הבחירה להפוך את המחזמר הפופולרי "Cats" לסרט הייתה מלכתחילה שנויה במחלוקת. אמנם מדובר באחת ממחזות הזמר שרצו הכי הרבה שנים על הבמות של ברודוויי, אבל באותה נשימה - יש לו לא מעט שונאים. עם כל כך הרבה אופציות בעידן הרשתות החברתיות לצפות במעלליהם של חתולים אמיתיים - למה שמישהו ירצה לצפות באנשים לבושים כמו חתולים רוקדים ושרים? ועוד כשמדובר באנשים כמו טיילור סוויפט, אידריס אלבה, ג'ודי דנץ', רבל ווילסון וג'יימס קורדן? ועוד כשמדובר בבמאי שזכה באוסקר על "נאום המלך"?!

הסרט "קאטס" היה אפוא חשוד כבר ברמת הרעיון, וכשיצא הטריילר הראשון והמטורלל לסרט, התגובות היו היסטריות והוא הפך לאחת הבדיחות החמות ביותר ברשת. השבוע זכו סוף סוף מבקרי ומבקרות קולנוע לצפות ביצירה המשונה הזאת, ולפי הביקורות אפשר להכריע שמדובר בסרט שכנראה נהיה חייבים לצפות בו כדי באמת להבין את גודל הביזאר. אמנם אף ביקורת לא באמת פירגנה לסרט, ואחד המבקרים, ברפרנס חתולי, אפילו אמר שהוא "היה מעדיף לשבת וללקק את חור התחת" במקום להמשיך לצפות בו, אבל לא נשקר - הקטילות האלה רק עושות עוד יותר חשק. כי אם סרט הוא עד כדי כך גרוע ומשונה, איך אפשר לא לרצות לבדוק אותו מקרוב?

"אי אפשר להעריך את 'קאטס' כסרט רע או טוב", כתבה המבקרת מטעם Vulture. "עם כל החיבה, מדובר במפלצת. יש משהו קסום בעובדה הפשוטה שהסרט הזה בכלל קיים, עם כל הפלא האבסורדי שלו, הבחירות הקולנועיות האיומות והתפרצויות הכישרון". גם המבקרת של הניו יורק טיימס הדגישה את הפליאה על כך שהסרט הזה בכלל נוצר: "אפשר לכתוב מאמר אקדמי על איך החטא הזה בכלל נולד, למרות שאין שום דבר חדש באיך שהסרט מתמסר לטעם רע".

המבקר של Collider היה מבולבל לגבי האנרגיה המינית של הסרט, ותיאר אותה כך: "טום הופר נתן הוראה לשחקנים והשחקניות להמחיז את מה שהוא רק חזות של עלילה כסופר חרמניים. זה לא מעניק ל'קאטס' אנרגיה מינית מהסוג הטוב, זה פשוט הופך את הצפייה למאוד לא נוחה. 'קאטס' מרגיש בכל רגע נתון כאילו בעוד שתי שניות הוא יהפוך לאורגיה פרוותית בתוך פח זבל, וזו האנרגיה שצריכים לשבת איתה במשך כמעט שעתיים".

עוד תיאורים מהסוג הזה? בבקשה! המבקרת של Thrillist כתבה שכשהיא יצאה מהסרט, היא הרגישה כאילו "הייתי בגיהינום, אבל יצאתי ממנו שבעת רצון". מבקר האל. איי. טיימס כתב: "קשה לי כרגע לחשוב על סרטים גרועים יותר. 'קאטס' הוא גם סרט אימה וגם מבחן בכוח סבל, אם כי מדי פעם הוא עוצר לרגע כדי להיות מודע לעצמו". בכותרת לביקורת של האתר גיזמודו נכתב: "ראיתי מראות שאף אדם לא צריך לראות", והביקורת עצמה מפרטת: "ניסיתי לעכל את הסרט הזה במהלך היממה האחרונה ולהבין את תאונת הרכבת המחרידה והופכת הקרביים הזאת. אתם חייבים לראות בעצמכם את היוהרה של טום הופר. אתם חייבים לחזור ביוהרה של הוליווד. ביוהרה של השחקנים האלה. 'קאטס' מאתגר את המציאות בגלל שהוא קיים ובכלל שבכל רגע שלו, מאוד ברור שהוא לא צריך להתקיים". בקיצור, נתראה בבתי הקולנוע בשבוע הבא.