיע השנה בסרט אקשן קיצי בשם "חזית משולשת", וב-2020 יפיק ויככב בסרט על פי רב המכר I Am Still Alive.