אולפני האחים וורנר שיחררו השבוע טריילר חדש לסרט האימה המצופה The Curse of La Llorona ("הקללה של האישה הבוכייה", בתרגום חופשי. הסרט ייקרא "מקוללת" בארץ), ואנחנו כבר מפוחדים, ולא רק בגלל שהנפש שלנו עדינה. 

הסרט בוים על ידי מייקל שאבז והופק על ידי ג'יימס וואן, מי שאחראי ליקום הקולנועי של סדרת סרטי "לזמן את הרוע", מה שהעלה את השאלה אם גם הסרט הזה ימוקם באותו יקום קולנועי. אין לכך תשובה חד משמעית עדיין, אבל מה שאנחנו כן יודעים הוא שקללת לה יורונה - או לה ז'ורונה, אם אתם מדברים בניב הארגנטינאי - מבוססת על סיפור פולקלור מוכר מאוד בתרבות הלטינית, שהוא חומר מעולה לסרט אימה. הסיפור מתחיל במריה, אישה צעירה וענייה שידועה בכפר שלה בשל היופי המהמם שלה. באחד הימים, אציל עשיר עובר בעיירה שלה, ומשם הדרך לנישואים קצרה. מריה יולדת לו שני בנים, אבל הוא מבלה את רוב הזמן במסעות והאהבה שלו אליה דועכת לאיטה. כשהוא חוזר הביתה, הוא מקדיש תשומת לב רק לילדים, מה שמעורר את קנאתה.

ערב אחד, הגבר חוזר הביתה עם אישה צעירה ממריה - אבל נפרד רק מהבנים שלו, תוך שהוא מתעלם מרעייתו. מריה הכועסת לוקחת את שני ילדיה לנהר ומטביעה אותם למוות. כמה ימים לאחר מכן, הגופה של מריה נמצאת, וכשהיא מגיעה לשערי גן עדן, היא לא מורשית להיכנס עד שלא תמצא את הנשמות האבודות של ילדיה. כך, היא נשארת תקועה בין החיים למוות, בוכה על ילדיה ומטביעה ילדים וילדות של אחרים, מכיוון שהיא טועה לחשוב שהם הילדים שלה. האגדה הזאת התגלגלה בעולם הלטיני כדרך להפחיד ילדים כדי שיצייתו להוריהם, והדמות של האישה הבוכייה כבר הופיעה בעבר בקולנוע והטלוויזיה, אבל זו הפעם הראשונה שהיא זוכה לסרט כל כך מדובר משל עצמה. 

הסרט עצמו מתרחש בלוס אנג'לס של שנות השבעים, והאישה הבוכייה בו מגיעה לרדוף עובדת סוציאלית ואם חד הורית בשם אנה גרסיה (לינדה קרדליני מ"פריקים וגיקים", "מד מן" ועוד המון תפקידים אחרים), לאחר שהיא מתעלמת מאזהרות של אם שהיא מטפלת בה. אחרי שלה יורונה מנסה להטביע ולתקוף את ילדיה שלה, ג'ואנה מגייסת שאמאן מקומי שיעזור לה לגרש את הרוח רעה. אז אתם יודעים, סרט מושלם לאימהות צעירות.

"מקוללת" יעלה בארץ ב-18.04.