אפקטים בסרטים (צילום: צילום מסך מתוך Youtube)
סקרלט נראית מעולה ב"הנוקמים" גם בלי אפקטים | צילום: צילום מסך מתוך Youtube

הקולנוע משתנה לנגד עינינו בשנים האחרונות, בעיקר בכל הנוגע לטכנולוגיה. את מה שבעבר נראה היה בלתי אפשרי, החל ג'יימס קמרון לשנות בשלהי העשור הקודם עם "אווטאר", הסרט הראשון אי פעם שצולם כל כולו באולפן. המסכים הכחולים והאפקטים הממוחשבים שיצרו את העולם התלת ממדי של פנדורה הציבו רף חדש לסרטים הגדולים, ועכשיו כולם ממשיכים את המסורת.

"כוח משיכה" אחד הסרטים הבולטים של השנה החולפת ומי שעשוי לצאת בשבוע הבא מטקס האוסקר עם 7 פרסים באמתחתו, לקח את תחום האפקטים עוד דרגה למעלה. בזמן שאנחנו ראינו את כדור הארץ נשקף מאחוריה, בילתה סנדרה בולוק על מתקן דמוי מנוף לבן, כשמסביבה מסכים שעליהם הוקרנו התמונות הממוחשבות של החלל. טכנולוגיה חדשנית לכדה את האור מכל סצנה ואפשרה לראות את הצללים על הקסדה של האסטרונאוטית. בנוסף, על אף שנראה שבולוק מסתובבת בחוסר שליטה בחלל, בפועל הייתה זו מצלמה מיוחדת שנבנתה כדי לחוג סביבה ולייצר את תחושת חוסר הכבידה. כל השכבות הורכבו אחר כך בזו אחר זו לתוצאה המושלמת.

גם סרטים נוספים מהשנים האחרונות עשו שימוש בטכנולוגיות חדשניות כדי לייצר את האשליה שנראית על המסך. כשאנחנו ראינו את סקרלט ג'והנסון בתור "האלמנה השחורה" נמלטת על רכב חדשני ב"הנוקמים", בפועל היא למעשה "תפסה טרמפ" על אחד מאנשי ההפקה שלבש חליפה מיוחדת שלאחר מכן שימשה כדי להתאים את הרכב לתנועות של ג'והנסון.

אגב, השימוש באפקטים, לא נעשה תמיד למניפולציות גדולות ומרשימות. ב"זאב מוול סטריט", לדוגמא, נעשה השימוש באפקטים כדי לחדד חלקים מהסט ולהפוך אותם לבולטים יותר בעיני המצלמה, סטנדרט שמאפיין יותר ויותר סרטים לאחרונה.

אפקטים בסרטים (צילום: צילום מסך מתוך Youtube)
החלל הוא רק קיר לבן. סנדרה בולוק ב"כוח המשיכה" | צילום: צילום מסך מתוך Youtube

אפקטים בסרטים (צילום: צילום מסך מתוך Youtube)
"הפרש הבודד" - לפני ואחרי | צילום: צילום מסך מתוך Youtube