ג'ניפר לורנס סייד בוב (צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL)
חכו עד שתראו אותי עושה טוורקינג | צילום: Pascal Le Segretain, GettyImages IL
סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, AP, בחרה כבכל שנה את האדם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על התרבות והבידור בשנה החולפת. 70 עורכים וכתבים בכירים השתתפו בהצבעה ונימקו את בחירתם. ג'ניפר לורנס זכתה במקום הראשון עם 15 קולות, מיילי סיירוס מיד אחריה עם 14 קולות ו"נטפליקס" במקום השלישי עם 13 קולות.

זאת ללא ספק הייתה שנה מעולה ללורנס. בתחילת השנה זכתה השחקנית בת ה-23 בפרס האוסקר לשחקנית הטובה ביותר על תפקידה "באופטימיות היא שם המשחק". השנה גם יצא סרט שני בסדרת שוברי הקופות בהם היא מככבת "משחקי הרעב". בנוסף לכך, היא מועמדת לפרס גלובוס שיערך בתחילת השנה הבאה על תפקידה ב"חלום אמריקאי". בין לבין הצליחה לורנס למתג את עצמה כסמל אופנה: לורנס נבחרה למוזה של דיור וקיבלה לא מעט כותרות על התסרוקת החדשה והקצרה שלה.

אחת המצביעות ללורנס נימקה את ההחלטה בכך שהיא  לא רק יפהפיה ומוכשרת, אלא גם מתבטאת בצורה אינטליגנטית, מקורית ומצחיקה וידועה בהופעות הפומביות שלה כמרואיינת. זה מרענן לראות אישה צעירה שלא נכנעת ללחצים שמציבה הוליווד ומדברת בפתיחות על ההתנהגות המגוחכת של נשים אחרות בגילה."

אין תמונה
לא הוגן! אני רציתי את המקום הראשון
אם כבר מדברים על ההתנהגות מגוחכת אין ספק שחברתה לרשימה, מיילי סיירוס הרימה לא מעט גבות בשנת 2013. טוורקינג, עירום ועישון גראס בפומבי, הן רק חלק מהשערוריות בהן הייתה מעורבת. את הבחירה בה נימק אחד המצביעים: "היא עוררה הכי הרבה עניין בלי להרגיש צורך להגיב. זה דבר טוב."

אחרי שתי נשים, דווקא המקום השלישי לא שייך לאדם מסוים. רשת הטלוויזיה "נטפליקס" קיבלה את ההצבעות שלה בזכות הדרך בה שינתה את הרגלי הצפיה והגדירה מחדשה את ה-Binge watching כששיחררה בו זמנית עונות שלמות מהסדרות אותן הפיקה, בינהן "כתום זה השחור החדש" ו"בית הקלפים". את הרשימה סגרו הסדרה המצליחה "שובר שורות" והזמר והשחקן ג'סטין טימברלייק שהוציא השנה אלבום חדש.

>> בואו לפייסבוק שלנו