בהוליווד מוציאים כל שנה סכומים לא מבוטלים על זכויות יוצרים: מסרטים שמבוססים על ספרים, גיבורי קומיקס או סדרות טלוויזיה. הרבה לפני שניגשים לתסריט או לבחירת השחקנים האולפנים מחפשים סיפור טוב, סיפור שיסייע להפוך את סרט להבטחה ויעזור בגיוס הכספים. אבל סיפורים טובים עולים כסף ולפעמים דורשים מלחמה מול מקורות אחרים שרוצים להביא אותם למסך הגדול. זאת כנראה הסיבה למבול סרטי התנ"ך שיתקוף אותנו בשנה הקרובה. .

אחד הסרטים היותר מדוברים שעתידים לצאת ב-2014, הוא "המבול". האיש שהביא לתיבה זוגות-זוגות, מתכנן לעשות אותו דבר באולמות הקולנוע. הבמאי, שהיה גם מועמד לפרס האוסקר בעבר, דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "ברבור שחור") גייס צוות שחקנים שכולל את ראסל קרואו (בתפקיד נח), אמה ווטסון ואנתוני הופקינס. לא פחות מ-150 מיליון דולר הושקע בהפקה שמתוכננת לצאת במרץ. מעניין לראות את הסיפור המפורסם תחת ידיו של ארונופסקי, שניחן בסגנון אפל ולא מפחד לעסוק בנושאים כמו הפרעות נפשיות, סקס וסמים - מאוד רחוק מהסיפור המקראי שלמדנו בתיכון.

אין תמונה
בניתי תיבה וגידלתי זקן

גם "באטמן" עושה הסבה לקולנוע. השחקן זוכה פרס האוסקר, כריסטיאן בייל ("האביר האפל" "המתאגרף") יגלם את משה בסיפור יציאת מצרים, מעל ל-50 שנה לאחר יציאתו של "עשרת הדברות" לקולנוע. את בייל יגבו ארון פול, שזכור בעיקר מתפקידו כג'סי ב"שובר שורות" וסיגורני וויבר ("הנוסע השמיני"). רידלי סקוט ("בלייד ראנר", "אמריקן גנגסטר"), יהיה אחראי על הבימוי. סרט נוסף על חייו של משה, שנמצא בתהליכים יותר ראשוניים, הוא "Gods and Kings". את הסרט היה אמור לביים סטיבן שפילברג, שבסוף הוחלף על ידי אנג לי, במאי מוערך שמאחוריו סרטים כמו "חיי פיי" ו"הר ברוקבק".

יוצר הקולנוע, פיל קוק, מסביר את התופעה באמצעות המיני סדרה "The Bible", שמבוססת על סיפורי התנ"ך והייתה לנצפית ביותר ברשתות הכבלים האמריקאיות בשנת 2013. "הצלחת הסדרה הפכה את התנ"ך למגניב. הפרדת הדת מהמדינה בארה"ב גרמה לאנשים לפחד לדבר על אלוהים. פתאום הסיפורים התנ"כיים הפכו לנושא שיחה שוב". בקרוב בבגרות בתנ"ך?

>> בואו לפייסבוק שלנו