מדי שנה בחודש פברואר מתכנסים עשרות מיליוני אמריקאים מול הטלוויזיה לצפות יחד באירוע הספורטיבי הגדול מכולם. ה"סופרבול", משחק הגמר של ליגת הפוטבול, הוא כבר מזמן לא רק קרב של אסטרטגיה, אלימות ונחישות בין שתי קבוצות ענקיות, אלא יום של חגיגה לתעשיית הפרסום ששוברת בו מדי שנה שיאים של תקציבים והשקעה יצירתית. במהלך 3 וחצי שעות השידור (שיועבר בשעות הבוקר של יום שני על פי שעון ישראל) צפויות לא פחות מ-47 דקות של "דבר המפרסם". כל אלה לא כוללים כמובן את הפרסומות הנייחות שיכסו כל חלק פנוי על המגרש, השחקנים והיציעים.

משחק הסופרבול ה-47 ייערך באצטדיון "מרצדס" בלואיזיאנה ויפגיש את הסן פרנסיסקו "פורטי ניינרס" והבולטימור "רייבנס". אבל הקרב המרתק באמת ייערך בזמן ההפסקה, אז ישודרו ברצף סדרת פרסומות בעלות של 4 מיליון דולר לחצי דקת שידור. על פי מגזין פורבס החברה שהשקיעה הכי הרבה כספים בפרסומות השנה היא ענקית הבירה "אנהואזר-בוש" (מייצרת בין היתר את "באדווייזר") עם 248 מיליון דולרים. מיד אחריה מגיעה "פפסי" עם 181 מיליון. עם השקעה כזו מה הפלא שלראשונה נוצר טרנד חדש: טיזרים לפרסומות.

קוקה קולה ופפסי בחרו להציף בשבועות האחרונים את המסכים בסרטונים שמכינים את הצופים לפרסומת שישדרו בגמר. הסרט של פפסי הוא בן לא פחות משתי דקות, כמעט באורך הפרסומת המלאה שתשודר בגמר עצמו. גם אולפני הקולנוע הגדולים לא מפספסים את האירוע כדי לקדם את שוברי הקופות הגדולים של השנה. דיסני ממוקמת הפעם במקום החמישי ברשימת המשקיעות הגדולות עם 74 מיליון דולר שהושקעו בטריילרים ל"ארץ אוז" ו-"הפרש הבודד".

על פי נתוני הרייטינג של השנה שעברה צפו יותר מ-111 מיליון אמריקאים בסופרבול הקודם, ששבר את שיא כל הזמנים. לאור הנתונים האלה עולות לא מעט הצעות שנדחות על ידי רשת CBS שמחזיקה בזכויות לשידור המשחק. אחת מהן הגיע מלא אחר מאשר אתר הפורנו "PornHub", שהשקיע סכום גדול בהכנת תשדיר למשחק. דקות אחדות אחרי הפסילה הפך כמובן הסרטון ללהיט ויראלי ברשת.

פרסומות פרובוקטיביות שדווקא כן אושר הן כמובן הנשיקה הלוהטת של בר רפאלי ב"גו דאדי" וקייט אפטון שרוחצת מרצדס בפרסומת החדשה. חברות גדולות שכבר השקיעו מיליונים רבים בהכנות לקראת המשחק וצפויות סכומי עתק עוד לפני שירת ההמנון (על ידי אלישי הקיז) הן תאגידי האוכל הגדולים. על פי ההערכות צפויות להיטרף מול המסכים טונות אינסופיות של כנפי עוף, פיצה ומיטב המשקאות התוססים.

בואו לפייסבוק שלנו וזה!