גם ב-2014 יהיה לקולנוע הישראלי ייצוג של כבוד באחד מהאירועים החשובים בלוח השנה של תעשיית הבידור. אחרי שסרטה של קרן ידעיה, "הרחק מהיעדרו", נבחר להתמודד במסגרת "מבט מסוים", חשפו אחר הצהריים (שני) מנהלי פסטיבל קאן את הסרטים שיוצגו במסגרת "שבוע המבקרים". גם כאן מדובר בתחרות צדדית יוקרתית שנערכת מדי שנה לצד התחרות הרשמית. במסגרת "שבוע המבקרים" מוצגים סרטם הראשון או השני של במאים נבחרים מרחבי העולם.

"הגננת" של נדב לפיד נבחר השנה לאחד משני הסרטים שיזכו להקרנה חגיגית (ביחד עם סרט הבכורה של השחקנית מלאני לורן). הסרט מגולל את סיפורה של גננת חובבת שירה, המגלה בגן הילדים שלה משורר מחונן בן חמש. היא מחליטה לטפח אותו ולשמור עליו מפני הסכנות שאורבות לו בעולם שבחוץ. בסרט מככבים: שרית לארי, אבי שניידמן, אסתר רדא, ליאור רז יחזקאל לזרוב והמוכתר. בנימוקים לבחירה בסרט קבע המנהל האמנותי של האירוע, שארל טסון כי "מדובר בייצוג אמיתי של ישראל, שנראית מחולקת כיום בין עולם הצבא ועולם העסקים, עם מעט מאד מקום שנותר לשירה".

הנציג השני ב"שבוע המבקרים" יהיה "בורג", סרטה של שירה גפן ("מדוזות") שבמרכזו סיפורן של שתי נשים, אמנית ישראלית נובורישית ופלסטינית המתגוררת במחנה פליטים. טעות אנוש גורמת לשתיים להתחלף ולמצוא את עצמן בעולמה של שכנתה. בסרט מככבים: שרה אדלר, סמירה סרייה, דוראד לידאווי, זיעד בכרי, נעמה שוהם, רבקה נוימן, הנרי דוד ורועי כפרי. הסרט יתמודד בתחרות מול שישה סרטים נוספים ממדינות שונות.