התסריטאי האמריקאי המצליח ארון סורקין ("הרשת החברתית") התנצל בפני מנכ"ל ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל, טים קוק, לאחר שהאשים אותו בניצול ילדים במפעלי החברה בסין וכינה אותו חוצפן בראיון למגזין "הוליווד ריפורטר".

מוקדם יותר החודש, בראיון בתוכנית האירוח "לייט שואו עם סטיבן קולבר", אמר קוק כי הוא אינו מרוצה מהאופן שבו מוצגת דמותו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס, בסרט "ג'ובס", הדרמה ביוגרפית שביים דני בויל על פי תסריט של ארון סורקין, אשר תעלה לאקרנים בחודש הבא.

"לעבוד איתו היתה הנאה", אמר קוק בראיון לקולבר. "אני חושב שהרבה אנשים מנסים להיות אופורטוניסטיים, ואני שונא את זה. זה לא חלק יפה מהעולם שלנו".

סורקין, אשר נעלב כנראה מהאשמה לפיה הוא אופורטוניסט, הגיב בזעם בראיון להוליווד ריפורטר ביום שישי האחרון, בו אמר על קוק: "אם יש לך מפעל מלא ילדים בסין שמרכיבים טלפונים עבור 17 סנט לשעה, יש לך הרבה חוצפה לקרוא למישהו אחר אופורטוניסט".

עם זאת, כעבור כיממה סורקין התעשת והביע את התנצלותו. "אני חושב שגם טים קוק וגם אני כנראה הרחקנו לכת קצת יותר מדי, ואני מתנצל בפני טים קוק", אמר סורקין בראיון לאתר חדשות הבידור E! News ביום שבת. "אני מקווה כשהוא יראה את הסרט וכי הוא ייהנה ממנו באותה מידה שאני נהנה מהמוצרים שלו".

בחודש יולי יצא טריילר של הסרט "ג'ובס" שעורר את הרושם כי גירסתם הקולנועית של בויל וסורקין לסיפור הצלחתו של ג'ובס מתמקדת בהיבטים השליליים באופיו של מנכ"ל אפל לשעבר, בהם האגו הנפוח שלו, התנהגותו הגסה כלפי עמיתיו לעבודה, והתכחשותו לבתו, ליסה ברנן-ג'ובס.

דמותו של ג'ובס כפי שהיא משתקפת בטריילר, שלילית יותר מזו שהוצגה בביוגרפיה הרשמית של ג'ובס, שכתב וולטר אייזקסון ואשר פורסמה זמן קצר לאחר מותו של מייסד אפל, בשנת 2011. השחקן מייקל פסבנדר מגלם בסרט את ג'ובס, והשחקן סת רוגן את סטיב וויזניאק.

פורסם במקור ב"TheMarker"

עוד ב"TheMarker":