קוקו

הלהיט החדש של פיקסאר מתרחש במקסיקו, ויותר מזה, בגרסה עליזה וצבעונית של העולם הבא. נער בשם מיגל, שמשפחתו שונאת מוזיקה בגלל טראומה מדורות עברו, חולם להיות מוזיקאי גדול. שרשרת של צירופי מקרים גורמת לו להגיע בטעות לעולם המתים, ומסע השיבה שלו הביתה יגרום לו להכיר מחדש את עצמו, את המשפחה שלו ואת המוזיקאי הנערץ עליו. כמצופה מאולפן האנימציה המופתי - המלודרמה המוזיקלית הזו מרגשת, מצחיקה ונראית מעולה. כדאי גם להכין את הטישו, ליתר ביטחון.

 

המוזיאון

במשך 75 דקות, מתעד רן טל את מוזיאון ישראל לאורכו ולרוחבו, אך העיקר כאן הוא לא בהכרח יצירות האמנות שמוצגות בו. הסרט הדוקומנטרי הזה מורכב מאוסף של רגעים ודמויות מעניינות של עובדים ומבקרים במקום, פאזל שמרכיב יחד את מוסד התרבות הזה, אולי אפילו את המדינה שחולקת איתו את שמו. הכי רחוק מתיעודיים יבשושיים מלאים בראשים מדברים - חי, יצירתי ומלא אנושיות והשראה.

 

קרב מינים

סרטם החדש של צמד הבמאים מאחורי "מיס סאנשיין הקטנה" מפגיש שניים מהאנשים הכי חמודים בהוליווד - אמה סטון וסטיב קארל - למשחק טניס סמלי במיוחד. הזמן הוא שנות השבעים, הרקע הוא מאבקן של שחקניות הטניס על האפליה בשכר בינן לבין השחקנים, שהובילה אותן להקים טורניר משלהם, וחוץ מטניס שני השחקנים מוטרדים גם ממשברי נישואין - הוא נזרק מהבית בגלל בעיית ההימורים שלו, היא התאהבה במישהי אחרת. סיפור כזה עלול להפוך לדידקטי, אבל התסריט החכם הפך אותו לאנושי, נוגע ויפה.

 

פיגומים

אשר לקס הוא צעיר שעובד בעסק הפיגומים המשפחתי. זה לא רק תקציר של סרט, זו גם הביוגרפיה הבסיסית של השחקן הראשי, המגלם דמות ששמה כשמו האמיתי. בסרט, אשר הוא תלמיד בכיתה י"ב ששוקד על הבגרויות למרות שאבא שלו (יעקב כהן) לא ממש מבין את הצורך בזה. מין העבר השני נמצא מורה לספרות (עמי סמולרצ'יק בתפקיד שזיכה אותו בפרס אופיר), שמסקרן אבל גם מרתיע את אשר. אחת הדרמות הייחודיות והנוגעות ללב שנעשו בישראל בשנים האחרונות, שאף זכתה בפסטיבל הקולנוע ירושלים בקיץ האחרון.

פלא

ג'ייקוב טרמבלי, שכבר כבש את ליבנו ב"חדר", מגלם הפעם ילד עם עיוות מולד בפנים. בגיל 10, אוגי פולמן מתחיל ללמוד בפעם הראשונה בבית ספר רגיל, משימה קשוחה במיוחד שכל הילדים בוהים בך כל פעם שאתה יוצא לחצר. אך זה לא הסיפור של אוגי, אלה גם של אחותו, חברו החדש, ההורים שלו וילדים אחרים. ריבוי נקודות המבט, רגישות והרבה הומור הופכים את הסרט הזה ליותר ממוסר השכל - דרמה קומית חמודה שתשמח ילדים, הורים ומעריצים של "מלחמת הכוכבים".

 

סה לה וי!

יוצרי "מחוברים לחיים" בקומדיה חדשה, שכולה מתרחשת סביב חתונה מפוארת בטירה צרפתית עתיקה. מנהל האירוע הנוירוטי מנסה ללהטט בין העובדים שמתפדחים לחבוש פיאות תקופתיות, משבר אישי עם אשתו והמאהבת, בלאגן במטבח, צלם אירועים שמשתגע כשהאורחים מצלמים באייפון, מלצר עם קראש על הכלה, זמר שמאוהב בעצמו וחתן שלא מפסיק לחפור לו עם דרישות ותלונות. וזה רק חלק מהאסונות שנופלים על החתונה הזו, מאחורי הקלעים או ממש במרכז האירוע. קומדיה קלילה עם לב טוב והרבה אנושיות, שתפתיע לטובה גם את מי שקומדיות צרפתית הן לא בדיוק כוס התה שלהם.

 

תור: ראגנארוק

מארוול משחררים סרטים בלי הפסקה, אבל הלהיט החדש הוא יציאה בלתי צפויה ומשמחת. הפרק השלישי בעלילותיו של אל הברק הבלונדיני שולחת אותו רחוק מהבית באסגרד, למחוזות קאמפיים ומצחיקים במיוחד. כדי לשוב הביתה ולהציל את ביתו מאחותו האבודה והמרשעת, הוא יצטרך לברוח מעולם שנשלט ע"י דיקטטור חמוד (ג'ף גולדבלום), לנצח את הענק הירוק בקרב גלידאטורים ולגייס לוחמת קשוחה עם בעיות שתייה (טסה ת'ומפסון). אם לצטט את המבקר שלנו: "זה הכי כיף שהיה לי באולם קולנוע מאז לא זוכר מתי".

 

 


פאטי קייקס

פטרישיה גרה עם אמא וסבתא שלה בניו ג'רזי, עובדת כל יום וכל לילה כדי לשלם חשבונות, אבל בכלל חולמת להיות ראפרית. בשכונה מזלזלים בה כי היא לא נראית כמו ראפר ממוצע, כלומר, היא לבנה בהירת שיער ומלאה, אפילו אמא שלה לא ממש מאמינה בה. מזל שיש לה חבר טוב, סבתא חצופה שתמיד שם להזכיר לה מה היא שווה (או להקליט סימפול לשיר) ושותף מוזיקלי חדש, מאיים למראה אבל עם לב טוב. דרמה מוזיקלית מקסימה, בלי כוכבים גדולים אבל כיפית ומרימה לאללה, עם תגלית השנה בתפקיד הראשי.

 

געגוע

הבמאי-תסריטאי שבי גביזון יצר סרט מיוחד ומפתיע סביב סיפור די מוכר - גבר מגלה לראשונה שנולד לו בן מאהובתו לשעבר. הטוויסט - את הבן הזה הוא לא יזכה לפגוש לעולם. הגילוי שולח את אריאל (שי אביבי) למסע חיפושים בעקבות הילד הסודי ברחבי עכו, בניסיון להכיר אותו דרך הדמויות החשובות בחייו: אמו (אסי לוי), המורה שלו (נטע ריסקין), החברה שלו (אלה ארמוני) ואחרים. המבקר שלנו קרא לסרט "דרמה קומית כתובה להפליא ומשוחקת לעילא", שמקדשת את החיים דווקא דרך העיסוק באבל.

 

מז"ל טוב

עוד אפשר להספיק ולתפוס על המסכים את קומדיית האימה הכיפית להפליא הזו. הרעיון הבסיסי שלה מופרך, ממוחזר אבל מצחיק: סטודנטית מתה ביום ההולדת שלה רק כדי להתעורר שוב לבוקר אותו יום, להירצח בערב וחוזר חלילה. המטרה היא כמובן למצוא מי הרוצח ולהמשיך בחייה כרגיל, ויש לא מעט חשודים וחשודות - חברות מבית האחווה, טיפוסים מוזרים בקמפוס ואפילו רוצח מטורף שנמלט מהכלא. כסרט אימה הוא יעבוד בעיקר על פחדנים קשים, אז הוא מומלץ יותר למי שבא לו קומדיית קולג' חמודה ומגניבה.

mako תרבות בפייסבוק