בסוף השבוע פורסם טריילר חדש לסוספיריה, עיבוד חדש לקלאסיקת האימה האיטלקית של דאריו ארג'נטו מ-1977. הטריילר לגרסה החדשה, שביים של לוקה גואדנינו (קרא לי בשמך), מכיל שוטים יפהפיים של כוכבות הסרט, דקוטה ג'ונסון, טילדה סווינטון, קלואי גרייס מורץ וטילדה סווינטון. ועל אף שבדרך כלל אנחנו הראשונים לטעות בהקלדה, הפעם זה מכוון, וסווינטון - כוכבת דוקטור סטריינג' שכבר עבדה עם גואדנינו בסרט אני אהבה - מגלמת בסוספיריה תפקיד כפול. ולא סתם תפקיד כפול, אלא תפקיד כפול סודי.

בטריילר לסוספיריה 2018 מוצגת דמותו של ד"ר ג'וזף קלמפרר, גבר מבוגר שמספק לגיבורת הסרט רמז ראשון בנוגע לתעלומה המבעיתה שמסתתרת בבית הספר המבודד למחול בו מתרחשת עלילת הסרט. את קלמפרר מגלם שחקן אנונימי בשם לאץ אברסדורף, שעל פי מסד הנתונים הוותיק IMDb, זהו תפקיד המשחק הראשון שלו. בעמוד של אברסדורף ב-IMDb מופיעה, לעומת זאת, ביוגרפיה שלמה, בה מסופר שהשחקן המתחיל כבר בן 82, שהוא ומשפחתו נמלטו מהנאצים בגרמניה בסוף שנות ה-30, ושבשנות ה-50 הוא חזר לגרמניה, שם למד פילוסופיה עם התמחות בפסיכולוגיית גשטלט.

אוקיי, חוץ מהחלק על הגשטלט הבנו הכל, אבל מה טילדה סווינטון קשורה לזה? טוב ששאלתם. על פי האסכולה הפסיכולוגית הנ"ל, אין יכולת (או טעם) להבין את התנהגותו של אדם באמצעות פירוק של התהליכים המנטליים, משום שהתודעה מסוגלת לצרף גירויים שונים וליצור מהם תבנית. כלומר, אברסדורף המתחה במקרה בתחום מחקר שמשיק מאוד לנושאיו של הסרט, בו מנסה הגיבורה לצרף את התופעות המחרידות שהיא נתקלת בהן בבית הספר לכדי סיפור אחיד אחד – ולא מצליחה. נוסף על כך, תחנות נוספות בחייו של אברסדורף התגלו כמומצאות, ולקבוצת התאטרון שנטען שהקים אין זכר בגוגל.

מעבר לכל אלה, כתבה מ-2017, שפורסמה כשצילומי הסרט היו בעיצומם, טענה שסווינטון מגלמת בסוספיריה "גבר מבוגר מאוד". בצילומי פפראצי שצולמו במהלך הפקת סוספיריה, תמונותיו של אברסדורף זוהו כתמונותיה של סווינטון במספר אתרי רכילות - וזאת למרות שעל פי הקרדיט הרשמי שלה, והופעתה בטריילר, סווינטון משחקת בכלל את מדאם בלאנק, מנהלת האקדמיה.

טילדה סווינטון (צילום: Frazer Harrison; GettyImages IL)
על הנש - טילדה סווינטון | צילום: Frazer Harrison; GettyImages IL

אם סווינטון אכן משחקת תפקיד כפול בסרט, אל תסמכו על גואדנינו שיסגיר את זה. הבמאי האיטלקי הכחיש בכל תוקף את השמועות, וכבר לפני חצי שנה התעקש ש"מדובר בפייק ניוז לחלוטין" בראיון עם מדור הקולנוע של יאהו. "לקחו תמונה של השחקן שלי, לאץ אברסדורף, וטענו שזאת טילדה באיפור", אמר גואדנינו, "אני לא יודע למה". סווינטון וכן אולפני אמזון שהפיקו את הסרט, סירבו להתייחס להשערות. כל מה שנותר לנו הוא להשוות את תמונותיהם של שני השחקנים השונים, לכאורה, ולהחליט בעצמנו עד שמישהו יסכים כבר לפתור את התעלומה הזאת.סוספיריה