השחקן לאונרדו דיקפריו ממתין להנחיות ממשרד המשפטים של ארה"ב בנוגע לכספים מפוקפקים שייתכן כי סייעו במימון קרן ההגנה על הסביבה שלו או במימון הסרט "הזאב מוול סטריט", בו היה שותף בהפקה ועליו זכה בפרס גלובוס הזהב לשחקן הראשי הטוב ביותר.

השחקן פירסם ביום שלישי הודעה באמצעות נציגיו בה נמסר כי בכוונתו להחזיר כל מתנה או תרומה שקשורה לקרן ניהול העושר של מלזיה, שנמצאת תחת חקירה הונאה בארה"ב ומדינות אחרות.

מסמכי בית משפט הנוגעים לחקירות בתיק משרטטים תמונה שבה בכירים בקרן העושר של מלזיה, הנמצאת בשליטת הממשלה, הוציאו לפועל תוכנית הלבנת הון מורכבת שנועדה להעשיר את כיסם.

משרד המשפטים של ארה"ב טוען כי לפחות 3.5 מיליארד דולר נגנבו מקרן העושר, הידועה בשם 1MDB, באמצעות אנשים המקורבים לראש ממשלת מלזיה נאג'יב רזאק. הוא ייסד את קרן העושר ב-2009 זמן קצר אחרי שנבחר בזכות הבטחותיו לקדם את הפיתוח הכלכלי במדינה, אולם הקרן צברה חובות של מיליארדים לאורך השנים.

משרד המשפטים יזם פעולה להחרמת 1.3 מיליארד דולר שלטענתו נגנבו מהקרן כדי לרכוש נכסים בארה"ב, ובהם נכסי יוקרה בניו יורק וקליפורניה, מטוס פרטי בסכום של 35 מיליון דולר, יצירות אמנות של ואן גוך ומונה, ומימון הסרט "הזאב מוול סטריט", לפי מסמכים שהגיש הממשל הפדרלי בלוס אנג'לס ביולי. הממשל טוען עוד כי יותר מ-700 מיליון דולר הגיעו לחשבון של בכיר בממשל המלזי, שנראה כי מדובר בנאג'יב.

נאג'יב הכחיש את כל החשדות נגדו מאז התעוררו חשדות להונאה מסיבית בשנה שעברה. מעמדו הפוליטי איתן בזכות מתקפותיו היעילות על מבקריו ותמיכה גורפת מצד רוב חברי מפלגתו, שעה שהאופוזיציה חלשה מדי להביא לסילוקו.

הכתבה פורסמה במקור באתר TheMarker

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך: