מותגים עצומים כמו "קוקה קולה", "פייסבוק" ו"גוגל" נתפשים כתאגידי ענק שלא באמת צריכים לפרסם את עצמם, אך בעידן מתקדם כשלנו התאגידים הללו יכולים להרשות לעצמם לפרסם את המוצר שלהם בגדול יותר. לא עוד פרסומות סופר מושקעת אלא סרט עלילתי באורך מלא שכולו שיר הלל לגוגל.

ונעבור לפרסומות

הצמד אוון ווילסון ווינס ווהן, הזכור לטובה משלל קומדיות של בן סטילר ווויל פארל, מנסים לשחזר את הצלחת "לדפוק חתונה", סרטם המשותף מ-2005, בהומאז' שיווקי לחברת גוגל. השניים מגלמים סוכני מכירות של העולם הישן, שמנסים למצוא את מקומם בעולם ה"אונליין" החדש. לשם כך הם מנסים להתקבל להתמחות נחשקת בחברת גוגל וביחד עם קבוצת מיספיטס צעירים להילחם על מקום עבודה אצל ענקית החיפוש היוקרתית.

אין תמונה
תראה איזה יופי הצניעו את הפרסום בסרט הזה
"לדפוק התמחות" הוא אולי הסרט הראשון באורך מלא שנראה כמו פרסומות לתאגיד ענק ולראייה, הרחש שפשט באולם הקולנוע בעת סיום הסרט היה: "מעניין כמה אחוזים ממנו גוגל מימנו?"  אם לא די בפרסומת המתמשכת לתאגיד המפלצתי, התחושה בסוף הסרט היא שמישהו  ניסה למכור לנו כאן משהו. לא רק את גוגל כמקום העבודה המוסרי והכיפי ביקום, אלא את כל החלום האמריקאי הישן. ווילסון וווהן מנסים לגרום לחבורת החנונים המאותגרים שאיתם הם עובדים, כמו גם לנו, להאמין בהם וביכולת של כל אדם להגשים את חלומו בארץ החלומות הגדולים. רק חבל שבדומה לחלום המנופץ הזה גם הדמויות שלהם הן ארכאיות, צפויות ובעיקר לא ממש מצחיקות.

באופן אישי מאוד אהבתי את "לדפוק חתונה" ובכלל קומדיות אמריקאיות מטופשות הן משהו שאני מאוד מחבבת, אבל משהו בסרט הזה פשוט לא עבד. אולי זה עומס הקלישאות, כאשר בראשן נמצאים הפטרונות והשוביניזם הכה אמריקאים. רק בקומדיות אמריקאיות יכולים לחשוב שאין דרך טובה יותר לאגד קבוצה של מתבגרים (ושני גברים בני 40+) סביב מטרה, מלבד להוציא את כולם למועדון חשפנות, להשתכר וללכת מכות. זה מרגיש שהיוצרים של הסרט אמרו לעצמם" אוקיי שיחקנו אותה עם ההתמחות בגוגל וזה הדבר החדש היחיד שאנו מביאים לשולחן, את כל השאר נמחזר מכל קומדיה אמריקאית טיפוסית שכבר ראינו מיליון פעם. גם השטיק הידוע שבו מביאים את חברם הטוב של הצמד, וויל פארל, להופעת אורח מרגיזה של שלוש דקות כבר מוצה אי שם בתחילת שנות האלפיים. כל התמהיל הזה מייצר סרט רדוד, צפוי ומאכזב.

אין תמונה
הלוואי שיקבלו אותי למחלקה של המודעות הקטנות בצד
את הציפיות תשאירו בבית

לא כל 119 הדקות של "לדפוק התמחות" מאכזבות, ישנם בכל זאת כמה רגעי חסד. הסצנה בה חבורת המתמחים צריכה לחשוב על רעיון לאפליקציה חדשנית ומגניבה ובילי (דמותו של ווהן), מתעקש על אפליקציה שבה מצלמים תמונות ומעלים אותן לרשת באותו הרגע, הוא תמצית הסרט, פער הדורות. בילי מסרב להבין ש"אינסטגרם" כבר מספקת את השירות עליו הוא מדבר, מאחר והוא לא קולט את ההבדל בין "אונליין" ל-"און דה ליין", באחד הרגעים היותר משעשעים בסרט . גם הרפרנסים לכל הקומדיות מהאייטיז, כמו נאום המוטיבציה השאוב מעלילת "פלאשדאנס" היו מהנים. באופן כללי ווילסון וווהן הם שחקנים קלילים שקל לחבב בקומדיות והנאיביות שהקנו לדמויות שלהם מוסיפה לחן שלהם.

אין תמונה
בוא נתחרה כאילו זה מעניין מישהו מי ינצח
"לדפוק התמחות" הוא לפרקים קטנים סרט קיץ קליל ומעלה חיוך, אך בשום אופן לא מבריק או חדשני. אם באים אליו נטולי כל ציפיות ומוכנים לספוג את ערמות התוכן השיווקי שיושלכו בכיוונכם, ניתן להעביר מולו שעתיים של עודף זמן פנוי. רק קחו בחשבון שבאותה מידה הייתם יכולים לשקוע על הספה מול ברייק פרסומות רנדומלי, בלי הדילמה הקשה של מה תלבשו הערב.

>> יפה מבחוץ, סתמי מבפנים: בלינג רינג חסר כל רגש
בואו לפייסבוק שלנו