מקס ("מילה של כלב")

אי פעם דמיינתם איך "איזה מין שוטרת" של סנדרה בולוק היה נראה עם כלב מדבר בתפקיד הראשי? אז "מילה של כלב" עושה בדיוק את זה, כשמקס - הכלב הכי הורס שראינו על המסך מאז דאג מ"למעלה" - מסתנן כסמוי לתערוכת כלבים יחד עם בעליו השוטר כדי לעצור פשע מלהתרחש. לא מעט כלבים מצחיקים מופיעים בסרט, שמוקרן בימים אלה בבתי הקולנוע, אך על כולם מתעלה כנראה מקס הרוטוויילר, שגונב את ההצגה בעודו נקלע לרצף אירועים מצחיקים, איתם הוא מתמודד בביטחון מפתיע ואטיטיוד שובב שמספק המדבב/ראפר/שחקן לודקריס (ואמנון וולף בגרסה הישראלית).

 

חמור ("שרק")

לא באמת חשבתם שתתקיים רשימה כזאת מבלי שהוא יופיע בה, נכון? מעבר לעובדה שמדובר בסיידקיק הכי טוב שעוג ירוק יכול לבקש לעצמו, חמור הוא אחת הדמויות הקורעות ביותר שהכרנו אי שם ב-2001, שהפכה עם הזמן אולי גם לאהובה ביותר בפרנצ'ייז "שרק" (אפילו יותר מהחתול במגפיים, סורי). חמור, המדובב על ידי אדי מרפי, הוא היצור הכי אופטימי, דרמטי, פחדן בממלכה, ובאופן כללי שונה 180 מעלות משרק הציניקן והפסימי - מה שיצר את האינטראקציה שגרמה לצופים בכל רחבי העולם להתגלגל מצחוק לאורך כל ארבעת סרטי הסדרה.

 

לגו באטמן ("סרט לגו" ו"לגו באטמן")

כששמועות על קומדיה באנימציית תלת-מימד ממוחשבת, הבנויה כולה מקוביות לגו, החלו לצוץ - מעטים האמינו שזה יהפוך לאחד מחמשת הסרטים המצליחים של 2014, עם הכנסות בגובה של כ-258 מיליון דולר. אז נכון שמדובר בסרט מפיל מצחוק, עם אפקטים מעוררי התפעלות ועלילה מדהימה אף יותר - אך מי ששידרג אותו לרמת גאונות והפך לכוכב המרכזי שלו בן רגע היה לגו באטמן, שלקח את דמותו האיקונית (לטובה או לרעה, תחליטו אתם) של בן אפלק - ועשה עליה טוויסט פארודי וציני שמקצין את כל מה שהסתלבטנו עליו בסרטי "באטמן" ההו-כה-אפלים. ההוכחה הסופית הגיעה בדמות הספין-אוף מ-2017, "סרט לגו באטמן", שהעניק טוויסט מרענן לחובבי סרטי גיבורי העל, שעד אז אולצו להתרגל לדמות באטמן מדכאת וחסרת חוש הומור מבית די.סי.

 

גברת דאוטפייר ("גברת דאוטפייר")

כמעט ארבע שנים חלפו מאז נפרדנו בתדהמה מהשחקן האיקוני, רובין וויליאמס, ומבט חוזר על סרטיו הישנים רק מזכיר איזו אבידה גדולה זו הייתה לעולם התרבות. מתפקיד הג'יני ב"אלאדין", דרך "ג'ומנג'י" ועד "הוק" - וויליאמס אחראי ללא מעט רגעי צחוק בלתי נגמרים מילדותנו, אך מעל לכולם ניצב בגאון תפקידו הקומי והמדויק ב"גברת דאוטפייר" מ-1993. בסרט האהוב הוא גילם את דניאל הילארד, הגרוש הטרי שנאלץ להתחזות למטפלת אנגלייה בת 60 כדי לפגוש תחת מסווה את שלושת ילדיו, ועל הדרך לחבל בזוגיות הטרייה של אשתו לשעבר (סאלי פילד) ובן זוגה הלוהט (פירס ברוסנן). במרוצת השנים, הוא הפך לכזה קאלט, שלאחר מותו החלו לפקוד את הבית בו צולם בסן פרנסיסקו עשרות מעריצים, שהניחו בכניסתו מכתבים ופרחים לזכר השחקן המנוח.

 

סנובול ("החיים הסודיים של חיות המחמד")

הדבר היחיד שיכול להצחיק אותנו יותר מהשחקן והקומיקאי קווין הארט - הוא כנראה קווין הארט מדבב ארנב עם שגעון גדלות. בסרט האנימציה המתוק "החיים הסודיים של חיות המחמד" מ-2016, הארט אחראי לקולו של סנובול הקטן בעל העיניים הגדולות, שבמבט אחד מצליח לרכך כל מי שמביט בו. כלומר, עד שהוא פותח את הפה - ואז מגלים שמדובר בגנגסטר פרוותי פצפון וחסר בושה בעל כישורי מנהיגות מפתיעים ופה ג'ורה. בואו נגיד שלא נופתע אם נגלה בעתיד קשר כלשהו בינו לבין ההיעלמות של טופאק.

 

גרו ("גנוב על הירח")

האנטי גיבור האולטימטיבי של סרטי האנימציה, גרו הוא הנבל שכולנו אוהבים לאהוב, לא משנה כמה הוא ינסה להרגיז, לתחמן או להטריל. סדרת הסרטים, שיצאה בין 2010 ל-2017, הציגה לא מעט דמויות כובשות - כמו שלישיית הבנות (מרגו, אדית ואגנס) וכמובן המיניונים - אך דווקא גרו היה זה שגרם לנו להרגיש כל רגש אפשרי על הסקאלה, עם דגש על הרבה הרבה צחוק. 99% מהזמן הוא מנסה לשמור על ארשת פנים עצבנית, אך נכנע בכל פעם מחדש למתיקות של אגנס הקטנה או לפלירטוטים של לוסי וויילד (שלימים הפכה לאשתו), מה שמזכיר שלפעמים אנשים זועמים הם בסך הכל אנשים שרוצים אהבה. ואולי קצת ספייס. אבל לא לאורך זמן, לשמחתנו: מנכ"ל אולפני אילומיניישן אישר בספטמבר 2017 שהם כבר עובדים על הסרט הרביעי, כך שיש למה לחכות.