בלוקבסטר
סוגרים שערים
הווידאומטים וחנויות ההשכרה הפרטיות היו שם הרבה לפניה, אבל מרגע שהגיעה לעולם הפכה בלוקבסטר שם גנרי לספריות הווידאו המיתולוגיות. המקום שבו בילה כל חובב קולנוע שמכבד את עצמו שעות ארוכות במהלך הביקורים בשנות ה-90. בשיאה העסיקה הרשת שהוקמה באינגלווד, קולורדו, 60,000 עובדים ב-9,000 סניפים ושוויה נעמדה ב-5 מיליארד דולר. אבל כל זה יהפוך חומר לארכיונים החל מה-1 בינואר. היום שבו השאלטר ירד בפעם האחרונה.

אם הסיפור הזה נשמע לכם כמו משהו שכבר שמעתם, זה לא מקרי. בלוקבסטר כבר עמדה רגע לפני פשיטת רגל לפני שנתיים עם חובות של יותר ממיליארד דולר, כשחברת הלווין Dish החליטה לרכוש אותה ב-321 מיליון דולר ולנסות לקחת אותה אל הדור הבא של ההשכרות: עסקי ה-VOD. אלא שבלוקבסטר פרצה לתחום שבו שולטת נטפליקס מאוחר מדי וספריית הווידאו המקוונת שהציעה ללקוחותיה לא סיפקה את הסחורה.

אם זה מנחם מישהו, ראשי Dish הבהירו בהודעה לתקשורת שהמותג עצמו לא ימות בינואר. 300 הסניפים הנותרים בארה"ב אמנם ייסגרו ו-2,800 עובדים צפויים להישלח הביתה, אבל חברת הלוויין מתכננת לנצל את השם המוכר כדי לקדם מוצרים אחרים בעתיד. מה שהם לא יהיו, זה בטח לא יגיע בתוך קופסה כחולה ונוסטלגית שבתוכה סרט שיישאר אתנו הרבה אחרי שהכתוביות יעלו.

>> בואו לפייסבוק שלנו