הפיתוי

מתי: 7 בספטמבר

מה זה: דרמה תקופתית שזיכתה את סופיה קופולה בפרס הבימוי בפסטיבל קאן האחרון. בשיאה של מלחמת האזרחים מסתתרות בפנימייה לנערות בוורג'יניה חמש תלמידות (בהן אל פאנינג), מורה (קירסטן דאנסט) ומנהלת (ניקול קידמן). כשאחת התלמידים מוצאת ביער חייל פצוע מצבא הצפון (קולין פארל), מתעוררים אצל בנות האחוזה רגשות שונים ומבלבלים. 

 

געגוע

מתי: 7 בספטמבר

מה זה: סרטו החדש של שבי גביזון ("האסונות של נינה"), המועמד ל-13 פרסים בטקס אופיר שיתקיים בקרוב. שי אביבי מגלם כאן איש עסקים מבוגר, שבמפגש עם בת זוגו לשעבר (אסי לוי) מגלה כי שנים קודם נולד לו בן שעל קיומו לא ידע מעולם. התגלית שולחת אותו למסע רגשי ומוזר בעיר עכו. עם נטע ריסקין, אלה ארמוני ויורם טולדנו.

 

כולם חוזרים הביתה

מתי: 7 בספטמבר

מה זה: קומדיה רומנטית עם ריס וויתרספון בתפקיד אליס, אמא שחוזרת לגור בלוס אנג'לס עם שתי בנותיה בעקבות הפרידה מבעלה. ביום הולדתה ואחרי כמה דרינקים היא פוגשת שלושה גברים צעירים, ומחליטה בספונטניות להכניס אותם כשותפים לביתה המרווח. כצפוי, המצב מסתבך במהירות והופך עוד יותר מסובך כשבן הזוג בנפרד (מייקל שין) בא לבקר ומתעקש להתאחד עמה מחדש.

 

זה

מתי: 14 בספטמבר

מה זה: סרט האימה המדובר של השנה מתרחש בעיירה קטנה בארה"ב, שם ילדים נעלמים במסתוריות. כמה נערים מחליטים לשים לזה סוף, אבל משתינים במכנסיים כשמתברר להם כי החוטף הוא פסיכופת לבוש ומאופר כליצן עם כוחות שטניים שחי בביוב. אדפטציה קולנועית לספרו של סטיבן קינג, שכבר עובד לטלוויזיה בשנות ה-90, צילק מיליוני ילדים (ומבוגרים) והרס ללא מעט ליצנים את הקריירה.

 

יוצא מן הכלל

מתי: 14 בספטמבר

מה זה: מישל הזנוויציוס, הבמאי זוכה האוסקר של "הארטיסט", יצר ביוגרפיה מצחיקה ומטורללת לבמאי צרפתי אחר, יש שיגידו ה-במאי הצרפתי, ז'אן לוק גודאר. הסיפור מתרחש בשנים שבהם גודאר התעניין יותר באקטיביזם פוליטי מאשר בשינוי פני הקולנוע ומסופר מנקודות מבטה של בת זוגו דאז, השחקנית אן ויאזמסקי (סטייסי מרטין, "נימפומנית"). לואי גארל מצליח להסתיר את היותו אחד הגברים הלוהטים בעולם בתפקיד גודאר.

 

קינגסמן: מעגל הזהב

מתי: 21 בספטמבר

מה זה: ההמשך ללהיט האקשן-ריגול-בריטים בחליפות מציג חידוש מרענן בסדרה: אמריקאים עם כובעי קאובויז. הסוכן הצעיר אגזי (טארון אגרטון) נדרש לשתף פעולה עם ארגון מקביל באמריקה, "סטייטמן", כדי להציל את העולם מהאיום התורן. מארק סטרונג וקולין פירת' (שדמותו חזרה במפתיע מהמתים) מצטרפים לסיבוב נוסף, ואליהם מצטרפים האלי ברי, ג'וליאן מור, צ'נינג טייטום, ג'ף ברידג'ס ואלטון ג'ון.

 

סרט לגו נינג'גו

מתי: 5 באוקטובר

מה זה: סרט לגו שני לשנת 2017, המוקדש הפעם לתת-מותג פופולרי בקרב בני עשר ומטה. שישה תיכוניסטים מתאמנים כדי להפוך לנינג'ות שייגנו על עירם מפני מפלצות, אך אז אחד מהם (דייב פרנקו) מגלה שאביו הוא הנבל ששולח את אותן מפלצות. בתפקיד המנטור: ג'קי צ'אן. עוד מדבבים - ג'סטין ת'רו, אוליביה מאן, מייקל פינייה ואבי ג'ייקובסון ("ברוד סיטי").

 

בלייד ראנר 2049

מתי: 5 באוקטובר

מה זה: דניס וילנב לקח על עצמו משימה קרובה לבלתי אפשרית - ליצור המשך ראוי לקלאסיקת המד"ב משנות ה-80. בסרט החדש, שוטר צעיר (ריאן גוסלינג) יוצא לחפש את גיבור הסרט המקורי ריק דקארד (הריסון פורד) כדי שיעזור לו לפתור תעלומה חדשה. בין אם אתם מתרגשים או מנמיכים ציפיות, הטריילר כבר הבהיר שהסרט לכל הפחות ייראה מעולה. עם ג'ארד לטו, רובין רייט ודייב באטיסטה. 

 

חזק יותר

מתי: 5 באוקטובר

מה זה: כשנה אחרי "הגיבורים של בוסטון", מגיעה דרמה נוספת על הפיגוע במרתון בוסטון. גיבור הסרט, ג'ף (ג'ייק ג'ילנהול), איננו אצן שהשתתף במירוץ, אלא צופה שהגיע לעודד את בת זוגו לשעבר (טטיאנה מסלני, "אורפן בלאק") ואיבד את רגליו בפיצוץ. הסרט מלווה את השיקום הארוך ואת החיים החדשים של ג'ף, שמוצא בתוך הקושי סיבות חדשות לחיות. ביים: דיוויד גורדון גרין ("משברים בע"מ", "ג'ו", "פיינאפל אקספרס").

 

להעיר את המלכה

מתי: 5 באוקטובר

מה זה: חובבי סרטים מרגשים על חברות נגד כל הסיכויים - הכינו את הטישו. סרטו החדש של סטיבן פרירס ("המלכה", "פלורנס פוסטר ג'נקינס") כנראה יחטוף כמה מועמדויות לאוסקר בחורף הקרוב, ובעיקר ג'ודי דנץ, שמשחקת בתפקיד המלכה ויקטוריה, שמתיידדת עם משרת הודי צעיר (הכוכב הבוליוודי עלי פאזאל) ומלחיצה את כל גזעני ארמון בקינגהם. עם אדי איזארד ומייקל גמבון.

 

הפוני הקטן שלי: הסרט

מתי: 5 באוקטובר

מה זה: הסדרה האהובה על גיקים, ילדות חובבות נצנצים ומוזרים מהאינטרנט מגיעה לקולנוע. הפעם, הפונים הצבעוניים ייצאו למסע בין העולמות הקסומים שמקיפים את ממלכתם כדי למצוא שותפים שיעזרו להם להביס מלך רשע. בין המפורסמים שידבבו נמצאים אמילי בלאנט, זואי סלדנה, ליב שרייבר וסיה, שגם תתרום שיר מקורי. היא עדיין עושה דברים שהם לא כתיבת שירים מקוריים לסרטים?

 

קו הדממה

מתי: 12 באוקטובר

מה זה: רימייק לסרט משנת 1990, בו חבורה של סטודנטים לרפואה מכניסים את עצמם זמנית למוות קליני כדי להציץ אל העולם הבא (וכן, זו לגמרי העלילה של "מתים לרגע". בטלוויזיה הישראלית נוטים להשאיל). המשחק המסוכן מוביל לתופעות לוואי משונות, חלקן קשורות גם לסודות אפלים מהעבר שהגיבורים מסתירים. עם אלן פייג', דייגו לונה, נינה דוברב וכוכב הסרט המקורי, קיפר סאתרלנד.

 

פאטי קייקס

מתי: 19 באוקטובר

מה זה: דרמה מוזיקלית. פטרישיה (דניאל מקדונלד) בת ה-23 מפרנסת את משפחתה בקושי וחולמת להיות ראפרית. כולם, כולל אמא שלה, חושבים שזה חלום מטופש ובלתי אפשרי, הרי מי ירצה לשמוע ראפרית לבנה ושמנה מאיזה חור בניו ג'רזי. יחד עם חברה הטוב ג'רי (סידהרתא דאנאג'אי), מוזיקאי מאיים אך רגיש (ממודו אטי, "The Get Down") וסבתה החצופה (קת'י מוריירטי, "השור הזועם"), היא תנסה להוכיח לכל ההייטרים שהם טועים.

 

לנשום

מתי: 26 באוקטובר

מה זה: אנדי סירקיס מוכר בעיקר מתפקידים שבהם פניו לא מופיעות על המסך - גולום, סיזר מ"כוכב הקופים", קינג קונג ואחרים. "לנשום" הוא סרטו הראשון כבמאי, דרמה המבוססת על סיפורו האמיתי של רובין ודברה קאוונדיש (אנדרו גארפילד וקלייר פוי). רובין אובחן כחולה פוליו בגיל 28 והפך משותק מהצוואר מטה, אך בעזרת אשתו הנחושה נדד בעולם וחיה שנים רבות בהרבה משלושת החודשים שהקצו לו רופאיו.

 

אמא!

מתי: 26 באוקטובר

מה זה: המותחן הפסיכולוגי החדש של דארן ארונופסקי ("רקוויאם לחלום", "ברבור שחור"), בכיכובם של ג'ניפר לורנס וחוויאר בארדם. הבמאי מנסה להסתיר ככל האפשר את העלילה, והפרט היחיד שנחשף הוא כי במרכז הסרט מפגש בין הזוג הנ"ל לבין זוג אחר ומסתורי המופיע בפתח ביתם המבודד (אד האריס ומישל פייפר). תגובות ראשוניות מספרות על סרט אינטנסיבי, אפל, מכעיס ושנוי במחלוקת בסדר גודל של "תפוז מכני".

 

איש השלג

מתי: 26 באוקטובר

מה זה: סרט מתח-אימה חורפי שהוא גם מפגש פסגה סקנדינבי: עיבוד קולנועי בבימויו של תומס אלפרדסון השוודי ("הכנס את האדם הנכון") לספר של יו נסבו הנורווגי. בלש (מייקל פסבנדר) מנסה לפענח מקרה רצח וחושש כי האשם הוא רוצח סדרתי שפעל שנים קודם לכן ומעולם לא נתפס. עוד משתתפים - רבקה פרגוסון, שרלוט גינזבורג, ג'יי.קיי סימונס, קלואי סוויני וטובי ג'ונס.

 

אמת מטרידה יותר

מתי: 2 בנובמבר

מה זה: אין זמן מתאים יותר לדוקו מפחיד על שינוי האקלים מחגיגות השנה לכניסתו לבית הלבן של נשיא שמשוכנע שזו בכלל קונספירציה של הסינים. אל גור ויוצרי הסרט "אמת מטרידה" יוצאים לבדוק, עשור אחרי, מה השתנה לטובה ומה לא השתנה מספיק.

 

ת'ור: ראגנארוק

מתי: 2 בנובמבר

מה זה: אם לשפוט לפי הטריילר והפוסטרים, הפרק השלישי בהרפתקאותיו של אל הברק יהיה אחד הסרטים המטורללים, המוגזמים והמהנים בתולדות מארוול. הפעם ת'ור (כריס המסוורת') נפרד ממחלפותיו הזהובות ונשבה בכוכב מרוחק ומוזר. יש לו זמן מוגבל להשתחרר מהשבי לפני שאלת המוות המרושעת (קייט בלנשט) תשמיד את כוכב הבית שלו, אבל בדרך הוא יצטרף לנצח בקרב גלדיאטורים חבר מהעבר - הענק הירוק (מארק רופאלו). מבולבלים? חכו שתראו את הלוק של ג'ף גולדבלום בסרט הזה.

 

רצח באוריינט אקספרס

מתי: 9 בנובמבר

מה זה: עיבוד חדש לקלאסיקה של אגאתה כריסטי בבימויו של קנת בראנה ("סינדרלה" המחודש של דיסני ומלא שייקספיר), שגם מגלם את הבלש הרקול פוארו. כשרצח משונה מתרחש על הרכבת, כל הנוסעים חשודים: ג'וני דפ, פנלופה קרוז, ווילם דפו, ג'ודי דנץ', ג'וש גאד ושאר כוכבים בתלבושות תקופתיות.

 

ליגת הצדק

מתי: 16 בנובמבר

מה זה: והרי החדשות ועיקרן תחילה: הנרי קאביל ישחק את סופרמן בסרט הקרוסאובר הצפוי של D.C. הוא אמנם (**ספוילר בן שנה וחצי, מיינד יו**) מת בסרט הקודם, אבל דברים מוזרים מזה קרו בעולם הקומיקס. בכל מקרה, סופרמן הוא לא העיקר, אלא וונדר וומן (גל גדות), באטמן (בן אפלק), הפלאש (עזרא מילר), אקווהמן (ג'ייסון מומואה, חאל דרוגו בשבילכם) וסייבורג (ריי פישר). שני הראשונים ירכיבו יחד קבוצת גיבורים כדי להציל את העולם מסכנה מסתורית, אבל יכול להיות שהם התחילו לפעול מאוחר מדי והמלחמה כבר בדרך לכדור הארץ. חברים מיקום D.C שיקפצו לבקר: איימי אדמס, ג'סי אייזנברג, ג'רמי איירונס, קוני נילסן ורובין רייט. 

פלא

מתי: 16 בנובמבר

מה זה: ג'ייקוב טרמבלי, יענו הילד החמוד מ"חדר", לא יוותר עד שיגרום לכל העולם לבכות. הפעם הוא ינסה לעשות זאת בתפקיד ילד עם עיוות מולד בפניו, שבגיל 10 מתחיל ללמוד בבית הספר לראשונה. בתפקיד ההורים: ג'וליה רוברטס ואוון ווילסון. על כיסא הבמאי: סטיבן צ'בוסקי ("כמה טוב להיות פרח קיר").

 

משאלת מוות

מתי: 23 בנובמבר

מה זה: אחרי חודש שלם בלי רימייק או סיקוול מאוחר לסרט קלאסי, מגיע החידוש שאיש לא רצה למותחן הנקמה משנות ה-70. ברוס וויליס, רופא מנתח, יוצא לנקום במי שתקפו את אשתו ובתו. השילוב של וויליס, המקרה המצמרר והבמאי אילי רות' ("הוסטל") לא מותיר צל של הספק - זה ייגמר בדם וממש הרבה ממנו.

 

גבר גבר 2

מתי: 23 בנובמבר

מה זה: המשך לקומדיה המשפחתית במיוחד לזמן בשנה שלצופים אין שום סטנדרטים: תקופת החגים. האב החורג והחנון בראד (וויל פארל) התרגל ואפילו התיידד עם בעלה לשעבר של אשתו, דאסטי (מארק וולברג), שכעת לוקח חלק פעיל בגידול הילדים. אך אבוי, הסבים משני הצדדים מגיעים לבקר ומאיימים לקלקל את החגיגה לכולם, במיוחד אביו הסופר מאצ'ו של דאסטי (מל גיבסון) שעוד לא הבין למה בעצם צריך רגשות או אמפתיה.

 

קרב המינים

מתי: 23 בנובמבר

מה זה: בפינה אחת, אלופת הטניס בילי ג'ין קינג (אמה סטון). בפינה השנייה, האלוף לשעבר ודובר השוביניזם מטעם עצמו בהווה, בובי ריגס (סטיב קארל). היא משחקת למען שיוויון מגדרי ושכר שווה, הוא מנסה להציל את הקריירה. הגרסה הקולנועית לאירוע הספורט ששבר שיאי צפיות בשנת 1973. עם שרה סילברמן, אליזבת שו, אלן קאמינג ומשקפי וינטאג' מכוערים.

 

קוקו

מתי: 30 בנובמבר

מה זה: סוף סוף סרט חדש, שאיננו המשכון, מבית פיקסאר, והפעם כזה שמתרחש במקסיקו ביום המתים. הנער מיגל גונב את הגיטרה של המוזיקאי המוערץ עליו ומוצא את עצמו בעולם הבא, שהוא צבעוני, מפורט ועליז יותר מרוב הגרסאות הקולנועיות. כדי לחזור הביתה, הוא יצטרך הרבה עזרה מקרובי משפחתו המנוחים.

 

פדינגטון 2

מתי: 7 בדצמבר

מה זה: הדוב חובב הסנדוויצ'ים רוצה לקנות מתנת יום הולדת לדודה לוסי, וכדי להרוויח את הכסף הדרוש הוא יעבור בכל עבודה זמנית עם פוטנציאל קומי שללונדון יש להציע. כשהמתנה המיוחדת שבחר נגנבת מהחנות, מובן מאליו שפדינגטון ומשפחת בראון יוצאים לחפש אותה. עם בן ווישו, יו גרנט, ברנדן גליסון ומשתתפי הסרט הקודם, בהם סאלי הוקינס ופיטר קפלדי.

 

פרדיננד

מתי: 14 בדצמבר

מה זה: עיבוד אנימציה חדש לספר הילדים מאת מונרו ליף. פרדיננד השור הוא טיפוס חביב ועדין שנהנה מחיי הכפר בספרד, עד שאי הבנה גורמת לכולם לחשוב שהוא בעצם מסוכן ומתאים ביותר למלחמות שוורים. האם יצליח להימלט בזמן מגורלו האכזר? האם משהו מהמסר הפציפיסטי של הספר יגיע לסרט, או שמא יהיה זה "עידן הקרח: ספרד"? זאת ועוד בסרטו של במאי שני סרטים בסדרת "עידן הקרח" ו"ריו", קרלוס סלדנה. ידבבו: ג'ון סינה, דיוויד טננט וקייט מקינון.

 

אמהות רעות 2

מתי: חג המולד בארה"ב, עוד אין תאריך הפצה בארץ

מה זה: מהו חג המולד אם לא הזדמנות לחידוש זריז לכל קומדיה משפחתית מצליחה? מילה קוניס, קריסטן בל וקתרין האן חוזרות לתפקיד האמהות השוקעות, שיצטרכו לאזן הפעם בין ההכנות לחג בבית ואירוח של האמהות הפרטיות שלהן (קריסטין ברנסקי, שריל היינס וסוזן סרנדון). כן, זו בדיוק אותה עלילה כמו "גבר גבר 2", רק עם שני כרומוזומי X.

 

מלחמת הכוכבים: אחרוני הג'דיי

מתי: 14 בדצמבר

מה זה: הסרט שמיליוני גיקים וכל המנהלים בתאגיד דיסני חולמים עליו בלילה. העלילה עדיין שמורה בסוד, אבל הבמאי החדש, ריאן ג'ונסון ("בריק", "לופר") הוא סיבה אחת גדולה לשמור על אופטימיות. אל דייזי רידלי, ג'ון בויגה, אדם דרייבר, מארק האמיל, קארי פישר זצ"ל, אוסקר אייזק ולופיטה ניונגו יצטרפו בניסיו דל טורו, לורה דרן וקלי מארי טרן (CollegeHumor).

 

פיץ' פרפקט 3

מתי: 21 בדצמבר

מה זה: להקת הא-קפלה הבלתי נלאית כבר מזמן סיימה את הקולג', אבל החיים שבחוץ, תאמינו או לא, מבאסים לאללה. הפתרון - סיבוב הופעות תמיכה בחיילי צבא האמריקאי. המכשול - להקה מתחרה, שחוץ מהפה משתמשת גם בכלים (!!!). יחזרו לבמה: אנה קנדריק, בריטני סנואו, אנה קאמפ, היילי סטיינפלד ורבל ווילסון, שתחשוף הפעם את עברה המסתורית של הדמות שלה, איימי. רובי רוז ("כתום זה השחור החדש") תצטרף לשירה ודי.ג'יי קאלד יקפוץ להופעת אורח.

 

ג'ומנג'י: שורדים בג'ונגל

מתי: 21 בדצמבר

מה זה: גרסה מחודשת ללהיט מסיבות הפיג'מה של שנות ה-90. במקום משחק לוח, שני נערים ושתי נערות נתקלים במשחק מחשב ישן ונשאבים להרפתקה מסוכנת בתוכו. כדי לחזור הביתה אין להם ברירה אלא לסיים את המשחק, בגופן של הדמויות שבחרו (דווין "דה רוק" ג'ונסון, ג'ק בלאק, קווין הארט וקארן גילאן). עוד בקאסט: ניק ג'ונאס, בובי קנאבלי ומיסי פייל.

 

האמן הגדול ביותר

מתי: 28 בדצמבר

מה זה: האיש שהמציא את בידור ההמונים המודרני זוכה למחווה ההולמת ביותר - מחזמר מקורי וספקטקל קולנועי בכיכובו של יו ג'קמן. הסיפור על עלייתו לתהילה של פ.טי ברנום וקרקס הענק שהקים והפך לאגדה, תחת הכותרת "המופע הגדול בעולם". יו ג'קמן הוא ברנום ולצידו זאק אפרון, מישל וויליאמס, רבקה פרגוסון, זנדאייה ופול ספארקס. 

mako תרבות בפייסבוק