קומדיית האנימציה למבוגרים "מסיבת נקניקיות" מיצבה עצמה תוך זמן קצר כסרט הכי גס, מופרע ופוגעני שהגיע לבתי הקולנוע בשנים האחרונות. יוצרי הסרט סת' רוגן, אוון גולדברג וג'ונה היל ("סופרבאד", "פיינאפל אקספרס") עבדו עליו במשך יותר מעשר שנים. עיקר העבודה? מציאת האולפנים שיסכימו להשקיע כסף בסיפור של נקניקיה בסופר (רוגן) שמתאהבת בלחמנייה (קירסטן וויג) ויחדיו הם מגלים שהעולם בחוץ לא נהדר כמו שקיוו. בסוף השבוע הראשון שלו בבתי הקולנוע הסרט כבר כיסה את כל עלויות ההפקה הצנועות שלו (19 מיליון דולר) והרוויח יותר מ-34 מיליון דולר. אין ספק שמדובר בהצלחה קופתית אדירה.

אבל לא הכל קטשופ וחרדל במדף הבשרים. יוצרי "מסיבת נקניקיות" ספגו השבוע ביקורת קשה מצד אנימטורים שעבדו על הסרט והתלוננו כי לא קיבלו שכר על שעות נוספות. האנימטורים טוענים כי איימו עליהם שאם יתלוננו על כך שמם יושחר בתעשיית האנימציה וגם הקרדיט שלהם מהסרט יוסר. לטענתם, על מנת לשמור את עלויות הסרט נמוכות, הם נתבקשו שלא לדווח על השעות הנוספות שהשקיעו בעבודה על הסרט. בשיחה עם "וראייטי" דיברו כמה מהם בעילום שם: "אחד מבמאי הסרט (גרג טירמן) קרא לעובדים לשיחות בנושא השכר. הוא צעק ואמר להם שהוא יכניס אותם לרשימה שחורה במידה ויתלוננו שוב". טירמן הכחיש את הדברים: "החברה שמרה על כל חוקי התעסוקה הנהוגים ופעלה בהתאם לחוזים אליהם היא מחוייבת מול האנימטורים". בתגובה צייץ האנימטור דייויד לאלי מאולפני פיקסאר: "אני רוצה לתמוך באנימציה למבוגרים. לא אתמוך בבמאי שמתרברב על תקציב כשאמנים סובלים".


"הסרט הכי מגעיל שראיתי בחיי"

אנשים נוספים שפחות נהנו מהסרט הם כאלה שתקינות פוליטית יקרה לליבם. צופים רבים צייצו לאחר הצפייה בסרט, כי הוא מציג יותר מידי סטריאוטיפים גזעניים: ביל היידר מגלם את Firewater בקבוק משקה אלכוהולי שמוצאו אינדיאני (אוכלוסייה שסובלת רבות ממקרים של אלכוהוליזם), סלמה הייק מגלמת צדפת טאקו לסבית עם מבטא מקסיקני מוגזם, ואדוארד נורטון מגלם בייגל יהודי בשם סמי בייגל ג'וניור. כנראה שבעידן דונלד טראמפ זה קצת יותר מדי בשביל הקהל האמריקני הליברלי. הגולש @Akelipa צייץ: "'מסיבת נקניקיות' הוא הסרט הכי מגעיל, גזעני וסקסיסטי שראיתי בחיי. מעולם לא הרגשתי כל כך לא בנוח בסרט. הימנעו מלראות אותו". והוא לא לבד.



"'מסיבת נקניקיות' לא מכבד אף דת, גזע וכו'"


"'מסיבת נקניקיות' הוא בהחלט הסרט הכי גזעני שראיתי אי פעם"

וולט דיסני של האנימציה למבוגרים

עם הצלחה אין טעם להתווכח, וסת' רוגן כבר מרגיש שהוא גילה את ייעודו האמיתי בחיים "אני רוצה להיות וולט דיסני של סרטי האנימציה למבוגרים בלבד". בראיון לאתר fandango הוא סיפר ש"יש לי כבר רעיונות נוספים לסרטי אנימציה שפונים למבוגרים בלבד ואינם קשורים ל'מסיבת נקניקיות'". ההצלחה המסחרית של הסרט גורמת לרוגן להאמין ש"הפעם לא נזדקק לעשר שנים כדי לשכנע מישהו להפיק אותו". גם סרט ההמשך "מסיבת נקניקיות 2" כבר נמצא בפיתוח: "אחת הסיבות שוויתרנו על הסוף המקורי שתיכננו ל'מסיבת נקניקיות' היא שחשבנו 'טוב, אם הסצנה הראשונה בסרט ההמשך תמשיך מכאן, כנראה שלא יהיו לנו צופים". לדבריו, "מסיבת נקניקיות 2" יכול להיות סיפור אחר לגמרי עם שילוב בין אנימציה לשחקנים חיים כמו ב"מי הפליל את רוג'ר ראביט?", אותו רוגן מציין כ"אחד הסרטים האהובים עליי בכל הזמנים".

והנה עוד כמה מתאבנים מהמסיבה סביב "מסיבת נקניקיות"

צפו בזוג המבוגרים המקסים הזה צופה בטריילר לסרט ומנסה להבין  - מה לעזאזל קורה פה?!

סלמה הייק הגיעה לתכנית הלילה של ג'ימי קימל כדי לספר על הפעם הראשונה בה היא נבחרה לגלם צדפת טאקו לסבית. המבטא המדהים שלה רק הופך את הקטע הזה לנפלא יותר

ולסיום - אחד הקטעים היותר מצחיקים שמצאנו: סת' רוגן הגיע לחנות מכולת בניו יורק כדי להדגים לציבור שלאוכל שלו יש רגשות (והוא לא פוחד להביע אותם).