פסטיבל קאן, פסטיבל הקולנוע הגדול בעולם, הגיע לסיומו הערב עם טקס חלוקת הפרסים היוקרתי. בפרס "דקל הזהב", הפרס החשוב ביותר בתחרות, זכה הסרט "Parasite" (טפיל) של הבמאי הקוריאני בונג ג'ון-הו.

הסרט מוגדר כדרמה סאטירית העוקבת אחרי משפחה ענייה, המסתננת לאחוזה של משפחה עשירה, מה שמוביל לתקרית לא צפויה. בדומה "רכבת הקרח", גם הסרט הזה עוסק בפערים מעמדיים וזוכה לחיבוק אבסולוטי מהמבקרים, עם ציון של כ-96 אחוז באתר הביקורות "רוטן טומאטוז". בונג, המוכר בעיקר בזכות "אוקג'ה" שביים לנטפליקס, הוא הבמאי הקוריאני הראשון שזוכה בפרס.

בפרס הבימוי זכו האחים דארדן על "אחמד הצעיר", המגולל את  סיפורו נער בלגי שמתכנן לרצוח את מורתו אחרי שאימץ תפיסה איסלמיסטית רדיקלית. זו הזכייה הראשונה של הדארדנים בפרס הבימוי, אחרי שבעבר זכו פעמיים בפרס דקל הזהב ופעם אחת בפרס הגרנד פרי בפסטיבל.

מוקדם יותר זכה בפרס המבקרים "המגדלור" סרטו של רוברט איגרס ("המכשפה"). הסרט הוגדר על ידי יוצריו כ"סיפור אימה ופנטזיה שמתרחש בעולם המיתוסים של יורדי הים". הסרט, בו מככבים וילם דפו ורוברט פטינסון, זוכה לביקורות נהדרות ועומד כרגע על ציון מושלם (100%) ב"רוטן טומאטוז".

כל הזוכים:
גרנד פרי: "אטלנטיק", מאטי דיופ
פרס חבר השופטים: "עלובי החיים", לאדג' לי ו-"Bacurau", קלבר מנדוסה וג'וליאנו דורנלס
התסריט הטוב ביותר: "דיוקנה של אישה צעירה בלהבות", סלין סיאמה
השחקן הטוב ביותר: אנטוניו בנדרס, כאב ותהילה
השחקנית הטובה ביותר: אמילי ביצ'ם על תפקידה בסרט "ג'ו הקטן"